na 10000 km gereden te hebben in onze trouwe rode T4 hebben we problemen gekregen met de startmotor. Een behulpzame buur heeft er toen een verkeerde startmotor in gemonteerd, waardoor starterkrans nu is beschadigd, en dus hebben we de startmotor die dan steeds kapot gaat nu vervangen door een geseviseerd exemlaar, die is er nu los bij, want als je hem monteert gaat de boel binnen no time weer kapot.
Omdat dit werk teveel tijd kost en we dit ook niet zelf op de parkeerplaats kunnen maken (we hebben geen ruimte meer) hebben we besloten de bus te koop te zetten, en een andere te kopen. Vootr iemand die zelf handig is en ruimte heeft is het interressant; je rijd dan wel een bus op gas, kei goedkoop en niet te vinden...
Nu hebben we dus een andere gekocht, een vette kleur en een sterke bus, foto's volgen, we zijn erg blij, maar er is een probleem;
De bus start zeer slecht, maar als hij eenmaal loopt dan draait ie als een zonnetje, dus is er een probleem van niks, zo lijkt mij. Wat kan ik nu het beste doen, ik heb niet zoveel verstand van gas.
Misschien heeft iemand wel een goede tip??
Alvast bedankt
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
afstellen gas / benzine
Re: afstellen gas / benzine
Starten gaat op benzine wel goed?Kans op een scheurtje in het membraam van de verdamper.
Op benzine ook slecht?Dan wellicht achterstallig onderhoud,bougies..L.filter verdeelkap etc.
grtz.Harry
Op benzine ook slecht?Dan wellicht achterstallig onderhoud,bougies..L.filter verdeelkap etc.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: afstellen gas / benzine
Wij starten altijd op benzine, als de motor dan warm genoeg is gaat hij automatisch over naar gas.
Het koelwater moet eerst warm worden want dat wordt gebruikt om het vloeibare gas voor te verwarmen.
Starten op gas lijkt mij zowieso geen goed idee, welke installatie je ook hebt.
Het koelwater moet eerst warm worden want dat wordt gebruikt om het vloeibare gas voor te verwarmen.
Starten op gas lijkt mij zowieso geen goed idee, welke installatie je ook hebt.
Re: afstellen gas / benzine
Hoi,ik heb twee Chevy's en drie keer mercedes gereden,allemaal op gas.En nooit problemen.
Gewoon de oude LPG inst.Dus altijd op gas starten.
grtz.Harry
Gewoon de oude LPG inst.Dus altijd op gas starten.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: afstellen gas / benzine
Als het niet te koud is heeft de gasinstallatie niet echt problemen met starten op gas, voor de motor is het beter pas vanaf een graad of 50-60 over te schakelen op gas.
je kunt de afstelling van een gasinstallatie goed verkloten als je niet weet waar je mee bezig bent, daar kun je beter een specialist naar laten kijken.
Als ie slecht start op benzine zoals je zegt, dan moet je het gas verhaal even vergeten en gewoon een benzine motor bekijken.
om te starten heb je lucht, brandstof, vonk en compressie nodig.
-draait de motor snel genoeg en is de compressie voldoende?
-is de vonk sterk genoeg? -bougies/bougiekabels/verdeler/rotor/ bobine controleren cq vervangen
-krijgt ie brandstof? eventueel preventief filter vernieuwen (denk dat ie wel voldoende brandstof krijgt, anders had je waarschijnlijk niet alleen bij starten klachten
-is de luchttoevoer voldoende (filter vervangen)
ik vermoed dat je het in het ontstekingssysteem moet zoeken.
je kunt de afstelling van een gasinstallatie goed verkloten als je niet weet waar je mee bezig bent, daar kun je beter een specialist naar laten kijken.
Als ie slecht start op benzine zoals je zegt, dan moet je het gas verhaal even vergeten en gewoon een benzine motor bekijken.
om te starten heb je lucht, brandstof, vonk en compressie nodig.
-draait de motor snel genoeg en is de compressie voldoende?
-is de vonk sterk genoeg? -bougies/bougiekabels/verdeler/rotor/ bobine controleren cq vervangen
-krijgt ie brandstof? eventueel preventief filter vernieuwen (denk dat ie wel voldoende brandstof krijgt, anders had je waarschijnlijk niet alleen bij starten klachten
-is de luchttoevoer voldoende (filter vervangen)
ik vermoed dat je het in het ontstekingssysteem moet zoeken.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon