Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

contact slot

vragen over de T4
JJ@

contact slot

Bericht door JJ@ »

kan je een contact slot zo vervangen of is het een klere klusje

olle griese

Re: contact slot

Bericht door olle griese »

kun je zo vervangen maar de inbusbout kan erg vast zitten

Roger B. (11)61

Bericht door Roger B. (11)61 »

Waarschijnlijk is het zelfs mogelijk om alleen het slotgedeelte uit te wisselen......

Ooit bij een Golf 2 gedaan, daar moest je op een bepaalde plek een gaatje van 3 mm boren, dan moest je de sleutel een klein stukje verdraaien en door het gaatje met een pennetje een palletje indrukken, dan trok je het contactslot er zo uit en kon er een nieuw in.

Heb je een electrisch probleem dan is alleen het schakelaartje onder op eht contactslot te vervangen (schijnt bij een T4 wel mee te vallen, bij een Golf 3 een kutklus)

Is je stuurslot kapot dan zul je de hele contactslotconstruktie on de stuurkolom moeten vervangen.... ik dacht alleen dat die inbus die olle griese bedoeld een breekbout is die geen kop meer heeft (afgebroken bij aandraaien) die moet je dus over zagen/slijpen/boren
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Afbeelding

JJ@

Bericht door JJ@ »

soms moet ik de sleutel heen en weer doen om goed contact te hebben , sleutel gaat er te soepel in ook de reserve sleutel

soms als ik contact heb gaat er een relais gigantisch ratelen zelfs als de sleutel er weer uit is , vande week bleef de motor draaien terwel de sleutel er uit was :nuts

olle griese

Bericht door olle griese »

tiet vur,n naie bus

JJ@

Bericht door JJ@ »

olle griese schreef:tiet vur,n naie bus
heb me net naie motor kocht dus bussie moet wel eem blijven en om een contact slot weg doen nee hur :bifun

René
Locatie: Heerhugowaard gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Contacteer:

Bericht door René »

Dan wordt het eerder tijd voor een nieuw contact blokje onder je slot.

René

Roger B. (11)61

ik denk het ook, kan iemand even aangeven hoe je dat blokje vervangt bij een T4 (ik heb het alleen maar bij een Golf3 gedaan)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Afbeelding

JJ@

Bericht door JJ@ »

en evt voorbeeld wat er bedoelt word , ieder geval bedankt rene en de rest ook

Roger B. (11)61

Wat er bedoeld wordt kan ik je wel uitleggen.

Als je de kunststof kap onder je stuur demonteerd zie je de metalen behuizing van je contactslot, tegenover het sleutelgat zit een kunststof blokje waar de stekker opgestoken is, DAT is je contactblokje.

Als je er van onderen bij komt om dit los te maken kun je het zo vervangen (kost ongeveer 20 euro geloofik) maar bij de Golf3 moet je hele contactslot van de stuurkolom om bij het schroefje te kunnen.... meen dat ik hier eens gelezen heb dat het bij een T4 veel makkelijker te vervangen is.... wellicht met zoekfunctie te vinden
Tyraps, Tape en Telefoon
Afbeelding

JJ@

Bericht door JJ@ »

na maanden het heen en weer bewegen van de sleutel om de bus te starten is hij nu weer als nieuw .

ik heb vandaag het onderste contact blokje vervangen ,koste century 24euro

wat ellende gehad voor die paar euro en 20min werk hahahaha
van de week wou ie een tijd niet aan springen en stonden we in akkrum

enigste klein moeite is het schroef los en vast maken die het onderdeel op zijn plek houd ,ff een goedkope kleine kruis schroeven draaier verbuigen en de klus is zo gepiept.

bartt4

Bericht door bartt4 »

JJ@ schreef:na maanden het heen en weer bewegen van de sleutel om de bus te starten is hij nu weer als nieuw .

ik heb vandaag het onderste contact blokje vervangen ,koste century 24euro

wat ellende gehad voor die paar euro en 20min werk hahahaha
van de week wou ie een tijd niet aan springen en stonden we in akkrum

enigste klein moeite is het schroef los en vast maken die het onderdeel op zijn plek houd ,ff een goedkope kleine kruis schroeven draaier verbuigen en de klus is zo gepiept.
Je had ff kunne aanwippen als je toch in akkrum was. had ik je ff geholpen. :wjw :ikrij :bonk :wjw
RUBBEREXPRESS

JJ@

Bericht door JJ@ »

sjips niet aan gedacht hahahahaha , we stonden achter de fixit me pa was met de boot in akkrum en hebben ff bij smik en smak gegeten.

bartt4

Bericht door bartt4 »

JJ@ schreef:sjips niet aan gedacht hahahahaha , we stonden achter de fixit me pa was met de boot in akkrum en hebben ff bij smik en smak gegeten.
als je dan richting irnsum rijd en dan nog in het dorp bij cafee kromme knilles rechts af gaat over het bruggetje dan weer rechts af was je bij mij uitgekomen. (tja kroeg om de hoek) hehehehe :jump :jump :jump :toppie :wjw
RUBBEREXPRESS

JJ@

Bericht door JJ@ »

ik wait het tegen over die verzorgings tehuis (teminste ik dacht dat het er een was)

Plaats reactie