Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dubbel cabine lwb in een kwb

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 392
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:46
Locatie: N.O.P.

dubbel cabine lwb in een kwb

Bericht door Gaas » za jun 07, 2008 11:51

Dag allemaal,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een dubbel cabine van een lange wielbasis Transporter in een korte wielbasis Transporter. Dus omwisselen en meer beenruimte voor de passagiers. Ik weet dat het niet mag maar......
Past dit? Is dit makkelijk te doen? Ooit bij iemand nagemeten door douane? Zijn de zelfde gaten te gebruiken? Iemand tips? Alle informatie welkom!

Ik lees het wel weer. Alvast bedankt.

vr.gr. Gaas 1096 :T44EVER
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......

Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 392
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:46
Locatie: N.O.P.

Re: dubbel cabine lwb in een kwb

Bericht door Gaas » ma jun 16, 2008 22:08

Niemand wat tips??
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......

Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13093
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: dubbel cabine lwb in een kwb

Bericht door matje86 » ma jun 16, 2008 23:11

kwb of lwb is gelijk kwa beenruimte( wel afhankelijk welke dc je er in zet)
je kan alleen na de goedkeuring (rdw)
de dc in een lwb ff iets achteruit zetten( wettelijk niet toegestaan)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,

Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9158
Lid geworden op: di apr 10, 2007 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: dubbel cabine lwb in een kwb

Bericht door Roger B. (11)61 » di jun 17, 2008 20:36

matje86 schreef:kwb of lwb is gelijk kwa beenruimte
Is dat werkelijk zo?? ik meen hier al vaker gelezen te hebben dat men de LWB dc neemt omdat er dan meer beenruimte achterin is....

Strikt genomen is dat ook zo omdat je met gelijke laadruimte voorin meer lengte hebt (mits je binnen de max afstand stuurwiel-tussenschot blijft...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 392
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:46
Locatie: N.O.P.

Re: dubbel cabine lwb in een kwb

Bericht door Gaas » di jun 17, 2008 20:46

Ik dacht altijd dat bijvoorbeeld de omos dc er twee in productie had. Eén voor de korte wielbasis en één voor de lange wielbasis. Ik ging er vanuit dat de vloerplaat een centimetertje of 40 langer zou zijn. Dit zou je dan weer kunnen vinden in het feit dat de cabine dan automatisch 40 cm verder naar achteren geplaatst zou worden.
Bestaat een dc dan uit losse onderdelen. Is het niet een giga stuk kunststof met bank en rugleuning? Zit de vloerplaat er niet vast aan?

Trouwens nog bedankt voor de reacties. Nou als de sodemieter naar de TV voor de voetbal.

Ik lees het wel weer.

gr. Gaas 1096
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......

Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9158
Lid geworden op: di apr 10, 2007 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: dubbel cabine lwb in een kwb

Bericht door Roger B. (11)61 » di jun 17, 2008 21:01

zit er überhaupt een vloerplaat aan een DC?? wordt er niet een stuk vloerbekleding voor de DC gelegd??

in mijn T5 met Snoeks DC in elk geval wel, een lip van enkele cm voorlangs en verder onder de vloerbedekking gewoon de bodemplaat van de auto.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Afbeelding

FastFWD
Berichten: 128
Lid geworden op: zo mar 02, 2008 23:52

Re: dubbel cabine lwb in een kwb

Bericht door FastFWD » di jun 17, 2008 22:33

Roger B. schreef:zit er überhaupt een vloerplaat aan een DC?? wordt er niet een stuk vloerbekleding voor de DC gelegd??

in mijn T5 met Snoeks DC in elk geval wel, een lip van enkele cm voorlangs en verder onder de vloerbedekking gewoon de bodemplaat van de auto.
snoeks wel, omos is een opstaande vloer aan de cabine vast.

Ik heb mijn dubbele cabine van een lwb veranderd naar een kwb (snoeks naar omos) omdat mijn achterbank weinig steun meer had, en ik gebruik m eigenlijk alleen 4 of 5x per jaar met evenementen, en zo nu en dan eens weg met familie of vrienden.

het is goed zelf te doen, makkelijkste is een zelfde type cabine te halen als je nu hebt, een snoeks cabine kun je naar achteren plaatsen en een nieuw stukkie tapijt er voor leggen, scheelt kosten. Zou met een Omos cabine ook kunnen, maar dan moet je een stukje vloer wat ophogen met een paar balkjes en een stukje multiplex, ook goed te doen

Plaats reactie