Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Oliepeil sensor

vragen over de T5
Plaats reactie
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Oliepeil sensor

Bericht door Ruud PS »

Ooit is een pootje van de houder afgebroken, van wat later blijkt de oliepeil sensor te zijn. Die zit direct onder de motorkap links bij de motorkap steun.
Goed, ik met tape het handeltje vastgezet (wist toen nog niet wat het was).
Afgelopen december moest mijn waterpomp worden vervangen, de volgende dag krijg ik een melding dat ik het oliepeil moet controleren. Schrik, denk direct aan ernstige schade door de defecte waterpomp en ga rechtstreeks naar de dealer. Blijkt dus die bewuste sensor te zijn, die blijkbaar doordat die na de reparatie los hangt, een fout signaal af te geven. Geen probleem, tape eromheen en rijden maar. Maar ja nu komt met grote regelmaat de melding om het oliepeil te controleren op mijn display, plus een geel oliekannetje, en daar wordt ik niet blij van, want wat als er eens echt iets aan de hand is?
Inmiddels blijkt het restant van de houder verdwenen te zijn, dus is er niet veel waaraan ik de sensor of kabel aan kan vastknopen. Een heel verhaal, eigenlijk om aan de deskundige onder jullie te vragen hoe dat nou precies zit met die sensor. Waarom zit dat op die plek, of is dit slechts een draadverbinding? Voorkomt de manier waarom die origineel geklemd zat de foutmelding?
Plaats reactie