Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 of toch maar HIACE

vragen over de T5
Plaats reactie
Sietse
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2008, 09:15

T5 of toch maar HIACE

Bericht door Sietse »

Hallo iedereen,

Ik sta op het punt een gebruikte T5 63KW uit 2005 te gaan aanschaffen. De auto ziet er goed uit heeft nog geen 100.000 km gereden en tijdens de proefrit ook geen bijzonderheden. Ik moet volgende week mijn akkoord geven. Maar wanneer ik op internet ervaringen lees met een T5 lees ik defecte turbo's , waterpompen, elektronica en software problemen, kapott versnellingsbakken en een onpersoonlijke importeur. Waarom dan een T5 i.p.v. een HIACE. Ja de T5 ziet er stukken beter uit, maar als het kwaliteitsverschil zo groot is, waar moet je dan voor kiezen?
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: T5 of toch maar HIACE

Bericht door Niels949 »

Tja, heb zelf ook proefgereden in een Hiace. Moet je maar eens gaan doen. Dat rijdt dus totaal niet zo lekker als een T4 of een T5. En de afwerking binnenin een Hiace is ook om te huilen zo spartaans. Verder is de T5 toch ongeveer 100 keer zo mooi als een Hiace dacht ik zo... :love

De meeste rijders hier zijn autoliefhebbers en gaan voor een T5 vanwege de looks en driveability.
Vind je dat allemaal niet zo belangrijk dan zou ik voor een Hiace gaan. Dat is qua kwaliteit verreweg de beste bus die er momenteel rondrijdt.

Succes!

Groeten,

Niels949
T4 102 PK uit 2003
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: T5 of toch maar HIACE

Bericht door sep »

Je geeft zelf al aan dat de t5 er beter uitziet ,als je de hiace 1 op 1 vergelijkt ,dan zul je niet anders kunnen concluderen dat het algehele afwerkingsniveau beduidend hoger is ,en de rijeigenschappen idem dito ,........de prijzen van een t5 zullen wellicht hoger zijn dan die van de toyota ,maar de t5 zal waardevaster zijn op termijn (questie van vraag en aanbod ,zelfs een nette t4 kost nu nog een bom duiten )
De betrouwbaarheid waar toyota om bekend staat ,daar kan ik niets over zeggen want daar heb ik geen ervaring mee ,wel weet ik dat de meeste oude hiace`s er niet meer uitzien na verloop van jaren ,dan zijn het echt oude barrels ,.....
Als het je niet uitmaakt hoe je van a naar b komt ,en je niet zo veel hebt met auto`s dan zou ik mooi voor de goedkoopste gaan ,....ik zelf heb in practisch elke bus gereden die er is op grijs kenteken met uitzondering van de nieuwe hyundai h 300 ,en kom maar tot een conclusie ,en dat is dat vw naar mijn inziens de beste bus levert ,met het mooiste uiterlijk ...
Ik stel voor dat je gaat proefrijden en alles overweegt ,....laat je niet afschrikken door de mankementen die op het forum genoemd worden ,want uiteraard als er iets aan de bus scheelt dan wordt dit luid en duidelijk vermeld op het forum ,....maar er zijn ook vele ,vele mensen die een probleemloze t5 /t4 hebben ,en die hoor je niet ,want alles is ok ......

mvg Sep
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: T5 of toch maar HIACE

Bericht door ronconnie »

heb je al eens naar de nieuwe hyundai 300 gekeken??
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: T5 of toch maar HIACE

Bericht door hendrikus »

hebben we het nu over het nieuwe model Hi-Ace??
Het vorige model was idd niet de mooiste, maar inderdaad wel praktisch en niet stuk te krijgen. Het nieuwe model heb ik ook al mogen rijden en is een prima bus vind ik, en een stuk fijner en mooier als de oude.

ik ben van mening dat een t5 fijn rijd, maar wel vanaf de 5 cilinders. ik vind de 4 cilinders niet de meest fijne auto's en de goedkopere versies vind ik ook niet de leuksten qua afwerking en looks. Wil je een btje leuke T5 moet je er wel wat meer geld aan uitgeven voor bv electrisch pakket of airco. Standaard zit er echt niks op.

Ik weet niet hoe groot de bus moet wezen, maar ik heb laatst ook een keer in een nieuwe Peugeot Expert gereden met de 136pk hdi motor maar dat is een hele fijne combi en goedkoper als een vergelijkbare t5
T4 2.5TDI 88pk 1999
Sietse
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2008, 09:15

Re: T5 of toch maar HIACE

Bericht door Sietse »

Jongens bedankt voor de snelle en duidelijk omschreven reacties.
Al vind ik de T5 een hele mooie bus om te zien, het gevoel van pure kwaliteit van een HIACE gaat bij mij denk ik toch de voorkeur geven.

Bedankt,
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Re: T5 of toch maar HIACE

Bericht door henkiepenkie »

simpel gezegt,
een t5 is voor de baas,
en een hiace voor het personeel.

de baas wil met wat leuks en vlot voor de dag komen, (en het mag wat kosten)
en het personeel moet gewoon van a naar b en de klus klaren.

mijn personeel rijdt dus in een hiace.

hehehehenkie
Plaats reactie