Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Remsignaal?

vragen over de T4
Plaats reactie
armin

Remsignaal?

Bericht door armin »

Hallo

Het is rot dat ik nergens geen instructieboekje op de kop kan tikken, dus ik weet niet wat er aan de hand is?
Ik denk dat het een verwittiging is voor de remmen, een pieptoon met een logo die blijft branden (cirkel met links en rechts 3 rechthoekige blokjes eraan) ben ik juist?
Indien het dat is, welke remmen zijn daarmee dan aangeduid? Vooraan of achteraan?
Wat is de gemiddelde prijs van zo’n remset voor een T4 25TDI BWJ-1999

Met vriendelijke groeten
Armin
keescv

Re: Remsignaal?

Bericht door keescv »

dat zou kunnen betekenen dat je remblokken versleten zijn ,of remvloeistof of dat er een draadje op 1 van de remblokken losligt
armin

Bericht door armin »

keescv schreef:dat zou kunnen betekenen dat je remblokken versleten zijn ,of remvloeistof of dat er een draadje op 1 van de remblokken losligt
Mijn remmen plakken (of geven soms een knal als ik vertrek) precies als de bus 'n tijdstilstaat
Kan dat de oorzaak zijn?

groetjes
Armin
René
Locatie: Heerhugowaard gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Contacteer:

Bericht door René »

De kans is hier zeer reeel dat het remstof de remblokken en klauw vast blijft houden. Wanneer je dit schoon zou maken en meteen neiuwe remblokken steekt, dan is je probleem van het kanllen (loskomen remblokken) over. Check eerst of daadwerkelijk je remblokken versleten zijn. Kan ook draadbreuk zijn van een van de kabels. Meestal links voor.

René
armin

Bericht door armin »

Berrie en Rene schreef:De kans is hier zeer reeel dat het remstof de remblokken en klauw vast blijft houden. Wanneer je dit schoon zou maken en meteen neiuwe remblokken steekt, dan is je probleem van het kanllen (loskomen remblokken) over. Check eerst of daadwerkelijk je remblokken versleten zijn. Kan ook draadbreuk zijn van een van de kabels. Meestal links voor.

René

De knal komt van de achtkant?
René
Locatie: Heerhugowaard gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Contacteer:

Bericht door René »

Achter heb je ook remschijven, dus het kan ook aan de achterzijde gebeuren. Vermoed ook dat je je handrem gebruikt.. Remtang gaat dan vast zitten door het stof. Idem aan de voorzijde.

René
armin

Bericht door armin »

Beste vrienden

De remmen zijn nu nagekeken en gereinigd, de remblokken en schijven waren in perfecte staat?
De oorzaak was het kabeltje die het signaal (van de conditie v/d remmen) naar het dashboard stuurde, was gebroken en was vroeger aan elkaar geplakt met tape.
Door te rijden is de tape uiteindelijk losgekomen en de kabel gaf geen contact meer zodat het verklikkerlampje alarm gaf.
Iedereen bedankt voor de raad.

Groetjes
Armin
Plaats reactie