Van de week op internet een andere advertentie tegen gekomen van een auto die te koop stond in Birkenfeld, pakweg 470km rijden hier vandaan in zuid Duitsland.
Na telefonisch contact geprobeerd in te schatten of het de moeite loonde om er met de aanhanger heen te crossen........... Knoop doorgehakt en gisterochtend om 8.00 zat ik in de auto op weg naar Birkenfeld.
Lekker met een gangetje van 90 km/uur op de cruise naar het zuiden..Paar files door wegwerken en ongevallen en tegen 14:00 stond ik bij die lui op de stoep...
Na wat oponthoud (geen garageplaten beschikbaar omdat die rijden waren met andere klanten) een stukje gaan rijden.. Voelde allemaal goed aan en zag er allemaal goed uit.. enige wat me opviel is dat ie NIET op gas liep (gasinstallatie werkte helemaal niet, ook de lampjes en knop niet)
na terugkomst bij de garage (citroen/peugeotdealer) dit aangekaart, zelf nog wat diagnose en controle aan de gasinstallatie uitgevoerd en tot de conclusie gekomen dat er in de stuureenheid een kortsluiting veroorzaakt werd..... Tja wat kost zo'n unit? zegt die verkoper... Ik denk dat het het duurste onderdeel van de installatie is zeg ik......
Zij overleggen..ik rondbellen...
Dealer van betreffende merk gasinstallatie aan de lijn gehad... computer kost 210 euro.. niets zeggen en afwachten wat ze aanbieden hier..
De verkoper komt terug lopen en zeg dat zijn laagste prijs 1000 euro onder de verkoopprijs is... Toen heb ik maar gezegd dat ik hem daar wel voor mee nam..

:lol:
Om half zes reed ik uiteindelijk weer richting huis en om half twaalf stond ik met de MX5 op de aanhanger op de oprit.....
(wat is het hebben van een VW T4 caravelle en een autoambulance toch makkelijk zo nu en dan...

)
En DIT is 'm dan:
Een MX 5 NB 1,8 5-bak kleur...petrol blauw metalic, met de gebruikelijke opties (electrische ramen / kunststofdakje / abs / 2 airbags / electrische spiegels) inclusief gasinjectie (stargas polaris) zonder verdere extra's (al is er zichtbaar een windschot en hardtop op deze auto gemonteerd geweest)
Voor het eerst op kenteken gezet in Juni 2001.
Vraagprijs 7490, gekocht voor 6500 (moet dus nog kleine 250 euro bij voor de nieuwe gas-computer)
Mankementen buiten de defecte gascomputer (voor zover ik gezien heb)
-3 kleine deukjes in rechter achterscherm
-lichte roestvorming rond LPG aansluiting (snap nooit waarom men dat in de plaat monteert en niet 10cm lager in de bumper)
-lichte deuk-kras in rechter portier
-klein beetje roest in mazda logo op achterklep
Ik ga dus nog even navragen wat het me gaat kosten om de schades te repareren EN de lpg aansluiting uit de plaat te halen (als dat een beetje te doen is met garantie dat dit onzichtbaar blijft) en dan laat ik dat eventueel repareren, en komt er een nieuwe aansluiting in de bumper. Anders komt er op de plek waar de aansluiting nu zit een "nederlandse" aansluiting (=groter gat) wat ik dan zelf wel GOED tegen roest behandel vóór montage van de aansluiting.
De tank ligt ongeveer in het midden van de kofferbak omdat de accu rechts in de bodem ligt, de accu gaat naar links verhuizen, de tank zo ver mogelijk naar rechts, het geheel wordt met demontabele met vloerbedekking bekleedde platen afgewerkt zodat er in elk geval nog een beetje over is van het toch al krappe kofferbakkie....
EN (zie ander topic) parkeersensoren monteren
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon