Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dakrail op Nieuwe T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Thei Luijten
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2007, 18:28
Locatie: Swalmen

Dakrail op Nieuwe T5

Bericht door Thei Luijten »

Geachte dames en heren T5-ers,
Over 1 maand krijg ik mijn nieuwe T5. Ik denk er over een dakdrager te monteren. Kan ik de dakrail zo monteren in de goot of moet ik eerst een voorziening (laten) aanbrengen? Hoe zit het met de hoogte van de rail, kan ik nog in elke parkeergarage?
Groet,
Thei
Bezint eer ge ontbint.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Dakrail op Nieuwe T5

Bericht door hendrikus »

parkeergaraga's zijn soms een drama. Hier in Groningen kom ik diverse garages niet in en sommige zijn zelfs net 1.90 dus met een btje auto pas je daar idd niet in. Maar dat verschilt natuurlijk per garage, dus een eenduidig antwoord daarop word lastig
T4 2.5TDI 88pk 1999
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Dakrail op Nieuwe T5

Bericht door vaniac »

Welk type dakdrager wil je gaan gebruiken?
Een vaste voor zwaar commercieel gebruik, of een afneembare voor incidenteel gebruik voor het monteren van dakkoffers.
Voor de laatste toepassing kun je de orginele bevestigingsrails van VW in de goten laten monteren. Op deze rails kun je meerdere dakdragertypen bevestigen op elke gewenste plaats.
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: Dakrail op Nieuwe T5

Bericht door EricP »

Zonder dakrial gaan pakeergarages tot 2.00 met goed met een T5, daaronder is het de goden verzoeken daar een T5 1.93 hoog schijnt te zijn. Ik in Frankrijk een garage gehad van precies 2 meter en dat ging dus echt op de paar cm!!!Dus pakeergarages van 1.90 moet je al mijden met een T5. Met dak rail kan 2.00 meter al een probleem worden.

Groet EricP
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: Dakrail op Nieuwe T5

Bericht door Adrie 260 »

De dakdrager kan op 2 manieren bevestigd worden, de eerste is een dakddrager die op de gaten wordt geplaatst die in de dakgoot zitten, dan heb je 4 of 5 vaste punten.
De tweede is doormiddel van een zogenaamde C-rails die op het dak in de goot word gemonteerd, dan kun je de normale dakdragers verschuiven en zodoende op iedere gewenste maat zetten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en alvast succes met de nieuwe aanwinst.
De groewten uut Sommersdiek
Thei Luijten
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2007, 18:28
Locatie: Swalmen

Re: Dakrail op Nieuwe T5

Bericht door Thei Luijten »

Geachte dames en heren T5-ers,
Bedankt voor de tips, ik denk dat ik zo'n c-rail laat monteren.
Incidenteel moet ik soms een ladder vervoeren over korte afstand.
Sinds ik in 2003 een nieuwe T4 kocht volg ik met de regelmaat van de klok alle ervaringen op deze site.
Prachtig zoals iedereen elkaar altijd van dienst is. Overigens moet ik de eerste problemen nog krijgen met mijn T4 na 100.000 km.
Ik rij er uitsluitend privé in mijn vrouw in een Civic. Beide voertuigen worden nooit geplaagd en lijken onverwoestbaar.
Elke keer als ik een T4 of T5 zie denk ik, niet goedkoop, maar méér dan waar voor je geld.
Bedankt en groet,
Thei
Bezint eer ge ontbint.
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

Dakrail op Nieuwe T5

Bericht door De Bloemenman 211 »

Hallo allemaal,

Hoe het zit met de dakdragers weet ik niet... Maar als ik goed naar de technische tekeningen kijk van volkswagen schrijft men dat de hoogte van een T5 1.96 meters is ik ben bang dat je idd heel veel te kort komt...

Er zijn volgens mij maar enkele parkeergarages die hoger zijn als 1.90 en een enkeling 1.95 maar 2 meter komt niet vaak voor.....

Ik weet in Rotterdam is het WTC wel 2 meter maar die is wel erg krap zekers als je een 3.400mm lange wielbasis hebt. is wel leuk dat moet ik zeggen..

De groenten van...

De Bloemenman 211
Gebruikersavatar
Syste
Berichten: 564
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:41
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dakrail op Nieuwe T5

Bericht door Syste »

Ja,ja in Eindhoven hebben we er welgeteld 1 garage waar ie in kan geloof ik..
Onder de Witte Dame (Philips gebouw in centrum) / Designacademie....
Deze is 2.10 m hoog...
Groet
T5 Offroad Grey 165 pk KWB 60 editie
Fotogallerij T5 nr. 318
Plaats reactie