Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schakelaar achterdeur T5

vragen over de T5
Plaats reactie
bjentk
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2008, 10:07

schakelaar achterdeur T5

Bericht door bjentk »

Hallo allemaal,

sinds vorige week spontane uitval van de verlichtingsschakelaar op de achterdeuren,
hierdoor gaat de verlichting in de laadruimte niet meer aan als ik de deur open, nog vervelender is dat hij ook vanzelf weer op slot gaat doordat het systeem niet detecteerd dat er binnen een bepaalde tijd een deur geopend is...

help :)

wie kan mij vertellen waar de schakelaar zit...???
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: schakelaar achterdeur T5

Bericht door Jeroen T5 204 »

Het slot in de deur geeft die door aan de boordcomputer. De haak die om de pen heen valt. Boven en onder zit er 1 en ik geloof dat de onderste het signaal doorgeeft.

Bij mij zitten ze permanent in het slot omdat anders het alarm niet ingeschakeld wil worden. Ook de boordcomputer geeft dan een melding.

Mijn deuren vallen namelijk niet in het slot, omdat ik automatische deuropeners heb om in de bus te komen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: schakelaar achterdeur T5

Bericht door Ernst »

Maaaaaaaaar, ik heb nu hetzelfde met de achterdeuren van een T 5 ze gaan vanzelf op slot als ik de deuren van slot haal en alleen in de laadruimte moet zijn, de binnen verlichting kan ik alleen handmatig aanzetten.
Moet ik dit dan via een "uitleescomputer" doen of is er iets anders waardoor ik dit euvel kan verhelpen.

Groetjes Ernst.
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: schakelaar achterdeur T5

Bericht door Multivan Generation »

Is er wellicht iets met een stand van de cilinder van het slot uit te testen?
Was vroeger bij een Golf 4 ook zo.
Cilinder horizontaal of verticaal draaien en testen.

Wellicht dat het helpt?
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: schakelaar achterdeur T5

Bericht door heemskerk »

Ernst schreef:Maaaaaaaaar, ik heb nu hetzelfde met de achterdeuren van een T 5 ze gaan vanzelf op slot als ik de deuren van slot haal en alleen in de laadruimte moet zijn, de binnen verlichting kan ik alleen handmatig aanzetten.
Moet ik dit dan via een "uitleescomputer" doen of is er iets anders waardoor ik dit euvel kan verhelpen.

Groetjes Ernst.
Is het welbekende deurslot verhaal. Even de zoekfunctie alhier gebruiken, zoeken op deurslot. Microswitsch probleempje.
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: schakelaar achterdeur T5

Bericht door Ernst »

Bedankt voor de reacties.

Met de sleutel ging niet zoals bij de Golf 4 > nu slot bestellen (onderste) en vd week maar monteren.
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: schakelaar achterdeur T5

Bericht door heemskerk »

Ernst schreef:Bedankt voor de reacties.

Met de sleutel ging niet zoals bij de Golf 4 > nu slot bestellen (onderste) en vd week maar monteren.
Ga je nog schrikken van de prijs.... Er is ook een - net zo goede - voordelige oplossing....


P.s.: ik lust geen hondenvlees... :jump
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: schakelaar achterdeur T5

Bericht door Ernst »

Hahahahaha, nee lusten doe ik ze ook niet !!

Maar v.w.b. die goedkope oplossing, wat voor grap had je daarvoor ??
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: schakelaar achterdeur T5

Bericht door heemskerk »

Ernst schreef:Hahahahaha, nee lusten doe ik ze ook niet !!

Maar v.w.b. die goedkope oplossing, wat voor grap had je daarvoor ??
Geintje :knipoog :knipoog

Voor wat betreft de deursloten van de portieren zijn de gemonteerde microswitches vrij universeel. Volkswagen levert het deurslot alleen compleet. Even zelf naar de elektronicazaak en de originele meenemen. Vaak ik het een kwestie van wat contactspray, misschien dat eerst even testen?

Ik weet niet hoeveel schakelaartjes er op het achterslot zitten, vervang ze voor de zekerheid allemaal, voor het geld van een losse microswitch hoef je het niet te laten...

Wil je toch voor een complete nieuwe gaan kijk dan eens op de onderdelensite van ABC in Schiedam. Ik had daar een nieuw gedemonteerd voorportierslot voor €60,- incl. BTW Een schijntje vergeleken bij de dealer...

P.s. Geen binding, wel een goede ervaring v.w.b levering onderdelen bij ABC-Schiedam.
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: schakelaar achterdeur T5

Bericht door Ernst »

Oké ! Thanks !

Toevallig gisteren bij ABC geweest, vond dat ze erg weinig zin hadden om wat te verkopen, had er geen goed gevoel bij. Maar kan aan mij leggen.

Zal m vd week eerst eens demonteren en sprayen en kijken of ik zelf wat kan gaan vervangen.

Maaaaaaaaaaaar, bedankt voor de info !!!
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: schakelaar achterdeur T5

Bericht door heemskerk »

Ernst schreef:Oké ! Thanks !

Toevallig gisteren bij ABC geweest, vond dat ze erg weinig zin hadden om wat te verkopen, had er geen goed gevoel bij. Maar kan aan mij leggen.

Zal m vd week eerst eens demonteren en sprayen en kijken of ik zelf wat kan gaan vervangen.

Maaaaaaaaaaaar, bedankt voor de info !!!

Goede ervaringen vwb levering onderdelen bij genoemde was/is exclusief eventueel humeur aldaar :knipoog :knipoog

Had men 'm op voorraad en, zo ja, wat kostte die dan?
Plaats reactie