Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

accu loopt leeg

vragen over de T4
Plaats reactie
slokje
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2008, 18:58

accu loopt leeg

Bericht door slokje »

accu loopt leeg navier dagen
slokje
als dat zou kunnen heel graag
sorry ben niet zo handig met de pc heb california coach T4 2003
Laatst gewijzigd door slokje op 30 nov 2008, 20:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

Re: accu loopt leeg

Bericht door black caravelle »

verwacht u nu een antwoord? :muur
groetjes black caravelle 111kW
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: accu loopt leeg

Bericht door bartt4 »

of je hebt ergens een stroom verbruiker of je accu is op.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

Re: accu loopt leeg

Bericht door black caravelle »

slokje schrijft: als dat zou kunnen heelgraag
indien je een vraag hebt is het natuurlijk makkelijk deze hier op het :wjw forum te stellen.
voor een juiste diagnose van een probleem echter is het noodzakelijk om zoveel mogelijk informatie te geven ,te beginnen met het motortype en bouwjaar van de t4 ,leeftijd en Ah van de accu, laadspanning van de dynamo enz,en andere relevante gegevens zodat weetjewellers kunnen meedenken aan het probeem.

en even voorstellen is wel zo netjes :toppie
groetjes black caravelle 111kW
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: accu loopt leeg

Bericht door Roger B. (11)61 »

diagnose stellen is relatief simpel:

Neem een Multimeter en stel die in op gelijkstroom Amperes en stop de meetpennen in de juiste aansluitingen op de meter.

Koppel de Min-poolklem van de accu en verbin een pen met de min-poolklem en de andere met de minpool van de accu.

Alle stroom die je auto verbruikt gaat nu via de amperemeter van de multimeter en je kunt aflezen hoeveel dat is.

Helemaal nul wordt het niet omdat alarm, klokjes en geheugens van radio en dergelijke altijd wel wat stroom trekken, maar dat moet beperkt blijven tot (minder dan) tienden van amperes

Nu kun je een voor een alle zekeringen uit de zekeringkast halen, aflezen hoeveel minder verbruik dat geeft en de zekering weer terugplaatsen.

Je weet dan in welke verbruikersgroep je moet gaan zoeken voor het probleem. Daar kun je dan gaan kijken of de betreffende verbruiker een lekstroom heeft (koppel hem eens los)

succes ermee.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
johnroelfsema
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2008, 19:42

Re: accu loopt leeg

Bericht door johnroelfsema »

ik heb hetzelfde probleem mijn standkachel na laten kijken door autotemp Groningen.. niets aan gedaan werd verteld dat de 2e accu slecht is 1 jaar oud!!! (kosten consult 300 euri!!) slik afijn een nieuwe accu 100 ah gekocht bij jasicamp in Leek (kosten 200 euri) druk aan het testen maar de kachel kan geen nacht doorbranden wat wel eigenlijk de bedoeling is. Ook ik baal dus stevig maar wat is nu het probleem waarom de eberspacher geen nacht kan branden? ook nieuwe accu gaat dus wel heel erg snel leeg.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: accu loopt leeg

Bericht door Roger B. (11)61 »

tel het electrisch verbruik van de kachel (incusief circulatiepomp, brandstofpomp en eigen ventilator) eens op bij het verbruik van je aanjager (die je waarschijnlijk ingeschakeld hebt om het interieur te verwarmen) en ga dan eens kijken hoe lang je accu dat kan leveren zonder onder de -ik meen- 12 volt te komen (dan schakelt als ik me niet vergis de kachel uit om de accu niet leeg te trekken.....

waag te betwijfelen of een 100Ah accu een eberspächer EN aanjager 10 uur of langer kan laten werken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Duveltje-77
Berichten: 444
Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
Locatie: Oostwold

Re: accu loopt leeg

Bericht door Duveltje-77 »

kijk eerst eens naar het vloeistof van de accu demiwater
indien ok
de instructies van roger volgen zo kun je ook de verbruikers traceren zekeringen 1v1 trekken
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: accu loopt leeg

Bericht door stijnh »

die kachel verbruikt een kleine 100 w om om te starten en daarna minder dan 25 w om voort te werken
aan 25 w is dat 2A
dus met een batterij van 100 Ah is dat theoretisch 50 uur , in de realiteit zal dit wel niet lukken

maar 10 uur zou dus in principe moeten lukken

je zal zoals roger goed bschreven heeft moeten op zoek gaan naar de sluimerverbruiker (kan ook aan de kachel zitten door ergens kappotte draden)
als je toevallig een amperetang hebt kan je nog gemakkelijker en sneller zoeken
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
HarryF
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 nov 2008, 15:46
Locatie: Enschede

Re: accu loopt leeg

Bericht door HarryF »

Is mij niet duidelijk. Praten we over de motoraccu of over de "camperaccu"? en over geen verbruik of wel verbruik en zo ja welk apparaat staat er dan aan?
Ik ga er nu even van uit dat je bedoeld dat de accu leeg loopt bij geen ingeschakelde verbruikers/apparaten.
Leegloop is dan natuurlijk niet normaal.

In het eerste geval (de motoraccu) is de test met de multimeter prima. Zet niet per ongeluk een stroomverbruiker (bijv. de lampen) aan, want een gewone mulimeter kan die stroom niet verwerken.'
Heb je onlangs nog iets veranderd aan je auto, ik had vroeger een handsfree-set die op stand by voldoende stroom trok om de accu te ontladen na ongeveer een week stilstand.

Als het de camperaccu is, dan moet er bijna wel een verbruiker aangesloten zijn. Bij mij werkt de koelkast bijvoorbeeld 3 a 4 dagen', afhankelijk van buitentemperatuur en enig gebruik (camper) binnenverlichting.
Als de koelkast ook echt uitstaat kan ik me geen andere verbruiker voorstellen die dit verschijnsel veroorzaakt.
Er moet dan ergens een kruipstroom lopen. De oplossing ook dan zoeken met behulp van multimeter en zekeringen trekken (wel die van het camperdeel natuurlijk, bij mij links opzij achter de bestuurdersstoel). Oh ja, let er ook op of het lampje bij de ingang van de schuifdeur (onder rechts) wel uit is.

Succes.
Houdt h'm tussen de lijntjes...met de gepoetste kant boven!!
Plaats reactie