Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

inbouw stuur

vragen over de T4
Plaats reactie
Gerhard

inbouw stuur

Bericht door Gerhard » di jun 10, 2008 17:23

weet iemand een adres waar ik mijn nieuwe stuur kan laten inbouwen?
Het gaat om een '99 stuurwiel met airbag en zoek iemand in de omgeving van
den Haag- Rijswijk

Roger B. (11)61

Re: inbouw stuur

Bericht door Roger B. (11)61 » di jun 10, 2008 20:28

Waarom niet zelf doen?

zolang je de contactsleutel uit het contactslot laat totdat je stuur er weer compleet op zit gaat er niet s mis hoor....

eventueel voor alle zekerheid een kwartier voor aanvang van de werkzaamheden de accupool loskoppelen...............

Kapje onder stuurkolom losschroeven en weghalen, de platte kabel vanaf de spiraalcassette loskoppelen van de rest van de kabelboom

Heeft jouw stuur een airbag die vastgeschroefd is of vastgeklikt? (geschroefde heeft aan de achterkant van het stuur ronde gaatjes.)

Airbag demonteren (twee boutjes (torx.....20 dacht ik)losdraaien of op twee plaatsen losklikken met dun schroevendraaiertje (schijnt nog weleens moeilijk te gaan)

stekker van airbag losnemen en airbag met zichtbare deel naar boven ergen veilig neerleggen

Centrale moer losdraaien tot de moer gelijk zit met de bout

Kijken of stuurwiel los wil van stuurpen.....
Ken het stuur van de T4 niet goed genoeg, maar soms kun je er een trekker op draaien (zitten dan links en rechts van de stuurpen gatjes met schroefdraad, een strip ijzer met twee gaatjes op de juiste plek en twee boutjes vna de jusite diameter maken dan een trekker........

zonder trekker gaat het soms ook wel..
Zelf probeer ik eerst met trekken aan het stuur, als dat niet wil dan sla ik links en rechts op het stuur een paar keer snel achter elkaar afwisselend links en rechts (het stuur als het ware op de stuurpen slaan) en dan weer trekken.
Als dat ook niet wil de methode waar ik het minst fan van ben..... Stuur ondersteunen (met je knieen ofzo) en met blokje hout ertussen met een hamer enkele klappen op de moer geven.

Als hetstuur niet meer klem zit het stuur in de rechtuitstand zetten en vanaf nu NIET MEER met stuurstand DRAAIEN.
Moer verder eraf draaien, stuurwiel van de pen tillen

Eventueel spiraalcassette omzetten van oude op nieuwe stuur

nieuw stuur in rechtuitstand op de pen schuiven en moer vastzetten, verder alles terugbouwen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Afbeelding

René
Locatie: Heerhugowaard gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Contacteer:

Bericht door René » wo jun 11, 2008 12:14

Ik wil het wel doen, weet niet of Heerhugowaard "in de buurt "' is zoals je bedoeld.

René

Gerhard

Bericht door Gerhard » wo jun 11, 2008 20:31

Bedankt voor je aanbod, helaas is Heerhugowaard niet echt in de buurt van Den Haag.(200km)
Ik zal eens vragen bij de VW dealer wat het kost. Ben zelf toch niet handig genoeg om het te doen.

Plaats reactie