Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Duurzaamheids test transporter /multivan t5 100000 km

vragen over de T5
Plaats reactie
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Duurzaamheids test transporter /multivan t5 100000 km

Bericht door sep »

Zo ,ik heb zojuist een duurzaamheids test bericht over de t5 130 pk gelezen in het tijdschrift autobild .
De hele redactie van dit tijdschrift rijdt dan 100000 km en dan wordt de gehele auto gecontroleerd ,en geheel ontmanteld ( dus echt helemaal uit elkaar ,van de motor tot de wielophanging ,de hele zooi ).
Het ging om een multivan comfortline 130 pk automaat ,en de berichtgeving was ronduit positief na 100000km ,bijvoorbeeld het motorblok was geheel maar dan ook geheel vrij van olie drupjes , zweten op de keringen ,en dat terwijl de gehele redactie er toch een sportieve rijstijl op na hield .
Ook bij nametingen van de zuigers ,kleppen ,etc ,bleek dat de slijtage aan de draaiende delen 0 % was .
Van roest was geen enkel spoor te bekennen ,alles gewoon mooi degelijk
Punten van kritiek ?,.........een paar ,...de achterbank vewijderen leverde zeker een hernia op en het schakelgedrag van de automaat kon ze niet zo bekoren ,en dat bepaalde kunstof delen van het interieur af en toe een kraakje lieten horen .
Samenvattend na 100000 km ,...veel waar voor je geld .

mvg sep
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Ik ben met mijn eigen duurtest bezig, sta nu reeds op 232.400 km, tot op heden geen noemenswaardige problemen. Kraakjes en rammeltjes zijn ook mij niet vreemd in de gechipte 174 pk aut. LWB.

Ik hoop toch zo'n 500.000 km minimaal met deze zeer fijne auto te rijden, ik hou jullie op de hoogte.
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
wittebeer
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2007, 18:25
Locatie: Dirksland
Contacteer:

duurtest

Bericht door wittebeer »

mijn auto is bijna 3 jaar staat nu op 96000 km heb een keer remblokken voor en nu net achter hadden nog wel effen mee gekunnen maar ik had nu tijd.
2 keer de waterpomp onder garantie verder geen enkel probleem gewoon een supper auto
Plaats reactie