Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

door mijn rem trappen

vragen over de T4
Plaats reactie
larsdirkson
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2008, 11:21

door mijn rem trappen

Bericht door larsdirkson »

Hallo,

Bij onze t4 komt het de laatste tijd voor dat zodra je de rem intrapt hij tot de bodem doorzakt.
Ook als je voor een stoplicht staat met je voet op de rem zakt het pedaal soms naar beneden.
Ik heb het vermoeden dat het in de hoofdremcylinder zit (als het iets anders kan zijn graag je reactie).
Nu is mijn vraag, kan je de hoofdremcylinder reviseren of moet ik gelijk an een verse? ( schijnt tussen de 150 en 200 euro te kosten). Ik hoor graag jullie reacties.

Groet,

Kace.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: door mijn rem trappen

Bericht door Roger B. (11)61 »

klinkt als een lekkage, maar hoeft niet per definitie de HRC te zijn (wel aannemelijk)

revisie is wel mogelijk, maar ik zou er niet aan beginnen, de kans is vrij groot dat je vrij snel weer problemen krijgt omdat er toch iets van oppervlakte ruwheid aan de binnenkant van je cilinder zit die je nieuw cups weer relatief snel laat lekken.

daarbij is een revisie setje (mits verkrijgbaar) geheid ook niet gratis en als je dan alle werk en een tube ATE vet erbij telt kom je al een end richting de prijs van een nieuwe HRC.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie