Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

roest onder zijruiten bij DC

vragen over de T4
Plaats reactie
hendrik
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2008, 15:10

roest onder zijruiten bij DC

Bericht door hendrik »

Ik heb een 1.9TD uit 2001.
Toen ik hem kocht , voor particulier gebruik, (niet nieuw) heb ik er door de verkoper er een DC in laten zetten met de bijbehorende zijruiten.
Bij die zijruiten zit nu het probleem, roest op het randje onder de ruit.
Nu zit er rondom de ruit een soort kunststoffen(?) rand die aan de onderzijde niet geheel aansluit, er zit een opening van een paar milimeter. Zoals het er op het oog uitziet is daar juist de roest ontstaan (de roestbobbels in de lak zijn daar het hoogst). Bij andere T4's zie ik dat deze opening is dichtgesmolten(?) en er geen roest zit. Vlgs. de garage kan de roest niet ontstaan zijn doordat de raamomlijsing onderaan niet aansluit, reparatie kost vlgs.garage in het ergste geval € 1.000,-. Ze "snijden" dan de ramen eruit en kijken hoever de ellende gaat.

Wie heeft hier ook ervaring mee en hoe is dat opgelost? Is het zelf te doen (ook bij mij groeien de euro's niet aan de bomen)?

Henk Zee.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: roest onder zijruiten bij DC

Bericht door Wim T4 935 »

Is het bekende probleem bij het plaatsen danwel vervangen van ruiten. De sponning moet worden nagekeken op blank metaal en vervolgens goed worden behandelt. Doen ze dat niet dan is roest het logische vervolg. Je ziet het ook veel bij voorruitvervangingen door de goedkopere glasboeren zoals CarGlas e.d.

Kun je de verkoper niet meer aanspreken want hij heeft de werkzaamheden niet goed uitgevoerd.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: roest onder zijruiten bij DC

Bericht door hendrikus »

zal idd een slechte afwerking zijn geweest. Een goed bedrijf had de hele sponning behandeld met een primer oid tegen roestvorming. mbt de rubber lijst maakt het niks uit of er onderaan een opening zit. Dit zijn niets meer als sierlijsten en zorgen ervoor dat je niet id sponning kijkt. Zonder lijst is zelfs beter, omdat de sponing dan weer op kan drogen nl.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: roest onder zijruiten bij DC

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik begrijp dat het een dichte bus was en je verkoper er dus gaten in gezaagd heeft om er ramen in te plaatsen?

Ga er dan maar van uit dat ie de zaagkant niet of niet goed afgewerkt heeft of dat er andere lakbeschadigingen geweest zijn die niet goed behandeld zijn alvorens de ruit er in te kitten.

Een andere optie is achtergebleven zaagsel dat is gaan roesten en zich daarmee in de lak ingevreten heeft en zo roest veroorzaakt heeft,

hoedanook, het lijkt me veroorzaakt door de inbouw van de ramen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Beetlelaaf
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 jan 2007, 08:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: roest onder zijruiten bij DC

Bericht door Beetlelaaf »

ik heb het ook gehad en toch maar laten repareren (700 euro).

maar het blijft een probleem ik word er helemaal gek van!! :groteogen

ik ga eerdaags weer eens terug.

laten doen bij car-e maar ben er niet tevreden mee!! blijft aanklooien.

ik zou het liefst een nieuwe schuifdeur willen hebben (een van een caravelle of zo)

groet rob :T44EVER
Wie het laatst lacht, denkt het traagst.
hendrik
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2008, 15:10

Re: roest onder zijruiten bij DC

Bericht door hendrik »

Diegenen die gereageerd hebben; bedankt voor de reacties.
Reparatie laten uitvoeren bij de man die ook de ruiten erin had gezet tegen een "coulance" prijs.
(nog niet de helft van wat er eigenlijk aan prijs was opgegeven, ben ermee accoord gegaan want ik had geen zin om de zaak helemaal op de spits te drijven en ben tot nu toe tevreden over het werk en de service die ze leveren).

Henk Zee
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: roest onder zijruiten bij DC

Bericht door Roger B. (11)61 »

blij dat je in elk geval weer naar tevredenheid en roestloos rond kunt rijden ;-)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: roest onder zijruiten bij DC

Bericht door hendrikus »

Beetlelaaf schreef:ik heb het ook gehad en toch maar laten repareren (700 euro).

maar het blijft een probleem ik word er helemaal gek van!! :groteogen

ik ga eerdaags weer eens terug.

laten doen bij car-e maar ben er niet tevreden mee!! blijft aanklooien.

ik zou het liefst een nieuwe schuifdeur willen hebben (een van een caravelle of zo)

groet rob :T44EVER
car-e staat ook niet echt bekedn om hun top kwaliteit. Is meer een bedrijf die vooral kwantiteit doet ipv kwaliteit. Heb er wel eens auto's weg zien komen die echt om te janken waren qua reparatie
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2007, 20:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Re: roest onder zijruiten bij DC

Bericht door Carlo »

Ik heb hetzelfde met mijn voorruit gehad. Deze week laten herstellen. (écht herstellen, dus alle roest en ellende weg laten halen, opnieuw laten spuiten.

Kosten 1.100 euro maar dan is het ook serieus aangepakt. Halve maatregelen zijn garantie voor problemen die binnen 2 jaar terugkomen.

Succes, en wijsheid
twan 309
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 apr 2007, 12:55
Locatie: Herpen

Re: roest onder zijruiten bij DC

Bericht door twan 309 »

Ik heb algelopen week de roest onder de raam van de schuifdeur laten weghalen + bumper hoek laten spuiten.
Totale kosten 200,- euro.
Netjes en goed gedaan, roest weggestraald goed voorbehandeld en zeer netjes gespoten!
Ze hadden zelfs nog een klein krasje bijgewerkt was service.
Was in Oss bij blok en boeijen autoschade, prima bedrijf!

Grt Twan 309 :driveT4
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2007, 20:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Re: roest onder zijruiten bij DC

Bericht door Carlo »

Ja maar bij mij moest natuurlijk wel iets meer gebeuren en ook meer worden gespoten. Ik hoop voor je dat je nu ook écht goed geholpen bent want roest is niet alleen een vervelend gezicht, lekkage en vocht in de auto is erg vervelend.

Groet,

Carlo
Plaats reactie