Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Problemen met nieuwe Multivan

vragen over de T5
Plaats reactie
Hans van Oudheusden
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2008, 10:12

Problemen met nieuwe Multivan

Bericht door Hans van Oudheusden »

Sinds februari 2008 heb ik een nieuwe multivan 2.5 TDI.

Mooie wagen, praktisch met 4 kinderen, maar hij rijdt niet prettig.
- Motor slaat heel vaak af (bij optrekken, oversteken van een weg, afremmen voor een oversteekplaats)
- Tijdens het rijden houdt de moter vaak in (schokkerig).
- Regelmatig hangt er een geur van verbrand rubber onder de auto (zowel bij korte als lange ritten op de snelweg waar je op de cruisecontrol rijdt en niet koppelt).

Ik heb de indruk dat dit met elkaar te maken heeft. In het begin denk je nog dat een motor die afslaat komt doordat je moet wennen aan een nieuwe auto. Maar ik rijd al 20 jaar in allerlei typen auto's (ook VW) en heb nooit problemen gehad met motoren die afslaan. De eerste keer dat de auto zo stonk was na het achteruit rijden met de caravan toen ik deze had opgehaald (de 50 meter oprit op). Volgens de dealer kwam de stank van de koppeling. Een lege caravan moet je toch achteruit kunnen rijden? Maar ook daarna kwam de stank regelmatig terug. Gewoon na een rit op de snelweg, op cruise control gereden, niet gekoppeld.'

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Van een collega hoorde ik dat de Touran 2.0 TDI diesel 2003 - 205 ook een probleem met de koppeling heeft gehad. Dat was een fabricagefout. Ik zie meer berichten op het forum van mensen met koppelingsproblemen. Zou dit ook een fout zijn? Met onze andere auto hebben we dit soort problemen nooit.

Alvast bedankt.
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Re: Problemen met nieuwe Multivan

Bericht door marko t5 114 »