Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VAGCOM

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

VAGCOM

Bericht door Endebendebus »

Hoi,
Ik ben nieuw hier en ga gelijk wat aan jullie vragen:
Heb net een T4 uit 1998 1.9TD op de kop getikt. Hij is nog met DubbCab. Maar ga deze ombouwen tot personenbus.(als het weer mooi weer wordt :winter )
Heb altijd bussen gereden eerst een T4 uit '91 een AAB motor en daarna een LT35 TDI. Toen een T2 uit 1975. :peace Nu dus een 1,9 TD Lekker eenvoudige motor
Mijn vraag is nu is er VagCom software voor op de pc?, Welke versie? Waar te krijgen/downloaden/kopen? Zit er op deze 1.9 uberhaupt wel iets uit te lezen of in te stellen.
Ik wil namelijk na distributievervanging het inspuittijdstip aanpassen.
Wie heeft ervaring?
Hartstikke bedankt vast
:ikrij Thomas
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: VAGCOM

Bericht door Roger B. (11)61 »

Het inspuittijdstip afstellen via VAGCOM doe je bij een TDI, niet bij een TD, bij de TD is de pomp niet electronisch geregeld, Afstellen vna het inspuittijdstip doe je bij die pompen met een meetklokje en passende adapter in de pomp.

Voor de TD is er aan de motor weinig tot niets uit te lezen en af te stellen via VAGcom, andere systemen (indien aanwezig) als ABS en AIRBAG waarschijnlijk wel.

Volgens mij is VAGcom standaard voor de PC (windows98/xp) en in uitgekleede versie ook voor PDA.

Je kunt een shareware versie downloaden van internet, voor volle functionaliteit moet je een gelicenceerde versie hebben
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: VAGCOM

Bericht door René »

Hoi, welkom op de site.

Hoe ga je ombouwen tot personen bus?
Wat zijn de eerste drie letters van je chassis nr? (WV1 of WV2). Bij de eerste kun je dit namelijk vergeten. Is NIET mogelijk!!
Er zijn wel andere opties, maar daar kom ik later anders wel op terug.

Met vagcom kun je het inspuittijdstip niet aanpassen, is alleen hardware matig mogelijk, betekent sleutelen.
Eventuele 3.11 versie heb ik wel voor je.
Wat er op een 1.9 uit te lezen valt ligt aan de accecoires die er op zitten.
(zal niet veel zijn denk ik)

René
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: VAGCOM

Bericht door Endebendebus »

Bedankt voor jullie reactie !
:ie Inderdaad het is wv1..........Wat is er dan loos???
Ene wat zijn de opties? :groteogen
Thomas
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: VAGCOM

Bericht door Roger B. (11)61 »

een WV1 chassis is als bestelwagen uit de fabriek gerold en hier in NL doen ze dan moeilijk over het ombouwen naar personenbus, ik meen dat je wel mag ombouwen en omkeuren, maar dat je op kenteken dan altijd blijft houden dat het een bestelwagen is met 5 of 7 of hoeveel dan ook zitplaatsen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VAGCOM

Bericht door Multivan Generation »

een bus met een WV1 chassisnummer is in principe een bedrijfsauto,
en die krijg je normaal gesproken niet op geel kenteken.
Bussen met een bouwjaar vanaf 1-1-1998 hebben daarmee te maken.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: VAGCOM

Bericht door René »

Zit zelfs nog ingewikkelder in elkaar. WV1 kun je in theorie niet ombouwen naar personen bus. Zit met CVO (certificaat van overeenkomst) te klooien mbt gordel bevestigingspunten.

Tenzij de auto voor 1998 is ( Berrie zijn bus) of als camper. Heb Thomas reeds een mail gestuurd met hoe en wat.
René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VAGCOM

Bericht door Multivan Generation »

:ie Drie reacties in 4 minuten :toppie :yes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: VAGCOM

Bericht door Roger B. (11)61 »

was dit voor 1998 dan erg anders ? (andere chassisnummer aanduiding?) mijn Caravelle 1996 begint ook met WV2ZZZ en is ook geel geweest altijd..

of doen ze er alleen bij auto's na 1-1-1998 moeilijk over?


en ohja, als we gaan tellen.... 5 reacties in 8 minuten :yes :zwaai
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: VAGCOM

Bericht door René »

WV1 is een bedrijfswagen, krijg je geen CVO (coc) van namens VW. Reden, zitten origineel geen gekeurde gordel punten in. WV2 is wel voorzien van gekeurde gordel punten (personen uitvoering) dus die zijn geen enkel probleem. (de WV2 dan)

René
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: VAGCOM

Bericht door Endebendebus »

:muur :muur :muur
Heb ik weer.......
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: VAGCOM

Bericht door Endebendebus »

:groteogen Beetje bijgekomen vandaag, moet me beraden over verdere plannen. Gelukkig was ik nog niet aan het bouwen. Misschien toch soort camperinrichting of verkoop... :bonk
Bedankt voor jullie reacties
Thomas
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Fred-15
Berichten: 1183
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:25
Locatie: Almere 0612039470

Re: VAGCOM

Bericht door Fred-15 »

Hoi René

Ik heb dit allemaal mee zitten lezen en ik kijk op mijn kent bew. en ja wv1xxx
toen ik mijn bus ging ombouwen naar je weetwel toen zaten er op de plekken waar normaal
de gordels komen te zitten de openingen en de bout gaten ?

Maar waar het mij nu om gaat ik kan de mijne hopelijk dan wel om laten keuren naar camper ?

Of gaat dat ook niet lukken ik wil en heb geen zitplaatsen achter in , ik heb wel de bus 2 of 3 jaar terug om laten keuren van DC naar enkele cabine met vlakke laadvloer dat was geen probleem we gaan het vernemen.

Gr. Fred.
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: VAGCOM

Bericht door bartt4 »

ombouw camper geen probleem me groene was een gesloten bestel me witte in begin een geel kenteken politie bus daarna omgekeurd naaar dubbel cabine en daarna omgekeurd naar camper vandaar geen bpm omdat die ooit geel is geweest ( ja kenteken) de bus nog steeds wit hahhaha
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 jan 2007, 00:08
Locatie: Rijnmond

Re: VAGCOM

Bericht door Rens 79 »

Berrie en Rene schreef:Zit zelfs nog ingewikkelder in elkaar. WV1 kun je in theorie niet ombouwen naar personen bus. Zit met CVO (certificaat van overeenkomst) te klooien mbt gordel bevestigingspunten.

Tenzij de auto voor 1998 is ( Berrie zijn bus) of als camper. Heb Thomas reeds een mail gestuurd met hoe en wat.
René
Rene kun je mij deze info ook door mailen ,mijn bus is van '96 ben wel benieuwd wat de mogelijkheden zijn
Plaats reactie