Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tips voor het plaatsen van multivan lampen ?

vragen over de T5
texssas
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2008, 08:15

tips voor het plaatsen van multivan lampen ?

Bericht door texssas »

Ik wil zelf multievan lampen plaatsen moet ik ergens rekening mee houden ?
mischien hebben jullie tip's

ik hoor graag van jullie :

mvg :texssas
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: tips voor het plaatsen van multivan lampen ?

Bericht door Schildertje »

texssas schreef:Ik wil zelf multievan lampen plaatsen moet ik ergens rekening mee houden ?
mischien hebben jullie tip's

ik hoor graag van jullie :

mvg :texssas
Ja dat je voorbumper er compleet af moet....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: tips voor het plaatsen van multivan lampen ?

Bericht door Jeroen T5 204 »

Het is een lastige klus, zelfs mijn dealer kon het niet :nuts Er zitten veel stel mogelijkheden in de lampen en bumper.

Je kan op de hoeken van de bumpers de klepjes loshalen in het midden, daar zitten ook stel bouten achter.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: tips voor het plaatsen van multivan lampen ?

Bericht door vaniac »

Ik vraag me af wat je dealer dan wel kan :bifun :bifun :bifun . Ik ben geen dealer maar ik heb wel zelf de koplampen vervangen door projektzwo bixenon lampen en daar komt nog wel meer bij kijken als bij het monteren van multivanlampen. Ik heb hier als amateur ongeveer 4 uur voor nodig gehad, inclusief afstellen van de koplampen en het inregelen van de automatische hoogteverstelling :lach :lach :lach
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: tips voor het plaatsen van multivan lampen ?

Bericht door Schildertje »

@Vaniac, is er ergens op het web een handleiding te vinden voor het demonteren van de voorbumper ?
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: tips voor het plaatsen van multivan lampen ?

Bericht door Jeroen T5 204 »

vaniac schreef:Ik vraag me af wat je dealer dan wel kan :bifun :bifun :bifun . Ik ben geen dealer maar ik heb wel zelf de koplampen vervangen door projektzwo bixenon lampen en daar komt nog wel meer bij kijken als bij het monteren van multivanlampen. Ik heb hier als amateur ongeveer 4 uur voor nodig gehad, inclusief afstellen van de koplampen en het inregelen van de automatische hoogteverstelling :lach :lach :lach
De dealer waar ik mijn bus gekocht heb ben ik helemaal klaar mee. Ze kunnen zelfs nog geen koplampen afstellen :bonk
Ik heb wat kritiek gehad op hun werk. Ze hebben mij het dashbord ook al beschadigd inclusief mijn nieuwe radio.

Kreeg nu te horen dat ik maar een andere garage moest zoeken :lach Dus dat heb ik maar gedaan. Bus zit nog wel in garantie maar regel de garantie wel op een andere manier nu.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
JopieD
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:24

Re: tips voor het plaatsen van multivan lampen ?

Bericht door JopieD »

Jeroen, zou je de naam van deze dealer kunnen plaatsen ? Zo scheiden we hier het kaf van het koren en kunnen mede vw rijders misschien gelijk een andere garage zoeken. Bij voorbaat dank. groeten jopie
p.s. misschien moet je maar een andere garage zoeken ? :muur moet niet gekker worden .....
T5 Erwin
Berichten: 115
Lid geworden op: 14 sep 2008, 17:22
Locatie: Amsterdam

Re: tips voor het plaatsen van multivan lampen ?

Bericht door T5 Erwin »

Kijk even bij tips&tricks, staat het helemaal beschreven met een foto reportage erbij, kan niet foutgaan :yes

Erwin :T54LIFE
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: tips voor het plaatsen van multivan lampen ?

Bericht door Donald4Motion »

JopieD schreef:Jeroen, zou je de naam van deze dealer kunnen plaatsen ? Zo scheiden we hier het kaf van het koren en kunnen mede vw rijders misschien gelijk een andere garage zoeken. Bij voorbaat dank. groeten jopie
p.s. misschien moet je maar een andere garage zoeken ? :muur moet niet gekker worden .....
Namen noemen is niet echt netjes lijkt mij. :politie
Ik heb ook wel meningen over bepaalde sponsors van deze site en daar doe ik ook geen uitspraak over.

Dit forum is ook niet bedoeld als wapen 'tegen' dat soort zaken, al zou ik het ook soms van de daken willen schreeuwen wat mij 'geflikt' is.

:yingyang
JopieD
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:24

Re: tips voor het plaatsen van multivan lampen ?

Bericht door JopieD »

Alle respect, als jij je er niet goed bij voelt, niet doen.
Persoonlijk heb ik een andere mening. Mensen die een bedrijf hebben bouwen een bepaalde reputatie op. goed of slecht. Levert iemand slecht werk kan dat toch gewoon gezegd worden ?? Deze mensen kiezen er voor om pruts werk te leveren, hadden ze maar beter hun best moeten doen.
Ik ben van mening dat dit forum een manier is om te leren van elkaars ervaringen. Dus .....

Als je nou zeer tevreden was geweest over hun werk had je dat ook niet geplaatst ?

Ik vind het echt een beetje raar. Belangenverstrengeling misschien ? een vriend van je die er werkt ? Of heb ik wat gemist in tijdens het lezen van de disclaimer ??
Maar goed, ieder zijn opvattingen, respect

groeten jopie :T54LIFE

p.s. mail het even door, zet ik het er wel op..... :bifun
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: tips voor het plaatsen van multivan lampen ?

Bericht door Donald4Motion »

@Jopie,

Nee ik heb absoluut geen belangen hierbij en zit ook helemaal niet in de auto branche hoor.
Meestal hoor je ook alleen klachten van 'een' bedrijf en bijna nooit de goede dingen.
Net als op je werk misschien, doe je iets goed hoor je niks, doe je iets fout dan breekt de hel los.

Maar het is natuurlijk wel zo dat een goede naam opbouwen jaren duurt en een slechte naam heb je binnen een week als het moet.

Ik heb ook wel eens namen genoemd op dit forum , ik ben ook geen heilige hoor:winter
Ik ben toen ook een beetje door de 'moderaters' op me vingers getikt daarvoor omdat dat niet de insteek van dit forum is.

Wat mij betreft is zo'n klachten lijst wel handig hoor, maar niet gewild op dit forum.
Ik ben op 'visite' op dit forum en moet me ook aan de ongeschreven regels houden, al zou ik wel eens me gal willen spuwen betreft sommige autozaken.


Misschien dat een modje het wat beter kan verwoorden :winter

:yingyang
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: tips voor het plaatsen van multivan lampen ?

Bericht door harry t5 191 »

Jopie D,

Over het wel of niet zo'n mening op de site zetten het volgende;
Dit doen wij NIET uit respect naar Henk1 !
Vooral om eventuele narigheid te voorkomen.
Hoop dat jij deze mening wilt respecteren.

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
JopieD
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:24

Re: tips voor het plaatsen van multivan lampen ?

Bericht door JopieD »

Beste heren,

zoals jullie misschien kunnen lezen respecteer ik ieders mening. Want wie ben ik nou.....

Ik had alleen disclaimer (huisregels zijn door mij en 3 andere mensen hier in huis niet te vinden op de site) gelezen en daar staat (ik zet het er even tussen voor de mensen die het niet kennen) :
Weetjewel.com is niet in staat enige verantwoordelijkheid te nemen of te accepteren voor de informatie die wordt getoond op de website en forum, dan wel voor de mogelijke
gevolgen zoals schade, verlies of winst die resulteren uit het gebruik van, of acties gebaseerd op die informatie.

Informatie van derden in het forum
weetjewel is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor de op deze site geplaatste informatie die van derden afkomstig is in het forum noch voor de toegang tot of de informatie op enige site die is gelinkt van of naar het forum. De eigenaar van de site en het forum is niet verantwoordelijk voor bijdragen die op het forum geplaatst worden door forumleden en de eigenaar van het forum zal niet aansprakelijk zijn voor eventuele schade die hieruit voortvloeit.


Dus..... daarom mijn vraag waarom iemand de naam van de dealer niet noemt. Want als ik dit lees lijkt me dat een juridisch afgedekt zaakje, toch ? waarom anders de disclaimer.

Of het nou netjes is of niet tegenover de dealer kan me niet boeien. zoals gezegd maken die hun eigen reputatie. Tegenover de mods is dat een ander verhaal. Als zij er problemen mee krijgen dan is dat dus niet gewenst.

Ik blijf erbij --> een dealer of welk bedrijf ook is zelf verantwoordelijk voor de reputatie. Als iemand daar verder niets over durft of wil zeggen zelf weten. Ik zou mijn wetboeken erbij pakken en duidelijk maken dat hij verkeerd bezig is. Mijn ervaringen :
EEN BRUTAAL MENS HEEFT DE HALVE WERELD. (brutaal kan, maar wel met respect !! geen beledigingen of meningen maar feiten geven ! dan hoef je er geen rekening mee te houden of de dealer misschien in zijn ego gekrenkt is.

Dus, ontopic maar weer ???!!!

groeten Jopie :T54LIFE
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: tips voor het plaatsen van multivan lampen ?

Bericht door Henk-1 »

Hoi Jopie,

Ik heb per ongeluk de huisregels verwijderd i.v.m. een opschoonactie van oude bestanden van mij :muur :groteogen :bonk
Maar de huisregels staan er weer :gekte
Ik hoop dat het nu duidelijk is.

Het is al gezegt :toppie , je mag geen bedrijven afzeiken
Een disclaimer , huisregels of what ever is allemaal heel mooi wat op internet staat
Maar als weetjewellers bedrijven gaan afzeiken, en ik doe er niets aan ........
Dan kan ik mijn huis op spel zetten voor de rechter en dat wil ik niet, uiteindelijk ben ik de eindverantwoordelijke als eigenaar van wat op weetjewel staat
Jij kan heel makkelijk zeggen "juridisch afgedekt zaakje, toch enz enz ", maar de feiten liggen toch anders
Ik kan heel kort zijn , je houd je aan de huisregels .

Wil je toch graag je ding online gaan zetten ivm garage problemen , dan moet je naar autoweek.nl gaan

Problemen met een garage zul je persoonlijk moeten oplossen en niet via een ander medium
En kom je er niet uit dan is er nog altijd een rechter, en niet weetjewel
Want een onderlinge discussie uitvechten via een forum kom je toch niet uit

Ik hoop dat het nu wel duidelijk is

:zwaai :wjw
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: tips voor het plaatsen van multivan lampen ?

Bericht door Kobus »

Da's duidelijk, Henk. Erg jammer dat de afzeikcultuur al helemaal gewoon wordt gevonden. Ik heb er in mijn bedrijf gelukkig zelden mee te maken, en als het dan toch voorkomt heeft iedereen er ineens een mening over zonder precies te weten waar het nou eigenlijk om gaat c.q. er enig verstand van te hebben. En degene die het verhaal gestart heeft heeft dan vaak niet eens de moeite genomen te proberen de zaak door een gewoon gesprek op te lossen. Dapper.
stop the rat race
Plaats reactie