Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Gloeispiralen vervangen makkelijk ?
Gloeispiralen vervangen makkelijk ?
Hallo
Ik denk dat m'n gloeispiralen aan vervanging toe zijn...
De bus start slecht.. ook na 3 x voorgloeien..
Mijn vraag is het makkelijk zelf te doen of is het nogal een klus...
hee een smilie met m'n kleur
en zo te zien heeft die ook problemen
Ik denk dat m'n gloeispiralen aan vervanging toe zijn...
De bus start slecht.. ook na 3 x voorgloeien..
Mijn vraag is het makkelijk zelf te doen of is het nogal een klus...
hee een smilie met m'n kleur
en zo te zien heeft die ook problemen
T4 California Event 2.5TDI 2002
Re: Gloeispiralen vervangen makkelijk ?
het is te doen....maar die ene achter de pomp??
grtz.Harry
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Gloeispiralen vervangen makkelijk ?
is ff klooie met het goede gereedschap
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Gloeispiralen vervangen makkelijk ?
Het is te doen? houd dat in dat het niet makkelijk is....Harry 341 schreef:het is te doen....maar die ene achter de pomp?? grtz.Harry
Is het niet een kwestie van de ene er uit en de nieuwe er weer in..
Of is er moeiilijk om bij te komen..
eingelijk heb ik geen idee waar ik deze zoeken moet.. is er een foto van waar ik ze zoeken moet
Kan ik er zo bij of moet ik een deel verwijderen?
En.. als ik er nou (gezien de kou) eerst 4 verwissel en die achter de pomp laat zitten..
T4 California Event 2.5TDI 2002
Re: Gloeispiralen vervangen makkelijk ?
die achter de pomp is het altijd vandaar dat die het moeilijkste is
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Gloeispiralen vervangen makkelijk ?
Ik heb het bij de huidige 2.5 TDI ACV gedaan en ook bij de vorige 1.9TD ABL
Maar bij de TDI vondt ik het gemakkelijker doordat de voedingskabels er gewoon op gestoken zitten
en bij de 1.9 TD vond ik die centrale voedingsstrip met die kleine rotschroefjes een probleem.
als je een goede doppendoos hebt is het goed te doen, maar het is een priegelklus.
er is vrij slecht aan te komen, bij de 1.9TD (die had een standaard neus)
kon ik wel wat meer plaats organiseren door de radiateur naar voor te zetten, als nu met die (wijsneus in de 2.5TDI) zorg dat je de zaak een beetje dichtlegt met doeken of papier
dat als je iets naar onder valt je niet de bodemplaat hoeft te verwijderen.
zie tips en trucs.
http://cgi.ebay.de/Gluehkerze-Bosch-VW- ... 240%3A1318
http://cgi.ebay.de/Gluehkerze-Bosch-VW- ... m153.l1262
prijs ongeveer 36.75€ bij 4 cylinder en 47.70€ bij 5 cylinder incl verzendkosten BRD.
Allemaal tegelijk verwiselen kapot of niet!!!!
anders blijf je aan het sleutelen ze hebben allemaal evenveel gedaan!!!!
ik zou wel kijken of ik ergens in een loods of garage kan, want met dit weer en bevroren vingers is het daaraan geen werken.
met startpiloot (spuitbus) in de luchtinlaat spuiten en tegelijk starten krijg je hem altijd wel aan de praat, maar dat is niet voor langer tijd!!! maar in noodgevallen werkt het wel,.. deden/doen we ook bij een oude tractor bij extreme koude.
Maar bij de TDI vondt ik het gemakkelijker doordat de voedingskabels er gewoon op gestoken zitten
en bij de 1.9 TD vond ik die centrale voedingsstrip met die kleine rotschroefjes een probleem.
als je een goede doppendoos hebt is het goed te doen, maar het is een priegelklus.
er is vrij slecht aan te komen, bij de 1.9TD (die had een standaard neus)
kon ik wel wat meer plaats organiseren door de radiateur naar voor te zetten, als nu met die (wijsneus in de 2.5TDI) zorg dat je de zaak een beetje dichtlegt met doeken of papier
dat als je iets naar onder valt je niet de bodemplaat hoeft te verwijderen.
zie tips en trucs.
http://cgi.ebay.de/Gluehkerze-Bosch-VW- ... 240%3A1318
http://cgi.ebay.de/Gluehkerze-Bosch-VW- ... m153.l1262
prijs ongeveer 36.75€ bij 4 cylinder en 47.70€ bij 5 cylinder incl verzendkosten BRD.
Allemaal tegelijk verwiselen kapot of niet!!!!
anders blijf je aan het sleutelen ze hebben allemaal evenveel gedaan!!!!
ik zou wel kijken of ik ergens in een loods of garage kan, want met dit weer en bevroren vingers is het daaraan geen werken.
met startpiloot (spuitbus) in de luchtinlaat spuiten en tegelijk starten krijg je hem altijd wel aan de praat, maar dat is niet voor langer tijd!!! maar in noodgevallen werkt het wel,.. deden/doen we ook bij een oude tractor bij extreme koude.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Gloeispiralen vervangen makkelijk ?
Ik heb dezelfde problemen met het starten.
Gloeibougies gecheckt.
4 NGK's en 1 Beru
Wat een gepruts om ze eruit te krijgen, vooral die achter de brandstofpomp.
Op het Duitse T4 forum staat hoe het te doen.
Makkelijkst is om de verstuiver van cilinder 5 ook los te halen.
Ik heb gelukkig een vrouw met dunne vingers
Allemaal getest..Beru defect.
dus 1 nieuwe NGK geplaatst...kosten €20,- Brezan
Starten nog steeds shit met deze koude.
Eerst maar weer verder zoeken.....misschien het voorgloeirelais ook vervangen?
Gloeibougies gecheckt.
4 NGK's en 1 Beru
Wat een gepruts om ze eruit te krijgen, vooral die achter de brandstofpomp.
Op het Duitse T4 forum staat hoe het te doen.
Makkelijkst is om de verstuiver van cilinder 5 ook los te halen.
Ik heb gelukkig een vrouw met dunne vingers
Allemaal getest..Beru defect.
dus 1 nieuwe NGK geplaatst...kosten €20,- Brezan
Starten nog steeds shit met deze koude.
Eerst maar weer verder zoeken.....misschien het voorgloeirelais ook vervangen?
Mvg René
91er T4 2,4ltr AAB
Westfalia klapdak.
91er T4 2,4ltr AAB
Westfalia klapdak.
Re: Gloeispiralen vervangen makkelijk ?
Mijn relais was goed...volgens de garage.Want hij klikte toch?
Zelf maar even op de zekering gemeten,en dus geen spanning.Vervolgens even een draad van de pluspool op de zekering gehouden en hop...lopen.Dus??Er toch maar even een nieuw relais ingeprikt.
grtz.Harry
Zelf maar even op de zekering gemeten,en dus geen spanning.Vervolgens even een draad van de pluspool op de zekering gehouden en hop...lopen.Dus??Er toch maar even een nieuw relais ingeprikt.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Gloeispiralen vervangen makkelijk ?
Welke relais moet ik hebben voor de gloeispiralen... en zit deze op de zekering kast?
Ik hoor die van kij ook wel tikken.. en dan gaat de ventilator iets sneller lopen.. is de relais dan goed of..
Nog een vraagje over de relais.. die van de startmotor.. als ik start, nu met de kou, gaat de startmotor heel snel weer terug zonder dat de motor draait..
De motor draait net een paar slagen en dan hoor ik de startmotor al weer terug gaan..
Als de motor eenmaal gelopen heeft is ook dit probleem weg?
Moet wel zeggen dat ik een start knop heb maar deze is doorgemeten en goed..
Kan dit ook met een relais te maken hebben.. en welke / waar zit deze..
Van mij mag de vorst nu wel weer weg
Ik hoor die van kij ook wel tikken.. en dan gaat de ventilator iets sneller lopen.. is de relais dan goed of..
Nog een vraagje over de relais.. die van de startmotor.. als ik start, nu met de kou, gaat de startmotor heel snel weer terug zonder dat de motor draait..
De motor draait net een paar slagen en dan hoor ik de startmotor al weer terug gaan..
Als de motor eenmaal gelopen heeft is ook dit probleem weg?
Moet wel zeggen dat ik een start knop heb maar deze is doorgemeten en goed..
Kan dit ook met een relais te maken hebben.. en welke / waar zit deze..
Van mij mag de vorst nu wel weer weg
T4 California Event 2.5TDI 2002
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: Gloeispiralen vervangen makkelijk ?
goeidag eem
deze zit in de zekeringkast bij de linkerknie en is 103 genaamd
deze zit in de zekeringkast bij de linkerknie en is 103 genaamd
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Re: Gloeispiralen vervangen makkelijk ?
Duveltje-77 schreef:goeidag eem
deze zit in de zekeringkast bij de linkerknie en is 103 genaamd
euhhh ok...
maar welke die van de startmotor (of heeft deze er geen) of die van de gloeispiralen
T4 California Event 2.5TDI 2002
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Gloeispiralen vervangen makkelijk ?
Tja kan ook het relais OP de startmotor zijn die dit probleem veroorzaakt (denk ik eerder dan het relais binnen) of de bendix niet helemaal jofel meer of gewoon de startmotor eens goed schoonmaken en opnieuw smeren...Tinus schreef: Nog een vraagje over de relais.. die van de startmotor.. als ik start, nu met de kou, gaat de startmotor heel snel weer terug zonder dat de motor draait..
De motor draait net een paar slagen en dan hoor ik de startmotor al weer terug gaan..
Als de motor eenmaal gelopen heeft is ook dit probleem weg?
Relais 103..... weet niet of dat bij de 2,4 ook zo is, bij de TDI wel dacht ik
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: Gloeispiralen vervangen makkelijk ?
Bij de 2,4 AAB en AJA motorcode is het relais 102 van de gloeibougies.
De startmotor heeft eigen relais (bendix) erop zitten.
Bij de TDI´s met motorcodes ACV, AHY, AJT, en AUF, is het relais 103 van de gloeibougies.
Bij de 1.9 TD met motorcode ABL is het relais 104 van de gloeibougies.
Allen te vinden op relaisplaats 12 op de zekeringen kast.
Gerard
De startmotor heeft eigen relais (bendix) erop zitten.
Bij de TDI´s met motorcodes ACV, AHY, AJT, en AUF, is het relais 103 van de gloeibougies.
Bij de 1.9 TD met motorcode ABL is het relais 104 van de gloeibougies.
Allen te vinden op relaisplaats 12 op de zekeringen kast.
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
Re: Gloeispiralen vervangen makkelijk ?
Kom rustig langs ik vervang ze je wel
Paulus
Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb