Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

chippen T5 174PK

vragen over de T5
roestbak
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2009, 22:16

chippen T5 174PK

Bericht door roestbak »

Hey hallo,

Binnenkort staat m'n nieuwe T5 klaar bij de dealer, een 174 PK handgeschakelde korte T-edition. Ik zit te twijfelen of ik "m laat kietelen door de VW Dealer........Iemand suggesties en voor/nadelen? ik ben nl. verschillende tegenstijdige berichten tegengekomen op de site, vandaar nogmaals...!!!
Ik hoor/zie jullie ervaring graag.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: chippen T5 174PK

Bericht door Donald4Motion »

Ik zou het bij JD laten chippen, die doet het goed en alles met beleid zodat alles heel blijft.
Google even op JD chiptuning :knipoog
Gebruikersavatar
skylive
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 nov 2008, 12:42
Contacteer:

Re: chippen T5 174PK

Bericht door skylive »

Als je het door je dealer laat doen vraag ook of ze dan ook je versnellingsbak ook tegelijk afstellen ik heb namelijk bij ABT Tuning site gelezen als ze daar gaan chippen dat ze dan ook je versnellingsbak meteen afstellen vanwege dat je hem hebt gechipt.
Zit er ook nog aan te denken heb zelf ook een T5 174 pk lwb , want hoe zit het met de garantie namelijk dan als je het door hun laat doen.Door de dealer maakt het mij niet uit als het fout gaat is het hun schuld en niet dat ze zeggen ja maar dat heeft de andere bedrijf gedan en valt niet in de garantie snap ie.

Ik hoor het wel

:yes
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: chippen T5 174PK

Bericht door Donald4Motion »

skylive schreef:Als je het door je dealer laat doen vraag ook of ze dan ook je versnellingsbak ook tegelijk afstellen ik heb namelijk bij ABT Tuning site gelezen als ze daar gaan chippen dat ze dan ook je versnellingsbak meteen afstellen vanwege dat je hem hebt gechipt.
Zit er ook nog aan te denken heb zelf ook een T5 174 pk lwb , want hoe zit het met de garantie namelijk dan als je het door hun laat doen.Door de dealer maakt het mij niet uit als het fout gaat is het hun schuld en niet dat ze zeggen ja maar dat heeft de andere bedrijf gedan en valt niet in de garantie snap ie.

Ik hoor het wel

:yes
Je Bak tunen hoor ik voor het eerst, en ik hoor nog wel eens wat :knipoog

Check even op het TDIforum wat mensen van JD tuning of JBautoservice vinden en hoe het zit met levensduur van het getunede spul.
Je bak is niet te tunen maar wel je 'blok' zodat deze het koppel rustig overbrengt, dus niet gelijk een turbopiek en dergelijke.
Je bak kan volgens volkswagen maar 500Nm meter hebben, maar er zijn er zat die er dik overheen komen zonder problemen of dat de boel stuk gaat.

JD kan zelfs een ABT tuning verbeteren.
Nee ik ben helaas geen klant van JD maar hij is wel zo'n beetje de chipgoeroe in dit platte land
Damy

Re: chippen T5 174PK

Bericht door Damy »

Dit is vrij recentelijk nog uitvoering aan bod geweest.
http://www.jdengineering.nl

Ik ga de bussen daar ook laten doen.... :yes
Gebruikersavatar
navi16
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:38
Locatie: Zoetermeer

Re: chippen T5 174PK

Bericht door navi16 »

wat is de topsnelheid van een VW T5 met 165 PK ???????????
Laatst gewijzigd door navi16 op 17 jan 2009, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T5 170PK van TDI naar TDI ---> VW Passat Variant TSI
roestbak
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2009, 22:16

Re: chippen T5 174PK

Bericht door roestbak »

Okey..., tot nu toe hebben jullie me een aantal adressen gegeven wie wat kan doen. Mooi. Maar euhhh, wie heeft er nu echt rijders-ervaring met vergelijkbare uitvoering? Hoe zit het met bijv. levensduur, nerveusiteit bij rijden in 1e versnelling, optrekken etc.

Ik hoor het graag heren/dames...?
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: chippen T5 174PK

Bericht door edjeraketje »

Denk dat wij dezelfde opzet hebben, 174 pk en een handbak. Rijd sinds juli 2007 met een software modificatie Van Jeroen Dik en moet zeggen dat het mij t.o.v mijn vorige software prima bevalt. Heb nu 60000 met zijn op de vermogensbank geschreven software gereden en ik moet zeggen dat het vermogen veel mooier word opgebouwd. Verbruik is beter ook in een 2de versnelling met 1400tpm trek hij de karren 2,5t of ietsjes meer nog steeds soepel opgang. Heb met ABT, Oettinger en Wetteraurer/ Chipmeister gereden maar deze software van JD vind ik subliem. Was ook de enige die de software icm een vermogensbank schreef.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
roestbak
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2009, 22:16

Re: chippen T5 174PK

Bericht door roestbak »

Hey Edjeraketje,

Dit is waardevolle info!!! Hoe'st met rijden in de eerste versnelling? Heb jij nog garantie, temeer ik deze T5 nieuw ga rijden....? Weet jij iets van de chiptuning (koppelkromme/vermogen) bij de VW dealer?

Iemand naders nog waardevolle info?? Tik jullie info 's in...!!!!!
Damy

Re: chippen T5 174PK

Bericht door Damy »

Ik heb contact gehad met Jeroen Dik over het chippen van onze 174 PK handbak bussen, hij raadde aan zeker 1500 km te wachten met het chippen van een nieuwe bus.
Dus nog 700 km wachten haha .....
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: chippen T5 174PK

Bericht door Mastodont »

Zat laatstelijk ook een beetje tuningsites te checken....
ik kwam http://www.ziptuning.nl/ tegen en zag dat die ook de fabrieksgarantie overnemen.
Site ziet er netjes uit, komt goed over.
Geen binding met bedrijf.

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Multivan
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 jan 2007, 18:39
Locatie: Delfzijl

Re: chippen T5 174PK

Bericht door Multivan »

De mijne, een multivan 174 pk is gechipt door de dealer (Abt). In het instructie boekje wordt dan een stempel geplaatst dat hij gechipt is) De auto is van juni 2004 en heeft probleemloos de 100.000 reeds vol gemaakt. Ik rij de auto prive en geef hem af en toe in Duitsland de sporen. Topsnelheid is volgens de teller 200 kilometer per uur ( voor de wind )

:driveT5
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: chippen T5 174PK

Bericht door pieters »

Hallo Wjwwellers,

Ik heb een gechipte 174pk.
Bij jeroen dik laten doen ik kan dat echt zeer aanbevelen.
Voor de verschillende types t5 zijn echt ook zoveel verschillende "chips"nodig zal ik maar zeggen als je het goed wilt doen tenminste volgens Jeroen.
Het maakt allemaal uit . Een auto maat wel of geen airco enz enz.
Daar kun je geen universele chip overheen gooien als je het goed wilt doen tenminste.

Ik ben een zeer behoudend rijder met meestal wat langere afstanden en kom over 80000km uit op een gemeten verbruik van 1 op 12.
Daar zit dan in de winter nog een wat ongunstiger verbruik bij in van de koelvloeistof verwarmer. Niet te veel koude starts proberen te maken in de winter dus.

De prestaties mede door wat in en uitlaat aanpassingen vind ik nog steeds fenomenaal.
210 km op de teller in duitsland heb ik echt zelf gezien. Daarbij had ik nog niet alle vrijheid en ruimte . Het slaat echt nergens op maar zeer indrukwekkend met zon bus.

Voor wat betreft de garantie weet ik het niet denk niet dat vw er op zit te wachten die willen er liever zelf wat aan verdienen. Al zijn er ook wel weer dealers die het voor de klant bij jeroen laten doen begrijp ik .

Ik heb nog geen klachten gehad die door de chip uitvoering veroorzaakt zijn. Zoals een aandrijfas bv . Die huppelen er ook gezellig uit bij veel minder vermogende types

Succes met mijn bevindingen.
roestbak
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2009, 22:16

Re: chippen T5 174PK

Bericht door roestbak »

Beste T5-ers,

Ik ben er nog niet uit maar bedank jullie in ieder geval hartelijk voor de reactie's. Jammer dat er nog niemand ervaring heeft met de service die de VW dealer bied mbt het chippen. Ikzelf ga (indien mogelijk) voor hun service, temeer omdat zij dan ook eindverantwoordelijke zijn mocht er een probleem ontstaan.

Ik denk dat (gezien het een nieuwe auto betreft) ik beter iets meer kan betalen met volledig behoud van garantie van de dealer dan achteraf dit te laten doen door een derde partij met alle risico's van dien.

Mocht er toch een ervarings-berijder zijn met dezelfde spec's als ik dan hoor/zie ik dit natuurlijk graag.

Cheers!!
Damy

Re: chippen T5 174PK

Bericht door Damy »

Ik heb mijn laatste nieuw gekochte T4 laten chippen bij de dealer nooit geen problemen gehad met iets buiten het normale onderhoud om.
Ik heb uberhaupt eigenlijk nooit echte problemen gehad met mijn Transporters :yes
Maar er zijn inderdaad dealers (waarvan 1 in de omgeving van Zoetermeer) die zaken doet met Jeroen Dik, dus lijkt mij prima om daar ook heen te gaan.
Plaats reactie