Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Doka Driekus

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Doka Driekus

Bericht door Doka Driekus »

Hallo mensen,

Ook ik zal me eens fatsoenlijk voorstellen op :wjw

Mijn naam is Erik, 38 jaar oud en eigenlijk een echte T3 liefhebber. Enige jaren terug heb ik zelf ook een VW bus forum opgezet wat zich in de loop der tijd meer ontwikkeld heeft tot een T3 forum (hoewel niemand dat daar hardop zal zeggen).

Ik ben nu twaalf jaar in het bezit van een T3 dubbelcabine pick-up en dat is echt mijn kindje. Iets meer dan vijf jaar geleden heb ik daar een T3 gesloten bestelbus bij gekocht voor het dagelijkse gebruik. Ik wil mijn pick-up namelijk niet afjakkeren voor mijn woon- werkverkeer.

Nu blijkt mijn gesloten bestelbus in zo'n staat te verkeren dat ik hem wil gaan vervangen. De bus is beslist niet rot ofzo maar er zit werk aan te komen om hem de komende jaren op de weg te kunnen houden en ik heb daar geen zin meer in. Voor mijn dagelijkse gebruik wil ik gewoon een bus hebben waar ik zorgeloos in rond kan sturen.

Mijn gesloten bestelbus vervangen door een andere T3 is voor mij geen optie dus heb ik besloten om naar een goede T4 om te gaan kijken. Dit is in verband met mijn andere liefhebberij, Kreidler bromfietsen, ook een betere optie omdat die wel achterin een T4 passen. Bij mijn T3 zit altijd de motor in de weg en passen er geen twee Kreidlers fatsoenlijk achterin de bus.
Ook het extra stukje vermogen dat de T4 biedt (uiteraard afhankelijk van het type motor) spreekt me erg aan. Bij de T3 rij je soms toch met kromme tenen, en een ei onder het gaspedaal om het motortje niet over de kop te jagen.

Ik ben me nu dus aan het oriënteren en hoop het komende jaar tegen de juiste T4 aan te lopen. Het moet mij wel van het hart dat ik de vraagprijzen van gebruikte T4's echt absurd en compleet van God los vindt :ie Het lijkt wel alsof je je centen veiliger in een T4 kunt steken dan ze naar de bank te brengen :lach Wat mij ook bevreemd is dat iedereen het ook volkomen normaal vindt dat er zulke bedragen gevraagd worden voor een bedrijfswagen van minimaal zes jaar oud. Is dit een kwestie van vraag en aanbod of worden de prijzen kunstmatig zo hoog gehouden?

Nouja, ik zal vanzelf wel tegen de goede T4 voor mij aan lopen. Ik heb ook geen haast en rij de komende tijd zeker niet met tegenzin rond in mijn T3 .Tot die tijd hoop ik inieder geval al het één en ander over de T4 te leren op dit Forum :toppie

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Doka Driekus

Bericht door matje86 »

weetjewel.com bij de club erik :T44EVER
de overstap is makkelijk hoor van
Afbeelding
naar :driveT4 Afbeelding
zeker als je een ongevalletje hebt gehad
Afbeelding
met 80 in een auto van links, bus 20 cm korter maar geen lichamelijk letsel
toch voor zekerheid gekozen, bus wat langer hihihihi
Afbeelding
groetjes matje86
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Doka Driekus

Bericht door Doka Driekus »

matje86 schreef:de overstap is makkelijk hoor...
Afbeelding :zwaai :driveT4

Nou, ik hoop het maar. Ondanks alles ben ik toch wel verknocht aan mijn T3'tje. Ik maak me nu al zorgen over waar 'ie straks terecht gaat komen. Ik hoop in ieder geval bij een liefhebber en niet bij iemand die 'm in no time afjakkert.

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Re: Doka Driekus

Bericht door Franck846 »

Hoi Erik welkom hier,

Grappig dat je de prijzen voor een T4 aanhaalt, zo loop ik een tijdje te zoeken naar een redelijk betaalbare Kreidler voor de hobby.
Ik schrik iedere keer weer wat iemand durft te vragen, gemiddeld onder de € 800 heb je een hoop schroot.
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Doka Driekus

Bericht door jos_br »

De prijzen van de T4 hebben wel degelijk onder druk gestaan toen het grijs kenteken verandert werd. Dit geld voor alle grijs kenteken auto's, dus ook voor de Caddy. Nu zijn de prijzen weer gelijk aan toen.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Doka Driekus

Bericht door Doka Driekus »

@ Franck, Kreidlers zijn inderdaad ook hartstikke duur. Ik heb me toen ook lelijk vergist in de kosten van de restauratie van een simpele bromfiets :ie Het klopt dat er veelal de hoofdprijs gevraagd wordt voor een stuk schroot. Voor een goede Kreidler zul je goed moeten zoeken en inderdaad toch diep in de buidel tasten. Dit komt ook doordat het originele spul steeds zeldzamer, en duurder, wordt terwijl de vraag nog steeds blijft groeien.

@ Jos, het verdwijnen van grijs voor particulieren had natuurlijk ook zijn effect op de prijzen van T3 bussen. Je zag ze ineens massaal gedumpt worden op sites als Marktplaats end terwijl de prijzen van gebruikte T3´s al enige tijd weer terug is op het niveau van voor de afschaffing van grijs voor particulieren. Het is echter geen verklaring waarom er zo absurd veel geld gevraagd wordt voor een bedrijfswagen van minimaal zes jaar oud.

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Doka Driekus

Bericht door matje86 »

nou gewoon omdat je lekker rechtop kan zitte :driveT4
alles goed op de weg kan zien :nuts
veel bagage mee kan nemen
Afbeelding
je nog gewoon kan :werkaanT4
en je regelmatig naar een :driveT4 :driveT5 meeting kan
kijk dat kost een paar centen :lach
maar je hebt er wel wat voor :yes
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Doka Driekus

Bericht door Doka Driekus »

Kijk, dat verklaart alles :klappen

Maaruh, :werkaanT4 wil ik straks zo min mogelijk doen anders kan ik mijn T3'tje ook wel houden :toppie

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
eht294
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2007, 09:43
Locatie: hardenberg
Contacteer:

Re: Doka Driekus

Bericht door eht294 »

Mmmm, wie was er op zoek naar een Kreidler ?
Ik heb er nog 1 staan is voor een jaar of 7 geheel uit elkaar geweest en nooit helemaal afgebouwd.
Alles zit er bij, maar er zit nog wel iets werk aan.
Voor een goed bod mag ie gaan.
Orig. Nederlands met kenteken.

Zo als ie er nu bij staat:
Afbeelding
Gij zult niet stelen, de overheid duld geen concurrentie.
http://www.ehtechnics.nl
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Re: Doka Driekus

Bericht door Franck846 »

Wat is een goed bod? € 400?
Gebruikersavatar
eht294
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2007, 09:43
Locatie: hardenberg
Contacteer:

Re: Doka Driekus

Bericht door eht294 »

Volgens mij ben je al 400 kwijt voor een ding wat in onderdelen ligt :muur
Gij zult niet stelen, de overheid duld geen concurrentie.
http://www.ehtechnics.nl
Gebruikersavatar
Franz 442
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:05
Locatie: Leende
Contacteer:

Re: Doka Driekus

Bericht door Franz 442 »

Hey Erik,

Zie dat je het T4 virus ook te pakken hebt ? Veel plezier met de T-vier.

Groetjes Franz
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Doka Driekus

Bericht door Doka Driekus »

Hoi Franz,

Ook hier? :zwaai Ja, nog een poosje geduld hebben en dan mag ik de T4 van een mede weetjeweller overnemen (waar ik echt heel erg blij mee ben).

Het betekent wel dat ik de laatste weken nog even met volle teugen ga genieten van mij T3'tje :toppie Jammer dat het trouwe beestje weg gaat maar ik moet de stap toch een keer nemen.

Leuke avatar trouwens, waar heb je die dan vandaan? :knipoog

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
Franz 442
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:05
Locatie: Leende
Contacteer:

Re: Doka Driekus

Bericht door Franz 442 »

Tja waar zou die nou vandaan komen :nuts :jumpklap :zwaai

Groetjes Franz
hans keuken
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2009, 20:02

Re: Doka Driekus

Bericht door hans keuken »

hoi erik

ik heb mij ook aan gemeld
al reaktie op t3

groeten hans :T54LIFE
Plaats reactie