Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

air deflectors

vragen over de T4
Plaats reactie
Rico

air deflectors

Bericht door Rico »

Heb een vraagje. Ik zie weleens een T4 rijden met van die air deflectors aan de zijramen. Je kunt dan zonder tocht met het zijraam een stukje open rijden.

M'n eerste vraag is, hoe heten die dingen in het Nederlands.....? Verder, kun je ze gebruiken icm electrische raambediening? Bij m'n Vivaro kon dat niet. En, waar kun je ze kopen? Ik vind op internet wel duitse aanbieders, maar geen nederlandse.

Rico
olle griese

Re: air deflectors

Bericht door olle griese »

portier windschermpjes voor zover ik weet.
Vaak gaat het goed met electrische ramen, zo niet moet je de rubberen strip boven in je deur een beetje buigen.
Op de T5 heb ik ze ook maar die zitten op de deur geplakt, dit is een solider systeem.
Roger B. (11)61

Bericht door Roger B. (11)61 »

Euhhh...Nederlandse naam....Windgeleiders?

Ik weet niet of de T4 er ook last van heeft, maar bij de T5 gaf het weleens problemen met het automatisch sluiten van de ruiten kan ik me herinneren.

De geleiders zitten in de rubber geschoven en daar moet het glas dan nog bij, als dit dan te zwaar gaat gaat het raam weer open ((kinder)beveiliging) (blijkbaar zijn er ook versies die geplakt worden)

Als het raam wel ver genoeg dicht kan zonder te zwaar te lopen is het misschien op te lossen door de beveiliging en het automatisch sluiten opnieuw te "programmeren" dit doe je als volgt:

doe het raam helemaal open
druk de raambedieningsknop in en houdt deze vast tot minstens 3 seconden nadat het raam helemaal gesloten is.

het raam gaat nu in elk geval niet verder dicht proberen te gaan dan ie kan met de geleider erin
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

http://www.snowhunter.nl Die had ze vroeger tegen een fatsoenlijke prijs :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Tinus

Bericht door Tinus »

Ik heb ze er ook op zitten... :lach

Je kunt inderdaad met de raam iets open rijden zonder dat het naar binnen tocht of regent,

Bij mijn elektrische ramen geen probleen met sluiten o.i.d. werkt prima...

Een nadeel hebben ze wel... krassen op de bovenste rand van de ramen... :ie
Doordat er zand of iets tussen komt en het raam net iets strakker er tussen geperst word...

Maar ik wil ze niet missen.... :gekte

Tinus
T4 California Event 2.5TDI 2002
Rico

Bericht door Rico »

Dank voor de r4eacties en de tips! Leuke site wel van Snowhunter!
Plaats reactie