Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hoe zit hetmet leen auto ipv huurauto

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

hoe zit hetmet leen auto ipv huurauto

Bericht door raymondo »

al diverse malen heb ik dicussie over dat moet betalen voor een leenauto terwijl mijn bus voor garantie bij de dealer staat. Laatste keer was die ervoor electronische storingen. Toen zei ik doe dan onderhoud ook maar omdat hij op 90000 stond. Kosten 145 euro 2 dagen leen auto 1 dag onderhoud en 1 dag garantiewerk. Nu staat er al weer sinds dinsdag voor de kapotte waterpomp en voor onderhoud 120000 km. Ik denk das werk voor 1 dag kost me al 380 ex btw weten ze te vertellen. Nu heb ik heel wijs een goedkope leenauto van45 euro per dag. Maar vandaag wer dik gebeld dat er een boutje in het blokis gevallen en nu gaat de bak eraf.Duurt no minimaal tot maandag.. Maar volgens hun moet ik gewoon blijven betalen voor mijn leenauto. Ik betaal ook al lease..... En dit is toch allemaalniet mijn fout die kapoote waterpomp en een boutje laten in het blok. Volgens de receptie geven zenooit gratis leenauto's bij VW. Klopt dit???? wat doe ik hier aan?
Gebruikersavatar
shantos
Berichten: 91
Lid geworden op: 23 mar 2007, 14:00
Locatie: Rijnmond

Re: hoe zit hetmet leen auto ipv huurauto

Bericht door shantos »

heb van de dealer nog nooit een rekening gehad voor een leentranspoter als de mijne voor garantie bij de garage is geweest. :T54LIFE :yes :klappen :klappen
T5, Mei 2007, lwb,128kw,getund bij JD naar 208 pk, 60 jaar pakket, trekhaak,schuifdak, nu 750000 km
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: hoe zit hetmet leen auto ipv huurauto

Bericht door ronconnie »

gewoon een andere dealer zoeken,auto ames in gorinchem,wetenalles van de t5 en ik krijg altijd een zgan leen auto mee,alleen volgetankt weer inleveren en geen rekening van autohuur
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: hoe zit hetmet leen auto ipv huurauto

Bericht door harry t5 191 »

Bij mij ook: gelijkwaardige auto mee en alleen brandstof!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: hoe zit hetmet leen auto ipv huurauto

Bericht door Henk250 »

Lekker,dus als de monteur ziek wordt,en je T5 blijft zeg 3 weken op de brug staan,
dan zit jij met de schade??

:ie :ie :ie :ie :ie

Niet intrappen.
Duidelijk zakken vullerij.

:muur :muur :muur :muur

Ik wist het wel.
Wijs ze maar eens even fijntjes op het internet,en site's als opgelicht en zo.
Mogelijk helpt dat.

Succes.
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Re: hoe zit hetmet leen auto ipv huurauto

Bericht door azzie »

hier ook hetzelfde nooit voor een leenbus hoeven te betalen laatst moest ie nog een dag terug en ik hoefde geen leenauto als ze me maar terug thuis brachten maar de chaufeur was ziek dus wisten ze niet goed hoe ze dat moesten doen , ik zei je mag me ook vervoer geven als dat makkelijker is voor jullie gelijk sleutel in me hand van een caddy niks tekenen oid ( nooit gehad btw )

dus lijkt me idd gevalletje zakken vullen van jou garage
Afbeelding
belgacom
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2007, 19:55
Locatie: zoutleeuw (Belgie)

Re: hoe zit hetmet leen auto ipv huurauto

Bericht door belgacom »

Ik krijg ook altijd een gratis leenauto mee, zowel voor onderhoud als garantie herstellingen. Sommige garages vragen wel een vergoeding, maar die ligt dan op een 15 euro per dag. Vind 45 euro best veel.
met vriendelijke groet,

Wilco 244
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: hoe zit hetmet leen auto ipv huurauto

Bericht door theo »

raymondo schreef:al diverse malen heb ik dicussie over dat moet betalen voor een leenauto terwijl mijn bus voor garantie bij de dealer staat. Laatste keer was die ervoor electronische storingen. Toen zei ik doe dan onderhoud ook maar omdat hij op 90000 stond. Kosten 145 euro 2 dagen leen auto 1 dag onderhoud en 1 dag garantiewerk. Nu staat er al weer sinds dinsdag voor de kapotte waterpomp en voor onderhoud 120000 km. Ik denk das werk voor 1 dag kost me al 380 ex btw weten ze te vertellen. Nu heb ik heel wijs een goedkope leenauto van45 euro per dag. Maar vandaag wer dik gebeld dat er een boutje in het blokis gevallen en nu gaat de bak eraf.Duurt no minimaal tot maandag.. Maar volgens hun moet ik gewoon blijven betalen voor mijn leenauto. Ik betaal ook al lease..... En dit is toch allemaalniet mijn fout die kapoote waterpomp en een boutje laten in het blok. Volgens de receptie geven zenooit gratis leenauto's bij VW. Klopt dit???? wat doe ik hier aan?
hier in almere is de leen auto ook vaak gratis, bij garantie altijd en onderhoud vaak.
heb zelfs bijna vier weken een nieuwe bus mee gehad omdat ze mijn t5 niet leveren konde
alleen brandstof betalen meer niet!

en anders gooi het op mobaliteits garantie hun laten een boutje in je blok vallen niet jij!!!!
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: hoe zit hetmet leen auto ipv huurauto

Bericht door hendrikus »

als het een lease bus is doe dan je beklag bij de leasemaatschappij of wagenpark beheerder. Die kunnen vaak ook een boel voor je betekenen ( bij een goede LM tenminste ).

En als het idd voor garantie is, is het vaak niet meer dan normaal dat je vervangend vervoer mee krijgt.
T4 2.5TDI 88pk 1999
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: hoe zit hetmet leen auto ipv huurauto

Bericht door koos 890 »

Ik heb OOk nooit een gratis "leenauto" gehad bij de dealer vandaan, moest er altijd €15.00 voorbetalen en met een volle tank terug brengen ??? Vandaar ik nu een andere garage heb.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: hoe zit hetmet leen auto ipv huurauto

Bericht door raymondo »

mijn automaatbak is eronderuit nu.. en gaan ze preventief het binnenwerk vervangen zag er "slecht"uit bij 120000 km. Waarschijnlijk om problemen zoals nu met de waterpomop in de toekomst te voorkomen...Maar houd wel in dat de bus nog even blijf staan. ik kan maandag mijn "leenauto"golf plus omruilen voor een busje.... maar ik moet elke keer een huur contract tekenen van auto mobile. De laatste keer kreeg ik een a3 mee omdat ze nik shadden. kosten 140 voor 2 dagen. vorig al eens met een golf5 1300 km gereden in 3 dagen enook die kosten wilde ze door berekenen.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: hoe zit hetmet leen auto ipv huurauto

Bericht door Henk250 »

Ik weet dat het makkelijk praten is,maar ik zou geen auto " huren " als het garantie oid is.
Hij/zij claimt het ook ergens volgens mij,dus vangt ie dan dubbel?

Bel anders de juridiese afdeling van de ANWB eens,die hebben zeker een antwoord.

Succes,en laat je niet belazeren.



:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: hoe zit hetmet leen auto ipv huurauto

Bericht door harry t5 191 »

Nee,laat je zeker niet bedonderen door de dealer!
Vraag maar eens hoe het echt zit!
Mijn vorige t4 heeft van de 3 jaar dat ik hem bezat ongeveer 1 jaar bij de dealer gestaan :muur Dit ivb met automaatproblemen.(3x nieuwe bak,1x nieuwe motor,voor 30000km) Dus nu t5!
Altijd vervangend vervoer gehad en kosteloos!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: hoe zit hetmet leen auto ipv huurauto

Bericht door ferry395 »

Hoi

Ook die martin schilder hier in almaar berekenen alles door ook als het hun schuld is dat het onderdeel er niet is was de laatste keer dat ik er ben geweest ook volgende bus kopen we niet hier.
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Plaats reactie