Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

binnenverlichtingslampje gaat spontaan branden en alarm af

vragen over de T4
Plaats reactie
Adriaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2007, 19:28
Locatie: Ede

binnenverlichtingslampje gaat spontaan branden en alarm af

Bericht door Adriaan »

Beste allemaal,
ik heb ik mijn T4 een raar probleem, nl mijn binnenverlichting gaat spontaan branden terwijl de deuren niet open zijn en op dat moment gaat m'n alarm af. Erg vervelend voor de hele buurt en voor mij omdat ik de auto zo niet kan gebruiken. Ik heb de deurkontakten al vervangen en heb de indruk dat er geen massa wordt gemaakt bij de schakelaars als de deur niet open is.
Ik snap er echt niets van en ben al een paar weken aan het modderen hiermee. Wie helpt mij uit de brand?
Heeft iemand dit eerder gehad?
Op het binnenverlichtingslampje zit overigens een vertraging dat hij wat nabrand als je de deur al gesloten hebt. Kan het daar mee te maken hebben??

Hartelijk bedankt voor je reactie
Adriaan
Groeten van Adriaan
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Bericht door Adri626 »

Misschien bedrading tussen deur en carosserie beschadigt? heb er hier wel meer over gelezen
Bossie
Berichten: 200
Lid geworden op: 11 feb 2007, 12:03
Locatie: OV

Bericht door Bossie »

Hallo Adriaan,
Als jou alarm reageert op een zogenaamd spanningsval is het goed mogelijk dat de binnenverlichtingsvertrager de oorzaak is.
Haal de vertrager er een paar dagen af als dat kan en kijk of dat de oorzaak is.

Groeten Bossie.
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi Adriaan, zet je schakelaarvan de binnenverlichting als je de
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi Adriaan, zet je schakelaar van de binnenverlichting in het midden, dus de uit stand als je de auto niet gebruikt.

Doordat ik dat niet deed lekte de binnenverlichting stroom waardoor de accu leegraakte.

En.... ben je al naar camper aan het ombouwen ? Wat voor T4 is het geworden en met welke motor ?
Plaats reactie