Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wil niet op slot!

vragen over de T4
Plaats reactie
Risjosi
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 dec 2008, 21:18

Wil niet op slot!

Bericht door Risjosi »

Hallo, ik ben inmiddels bijna 5 jaar in het bezit van een T4 Caravelle van 2000. Een enkele keer als ik de auto op slot doe, dan vertikt de bestuurderskant het om mee te doen in het "centraledeurvergrendelingsgebeuren" met als gevolg dat alle deuren spontaan weer van het slot gaan. De bewuste deur een keer open en dicht doen hielp tot voor kort prima maar nu steeds minder!
Kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen? Het is namelijk niet mijn bedoeling om van alles te demonteren wat niet nodig is.

Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Wil niet op slot!

Bericht door matje86 »

kabelbreuk tussen deur en portier :T44EVER probleem vaker beschreven
viewtopic.php?f=2&t=17529
Laatst gewijzigd door matje86 op 17 dec 2008, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Wil niet op slot!

Bericht door Wim T4 935 »

Mag ik je allereerst welkom heten hier.

Verder wil ik graag je aandacht richten op het Even voorstellen subforum.

Maar wat betreft je probleem verdenk ik de kabelboom tussen het bestuurdersportier en de A stijl. Zoek maar eens op kabelboom met de zoekfunctie.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Wil niet op slot!

Bericht door Wim T4 935 »

Matje, je bent me weer net te snel af. :zwaai
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Risjosi
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 dec 2008, 21:18

Re: Wil niet op slot!

Bericht door Risjosi »

matje86 schreef:kabelbreuk tussen deur en portier :T44EVER probleem vaker beschreven
Hallo, bedankt voor de reactie maar ik heb geen portier bij de deur!
Risjosi
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 dec 2008, 21:18

Re: Wil niet op slot!

Bericht door Risjosi »

Wim T4 935 schreef:Mag ik je allereerst welkom heten hier.

Verder wil ik graag je aandacht richten op het Even voorstellen subforum.

Maar wat betreft je probleem verdenk ik de kabelboom tussen het bestuurdersportier en de A stijl. Zoek maar eens op kabelboom met de zoekfunctie.
Dank voor de reactie! Wat het subforum betreft; is reeds gebeurd!
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Wil niet op slot!

Bericht door Wim T4 935 »

Risjosi schreef: Dank voor de reactie! Wat het subforum betreft; is reeds gebeurd!
Grote klasse :klappen :jumpklap
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Risjosi
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 dec 2008, 21:18

Re: Wil niet op slot!

Bericht door Risjosi »

Hoe ik het euvel op moet lossen is mij inmiddels wel duidelijk, maar is er ook een oplossing om NU de boel op slot te krijgen?
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wil niet op slot!

Bericht door Adri626 »

Risjosi schreef:Hoe ik het euvel op moet lossen is mij inmiddels wel duidelijk, maar is er ook een oplossing om NU de boel op slot te krijgen?
Als het idd een kabelbreuk is kan je dat alleen maar opheffen door tot reparatie/vervanging over te gaan....

Kan je de deur van binnenop slot doen en dan door de andere deur uitstappen en dan de auto afsluiten??
Risjosi
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 dec 2008, 21:18

Re: Wil niet op slot!

Bericht door Risjosi »

Adri626 schreef:
Risjosi schreef:Hoe ik het euvel op moet lossen is mij inmiddels wel duidelijk, maar is er ook een oplossing om NU de boel op slot te krijgen?
Als het idd een kabelbreuk is kan je dat alleen maar opheffen door tot reparatie/vervanging over te gaan....

Kan je de deur van binnenop slot doen en dan door de andere deur uitstappen en dan de auto afsluiten??
Helaas, alles al geprobeerd. Momenteel denk ik er aan om de accu los te trekken en dan deur voor deur af te sluiten.
Desalniettemin; dank voor de reactie!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wil niet op slot!

Bericht door Multivan Generation »

kun je het portier niet gewoon op slot doen,
door de sleutel in het slot te steken en de sleutel om te draaien?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Risjosi
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 dec 2008, 21:18

Re: Wil niet op slot!

Bericht door Risjosi »

Multivan Generation schreef:kun je het portier niet gewoon op slot doen,
door de sleutel in het slot te steken en de sleutel om te draaien?


Helaas niet! Hetzelfde effect als met de afstandsbediening, alle andere deuren schieten meteen weer van het slot.
Op dit moment werkt het geheel echter weer prima, ik heb het idee dat ook lage buitentemperaturen een rol spelen omdat dan naar mijn idee de 'deurklink' van de bewuste deur met meer kracht moet worden bediend dan anders. Zou dit een oorzaak kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Wil niet op slot!

Bericht door Roger B. (11)61 »

klinkt een beetje als het bekende veertje-probleem, maar dan andersom (als het veertje stuk is wil de boel niet open)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Wil niet op slot!

Bericht door frank884 »

Risjosi schreef:
Multivan Generation schreef:kun je het portier niet gewoon op slot doen,
door de sleutel in het slot te steken en de sleutel om te draaien?


Helaas niet! Hetzelfde effect als met de afstandsbediening, alle andere deuren schieten meteen weer van het slot.
Op dit moment werkt het geheel echter weer prima, ik heb het idee dat ook lage buitentemperaturen een rol spelen omdat dan naar mijn idee de 'deurklink' van de bewuste deur met meer kracht moet worden bediend dan anders. Zou dit een oorzaak kunnen zijn?
Het is bijna zeker de kabelboom "een veel voorkomende ziekte" , met die symptomen is het bij mij ook begonnen eerst de centrale vergrendeling.
maar toen wist ik nog niet dat het de kabelboom was ik dacht eerst dat het aan het motortje
lag ik de linker deur van de CV .
toen later de ramen ook kuren kregen (toen er meerdere kabels kapot waren) wist ik dat het een kabelbreuk was, ook omdat de raam wel sloot met de deur dicht maar niet met de deur open.
je zou nu de stekker uit het motortje kunnen trekken in het linkerportier ff bekleding eraf halen.
dan sluit de rest nog gewoon "dan wel probleemloos" op de centrale vergrendeling en dan doe je de linkerdeur met de sleutel
en als je de kabelboom hebt gemaakt als je daar tijd en zin voor hebt dan steek je de stekker weer in en doet de linker deur ook weer mee.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wil niet op slot!

Bericht door Multivan Generation »

Als je met de sleutel probeert om hem op slot te doen, en hij knalt meteen weer open, dan lijkt het me niet met de bedrading te maken te hebben,
die by-pass je dan als het ware. Je test hiermee namelijk het mechanische gedeelte van het slot..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie