Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dashboard verlichting ( ambiente verlichting)

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ward
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 mar 2008, 16:20

dashboard verlichting ( ambiente verlichting)

Bericht door ward »

Hoi,

In mijn bus zit geen dimbare dashboard verlichting, wel het regelwieltje voor de koplampen(hoogte), ik wil toch wel graag een regelbare dashboardverlichting.
Mijn vraag; is dit zondermeer mogelijk, is de bus reeeds voorbekabeld, of moet ik kabels aanleggen?? heeft iemand hier de schema's van ??


bvd

Ward.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ward
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 mar 2008, 16:20

Re: dashboard verlichting ( ambiente verlichting)

Bericht door ward »

Heb inmiddels de schema's via erWin, dus ik kom er wel uit, regelaartje kost 3 tientjes.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ward
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 mar 2008, 16:20

Re: dashboard verlichting ( ambiente verlichting)

Bericht door ward »

Nou nou, dat was niet makkelijk, via omwegen en een extra kabeltje werkt het, nu is dus mijn dashboardverlichting dimbaar, vreemd al die opties, tevens multivan instapbakken gemonteerd (met verlichting) mooi hoor, maar hiervor ook extra kabeltjes trekken!!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: dashboard verlichting ( ambiente verlichting)

Bericht door Donald4Motion »

:toppie we zijn gek op foto's Ward :knipoog
Jeepstar
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 sep 2008, 18:44

Re: dashboard verlichting ( ambiente verlichting)

Bericht door Jeepstar »

Ook ik heb geen regelbare verlichting en ben op zoek naar de schema's waar kan ik die vinden?
Ronald
Gebruikersavatar
ward
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 mar 2008, 16:20

Re: dashboard verlichting ( ambiente verlichting)

Bericht door ward »

Schema's vind je op erWin.de, een site van volkswagen, niet voor niets!! deze site kost 4 euro per dag, voor alleen screenshots, wil je uitprinten, kost het21 euro per dag!! om het uit te leggen hoe je het aan moet sluiten is nogal lastig, het is niet moeilijk om te doen, je komt een aansluiting in je stekker van de regelaar te kort, deze heb ik op de sloop uit een zelfde stekker gehaald, en in m'n eigen stekker(connector) ingezet (met stukje draad), wel zorgen dat je op de sloop de stekker afknipt met een 30/40 cm draad eraan, dan volgt er enig knipwerk, een bestaande draad naar je regelaar laten vervallen, en de nieuwe draad aansluiten op je verlichtingsschaklaar, tussen een al bestaande draad.
Het is bijzonder moeilijk uit te leggen, als je belang hebt wil ik het wel tekenen, eventueel met een paar foto's erbij, om te maken niet moeilijk, maar om het uit te zoeken............praat me er niet van.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jw t5 121
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:42
Locatie: rijssen
Contacteer:

Re: dashboard verlichting ( ambiente verlichting)

Bericht door jw t5 121 »

je kan toch ook een regelbare weerstand tussen de dashbord verlichting plaatsen,
Afbeelding
Plaats reactie