Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

automatische vergrendeling

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gaitjan
Berichten: 84
Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:50
Locatie: Twente(Doarseveld)

automatische vergrendeling

Bericht door gaitjan »

Hallo WJW,
zo af en toe heb ik problemen met mijn automatische vergrendeling,hij springt dan zo op slot.
ook als wij de schuifdeur dicht doen valt ie spontaan soms in het slot,wat kan hier de oorzaak van zijn ?
Het systeem doet wel erg zijn eer aan :knipoog

MVG Gaitjan (695)
VW T4 2.5TDI KWB-BJ:10-2000-Dragon Green Metalic inmiddels 380.000km
Opties:ABS-Airbags-Startonderbreker-CV-Elec pakket-getint glas-Cruise Control-Side steps-Bullbar.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: automatische vergrendeling

Bericht door Multivan Generation »

het zou goed kunnen dat er ergens een draadbreukje zit,
maar wat ook goed mogelijk is,
is dat de deurschakelaar niet 100 % meer is,
en dus een foutief signaal doorgeeft, waardoor de electronica denkt dat de bus zo op slot kan.

Voorbeeldje: met de afstandsbediening de bus ontgrendelen (van slot doen) schuifdeur openen en voor de rest niets.
Gaat dan de vergrendeling in werking dan zit het probleem in de deurschakelaar, of in de bedrading...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
gaitjan
Berichten: 84
Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:50
Locatie: Twente(Doarseveld)

Re: automatische vergrendeling

Bericht door gaitjan »

Ok..bedankt voor je reactie
ga het ff proberen

MVG http://www.erjankikkert.nl :knipoog
VW T4 2.5TDI KWB-BJ:10-2000-Dragon Green Metalic inmiddels 380.000km
Opties:ABS-Airbags-Startonderbreker-CV-Elec pakket-getint glas-Cruise Control-Side steps-Bullbar.
Bertel 388
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jun 2008, 20:08

Re: automatische vergrendeling

Bericht door Bertel 388 »

Bij mij waren een paar jaar geleden enkele draden kapot van de cv. Hij ging dan na op slot klikken weer open en andere keren reageerde er helemaal niets. Na reparatie van de draden alles weer normaal.

Kort geleden gaat e.e.a. automatisch op slot als ik de deur dichtgooi. Nogmaals naar de draden gekeken. Er waren er weer een aantal kapot (andere dan eerder). Deze gerepareerd maar e.e.a. bleef automatisch op slot gaan.

Vervolgens het veertje vervangen van het bestuurdersdeurslot en dat was in mijn geval de boosdoener. Hoe je dat moet doen staat ergens beschreven op deze site. Veertje moet je overigens zelf maken maar met enig kunst en vliegwerk lukt dat wel.
Plaats reactie