Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vocht op accu

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Busman
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2007, 09:10
Locatie: Almelo

Vocht op accu

Bericht door Busman »

Hoi,
Ik heb een brandende vraag :)
Ik heb steeds last van water op mijn accu op de +pool.
Ik heb er al van alles aan geprobeert op dit te verhelpen maar tevergeefs :muur
Iemand een idee waar dit weg kan komen??? en heeft iemand anders er ook last van? het lijkt me voor de accu toch ook niet erg gezond.
ik krijg er zelfs nog water op terwijl deze gewoon stil staat en er gewoon een klein buitje valt.
het betreft een t4 van 96 oude tijpe.
Groetjes Busman
Gebruikersavatar
HarryF
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 nov 2008, 15:46
Locatie: Enschede

Re: Vocht op accu

Bericht door HarryF »

Water wordt als het goed is afgevoerd door de goten (onder de voorruit en links en rechts boven de spatborden) Dus de eerste controle is of de goten niet verstopt zijn met bijv. bladeren, let met name ook op de twee afvoergaten links en rechts in de goot onder de voorruit. Theoretisch (ik kan me dat praktisch niet voorstellen) kan op de hoeken (aansluiting goot onder de voorruit op de zijgoten) een openingetje zijn cq sluiten ze misschien niet helemaal op elkaar aan. Het tweede kan zijn dat de kuststof afdekplaat boven de accu aan de zijkant (dus onder de goot boven het spatbord) te hoog is geplaatst. De plastickap hoort aan de zijkant onder de goot te zitten. Als derde zou misschien een lek slangetje van de ruitesproeier ook de boosdoener kunnen zijn. Als dit allemaal goed is en het euvel blijft, dan is/wordt het moeilijk zoeken, zeker op afstand achter de computer
Ik ben benieuwd. Succes
Houdt h'm tussen de lijntjes...met de gepoetste kant boven!!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Vocht op accu

Bericht door Roger B. (11)61 »

overigens is je accu waterdicht en kan ie er goed tegen, misschien even een dot vaseline over de polen smeren dat die niet gaan oxideren, en dan kan het verder geen kwaad voor de accu.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vocht op accu

Bericht door Multivan Generation »

Kijk even hier:
Afbeelding

en ook deze:
Afbeelding

Grote kans dat, zoals boven reeds is aangegeven, dit aan de hand is..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie