Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

sleutel om; alles dood

vragen over de T5
Plaats reactie
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

sleutel om; alles dood

Bericht door marko t5 114 »

Tja, eens moet de eerste keer zijn: Ik loop op de auto af, ontgrendel de deur met de afstandsbediening, de deuren gaan los maar ik merk dat de interieurverlichting niet aangaat. Sleutel in het contact, maar ik zie niks. Alles op het dashboard is weg, geen km-stand, BC weg, als ik met de sleutel draai gebeurt er helemaal niks.
Na drie pogingen heb ik weer stroom en kan ik starten. Radiozenders kwijt en de dagteller op nul. Tijdens het rijden nergens meer last van gehad en op de terugweg ook niet.

Twee dagen later gebeurde er bijna hetzelfde, alleen was het van korte duur, deur open, starten, hobbel en stroom weg, meteen weer terug. daarna ook niks meer aan de hand. In beide gevallen was het vochtig, regenachtig weer. Het gaat om een 130pk 5 cilinder uit 2005 met 100.000km op de teller. Is dit een massa-probleem? Kent iemand deze storing of weet iemand raad? Ik houd me aanbevolen, want ik heb het niet gevonden met de zoekfunctie. Alvast bedankt voor het meedenken. :ie
alex90
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36

Re: sleutel om; alles dood

Bericht door alex90 »

Het lijkt inderdaad wel een massa(draad) probleem. Laatd e dealer maar eens zoeken naar een massadraad die wat los zit en olledige stroomuitval kan veroorzaken. Ik verwacht geen kapotte accu, want als hij eenmaal loopt mag hij volgens mij door een slechte accu niet meer uitvallen??

Succes en hoop dat hij het snel weer (zonder uitvallen) doet :muur
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: sleutel om; alles dood

Bericht door raymondo »

soort gelijke problemen ken ik....... werd verholpen na het vervangen van de ruitenwissers op de achterdeur.... mocht je deurtjes hebben met ruitenwissers dan kan dit het probleem zijn..... heeft iets te maken met een massa draad en mijn ruiten wisser zijn inmiddels al 2 keer vervangen schijnt een bekend probleem te zijn die dingen..
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Re: sleutel om; alles dood

Bericht door marko t5 114 »

Bedankt voor de reacties: 3 weken geleden is de bus bij de garage geweest voor een grote beurt. Inderdaad heb ik deurtjes achter, de wisserbladen zijn vernieuwd. (voor het eerst na 100.000km) Ik zal ze eens vragen. :nuts
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Re: sleutel om; alles dood

Bericht door marko t5 114 »

Beetje dom, de garage heeft de bus gehaald en er een nieuwe accu ingezet: alles doet het weer. Massa is gechecked, van de accu naar het blok en naar de transmissie: geen corrosie. Bus is van januari 2005 met 102.000km op de teller. afwisselend korte en lange stukken gereden. Is 4 jaar dan acceptabel voor een accu?
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: sleutel om; alles dood

Bericht door vaniac »

De levensduur van een accu wordt grotendeels bepaald door de gebruiksomstandigheden en hierbij is 4 jaar een gemiddelde. Officieel zijn deze accu's onderhoudsvrij. In de praktijk verliezen ze toch water en gaat de kwaliteit achteruit als je dit niet op tijd bijvult. Ik heb bij mijn T5 de accu eens opengemaakt na drie jaar omdat de capaciteit achteruit ging. In alle cellen stonden de platen met de bovenkant droog. Ik heb toen gedemineraliseerd water bijgevuld tot aan de merktekens. Inmiddels is deze accu zo'n viereneenhalf jaar oud en functioneert nog altijd goed :yes :yes :yes
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Re: sleutel om; alles dood

Bericht door marko t5 114 »

Vaniac, bedankt voor je reactie :toppie Ik zal over 3 jaar de accu openmaken om de waterstand te controleren :gekte Ik ben blij dat ik weer rij, ik kreeg een peugeot 307 hdi mee met 100pk. Ik heb de pk's niet gevonden, wat een trage bak. Fijn om weer met de T5 powerbus te mogen rijden!
Plaats reactie