Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dagrijverlichting

vragen over de T5
Plaats reactie
Dykie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2008, 16:32

Dagrijverlichting

Bericht door Dykie »

Ik heb een vraagje

Heeft er iemand ervaring met het achteraf laten monteren van dagrijverlichting.

Iklas wel hoe je het uit kunt schakelen, maar als ik het dan in omgekeerde volgorde doe dan werkt het helaas niet

Graag reactie

:T54LIFE :T54LIFE
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Dagrijverlichting

Bericht door Guus NLB »

Ik had daglichtSCHAKELING besteld op mijn T5 doch de dealer uit het midden van het land was dit vergeten...
Omdat die dealer het niet meer kon oplossen ben ik naar de dealer hier in Tilburg gegaan, die heeft e.e.a. anders ingeprogrammeerd en sindsdien kan ik niet meer vergeten het licht aan te doen want ik wil geen meter rijden zonder licht.
Ik heb dus nog de originele normale lichtschakelaar en niet die, die eigenlijk bij daglichtschakeling hoort.
In de middelste "stadslichtstand" brand alleen het stadslicht, in de twee andere standen het dimlicht.
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Dagrijverlichting

Bericht door olle griese »

Die daglichtschakeling zat in het begin standaard op alle T5,s
Mijn lampen branden ook altijd (10 volt) zodra ik de schakelaar omzet gaat mijn dash ook branden en de lampen op 12volt.
Het is door de dealer uit te schakelen, dan moet, wanneer het er niet op zit toch ook gemakkelijk in zijn te schakelen toch?
Dat ze er moeilijk over doen heeft denk ik meer te maken met "hebben we geen zin in"
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: Dagrijverlichting

Bericht door Jay »

De daglichtschakeling was niet standaard op alle T5,s maar een “gratis” optie. Het is geen softwarematige instelling dus effe inprogrameren gaat niet. Heeft dus niets te maken met "hebben we geen zin in" De daglichtschakeling moet hardwarematig (bedrading) aangesloten worden om ’t te laten werken (zelfde originele schakelaar) Het is door de dealer uit te schakelen door het verwijderen (doorknippen) van een tweetal draden.
Plaats reactie