voordat ik jullie weer lastig viel heb ik eerst het forum wat uitgepluist maar geen 100% gelijkaardig verhaal gevonden
het is soms mogelijk dat als je naar eerste wil dat dit gewoon niet gaat, soms ook derde
het is wel sporadisch
het volgende is allemaal getest bij stilstand
nu zat ik eens te testen en blijkt dat er ergens iets blokkeert dat je de de schakel hendel niet meer naar voor krijgt (niet in mechanisme maar wel in bak want aan het mechanisme zie ik niets en is weer volledig gesmeerd)
na wat in achteruit 5e ,.... schakelen kon ik ineens niet meer in 1e en ook niet meer in 3e, later gelijkaardig niet meer in 2e en niet meer en 4e
het lijkt alsof iets die richting blokkeert want het komt niet voor bij 1 versnelling maar bij alle versnellingen in dezelfde richting
als een versnelling geschakeld wordt, wordt er eerst gesynchroniseerd en dan pas geschakeld en vergrendeld
nu lijkt het alsof hij synchroniseert maar niet wil schakelen dus dacht ik de tandkransen passen staan niet juist om te schakelen maar als het in eerste niet lukt lukt het in 3 e ook niet (zo bij 2 en 4 ook)
kan het dan niet aan de vergrendeling liggen?
dat is dacht ik een kogel die in den gaatje valt , juist?!?(weet niet of het bijt4 ook zo is) , is dat voor 1,3 dezelfde en voor 2,4 dezelfde?
dan zou het kunnen dat het daar blokkeert
5e gaat altijd moeilijk bij stilstand ,is dit normaal?
zou het kunnen dat de koppeling niet goed ontkoppeld?
even een stukje uit een ander probleem dat ik gevonden heb
is dit voorgaande (dat op spanning blijven) ook het geval wanneer de motor niet draait , of maakt het dan niet veel uit?Roger B. schreef:klinkt een beetje alsof je koppeling niet helemaal vrij komt en daardoor je prise-as ietwat blijft aandrijven, hierdoor blijft de bak "op spanning" staan en schakelt ie erg moeilijk naar een gang.
lucht in koppelingscircuit?
oei mijn uitleg is blijkbaar wat lang geworden
hopelijk nog verstaanbaar en niet TE onoverzichtelijk
ik hoor wel wat jullie denken
mvg
stijn