Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
California Coach vraagje
Re: California Coach vraagje
Vallend kussen is vervelend, vallend kind is natuurlijk veel vervelender. Zo`n net is dus met kleine kinderen in het bovenbed eigenlijk (om te spreken in popie jopie praat) een must have
- BenTDI
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
- Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland
Re: California Coach vraagje
Bij http://www.kampeerdump.nl/opleg-matrassen-defa.html?p=2" onclick="window.open(this.href);return false; in zoetermeer kan je een 4cm nasa schuim matras kopen en dat ligt echt lekker over het matrasje heen bovenin ... en voor de kinders is het altijd veiliger met een isolatie deken er omheen tegen kou en jawel ook warmte ...
Ook onderin kan je dat matras toepassen is oprolbaar en een hoes erbij ...
Groet bentdi
Ook onderin kan je dat matras toepassen is oprolbaar en een hoes erbij ...
Groet bentdi
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
- BenTDI
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
- Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland
Re: California Coach vraagje
http://www.vwbusshop.de" onclick="window.open(this.href);return false; kijken bij westfalia T4 en dan dach nachrustsatz vedern 139 eurokolebrie schreef:Dat is goed om te weten!.
Dus er is wel wat aan verbeterd/veranderd wat het dak(openen) betreft.
De busje vanaf bj 96 hebben dat dooie punt dan niet meer?
Kom ik op de vraag...... als ik mijn keuze inderdaad maak met de veren.
Zijn er dan twee soorten types gasdrukveren voor de T4 of zijn ze beiden gelijk ,ongeacht het bouwjaar.
Groeten,
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Re: California Coach vraagje
Hee wat leuk, onze oude vragen om deze weer tegen te komen.
In tussen tijd al heel wat veranderd en wijzer geworden.
We hebben toch maar geen gasveren geplaatst, na flink oefenen gaat het goed.
Hebben allang de oplegmatras aangeschaft die van kampeerdump, maar na twee nachten weer weggedaan en een van 7 cm dik gekocht bij een beddenzaak.
En een inklapbare kinderbeugel voor het bovenbed super handig!.
isolatiedeken voor het hefdak voor de kinderen met dank aan multivan generation en beetlaaf? .
Groeten van eega Richard
In tussen tijd al heel wat veranderd en wijzer geworden.
We hebben toch maar geen gasveren geplaatst, na flink oefenen gaat het goed.
Hebben allang de oplegmatras aangeschaft die van kampeerdump, maar na twee nachten weer weggedaan en een van 7 cm dik gekocht bij een beddenzaak.
En een inklapbare kinderbeugel voor het bovenbed super handig!.
isolatiedeken voor het hefdak voor de kinderen met dank aan multivan generation en beetlaaf? .
Groeten van eega Richard
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: California Coach vraagje
Als je handig bent met de naaimachine: Keuze zat in diktes bij de Ikea.............vervolgens op maat maken.
We hebben 2 dekmatrassen in de T4.
Makkelijk in drieën opgevouwd achter de bank.
Egbert
We hebben 2 dekmatrassen in de T4.
Makkelijk in drieën opgevouwd achter de bank.
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: California Coach vraagje
Ik had toch ook liever de beugel, die staat lekker stevig en je kan er eens een jas of handdoek over hangen. Hoewel een extra beveiliging tegen het lostrekken door onwetenden of spelende kinders toch wel had gemogen.
Die gasveren zijn tof, maar bij een stevige zucht wind en met de dakisolatie erin houden ze het maar net.
Ik vraag me af of een combinatie van de 2 mogelijk is.
Gaat het dak wel even ver open met het nieuwere tentdoek?
Die gasveren zijn tof, maar bij een stevige zucht wind en met de dakisolatie erin houden ze het maar net.
Ik vraag me af of een combinatie van de 2 mogelijk is.
Gaat het dak wel even ver open met het nieuwere tentdoek?
Re: California Coach vraagje
Hoi Kolebrie,
Om je toch misschien weer even aan het twijfelen te brengen.
Ik heb bij mij twee busje de duwstang vervangen door de bekende Nachrustungsset.
Ik vind het geweldig! Als ik op de kampeerplek aan kom kan ik, nog zittend achter het stuur, met 1 hand het dak omhoog gooien.
Ik zou niet meer anders willen. En voor het enige voordeel van die stang, dat je daar je handdoek aan kunt hangen, span ik gewoon een touwtje!
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Om je toch misschien weer even aan het twijfelen te brengen.
Ik heb bij mij twee busje de duwstang vervangen door de bekende Nachrustungsset.
Ik vind het geweldig! Als ik op de kampeerplek aan kom kan ik, nog zittend achter het stuur, met 1 hand het dak omhoog gooien.
Ik zou niet meer anders willen. En voor het enige voordeel van die stang, dat je daar je handdoek aan kunt hangen, span ik gewoon een touwtje!
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Laatst gewijzigd door chv op 11 jan 2012, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Re: California Coach vraagje
chv schreef:Hoi Kolebrie,
Om je toch misschien weer even aan het twijfelen te brengen.
Charles Vos
haha, wat leuk, maar wat is dat dan voor een set?, nog nooit van gehoord en gezien.
Ik heb even lopen Googelen en Ebay-en maar ik zie niet wat voor set het is.
Je beschrijving daarvan klinkt wel erg vlot,
By the way heb jij twee kampeer busjes (heb ik weer wat gemist?).
En hoe is het afgelopen met jou luifel doet ie et weer?
Toevoeging erbij:
Aha soms lees ik te snel, maar Charles is dat hetgeen wat je bedoeld waarover Ben TDI over tipt?
Nachrüstsatz Gasfeder?
Wat is het verschil?.
Waarom ik het idee heb laten varen om gasveren te plaatsen is vanwege als er wind staat dat je het dak niet 123 netjes en vlotjes dicht krijgt.
Ik heb hier ook mensen met een CC over gesproken en je heb de voor en tegenstanders meningen.
Dus dan moet je voor jezelf de afweging maken; Wat doe ik... paar keer oefenen en voor mij valt het dus achteraf mee en hou het bij de oude systeem.
maar toch zou ik de werking en de bevestiging erover willen weten, alle weetjes helpen
Richard
Re: California Coach vraagje
Als eventuele extra argument tegen gasveren: als je ook spullen op het dak hebt liggen middels dakdragers die met het dak mee omhoog gaan dan houden de gasveren het niet. Ik heb dakdragersteunen op het dak laten plaatsen, maar de opmerking van Poptop was wel: goed dat je handmatig je dak omhoog moet doen.
Re: California Coach vraagje
Hallo Kolebrie,
Er is geen verschil, we hebben het allemaal over hetzelfde: de Nachrustungsset van Westfalia.
(Nachrustung is Duits voor achteraf alsnog inbouwen ;-)) dus als upgrade-mogelijkheid voor de oudere modellen om ze hetzelfde gemak te geven als wat bij de nieuwere modellen standaard was ingebouwd.
Voor wat betreft "voor" en "tegen" argumenten:
Het is de mens eigen om het voordeel van de eigen situatie af te wegen tegen de nadelen van een anders situatie.
Ik ben zelf meer van het type gemak dient de mens.
Maar wat voor mij geld, geldt misschien niet voor een ander.
Dus ik ga je niet vertellen wat je wel of niet moet doen.
Als je toch wilt weten of jij baat hebt bij die gasveren, zou je een keer bij Poptop of bij een van de WJW-meetings een keer zo'n gasveer ondersteund hefdak uit proberen.
Of bij mij. Mijn busje staat in Den Haag en is altijd bereid om even als proefkonijn te dienen, dus je bent altijd welkom.
Enne kwa harde wind en niet strak staan: Nooit last van gehad.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Er is geen verschil, we hebben het allemaal over hetzelfde: de Nachrustungsset van Westfalia.
(Nachrustung is Duits voor achteraf alsnog inbouwen ;-)) dus als upgrade-mogelijkheid voor de oudere modellen om ze hetzelfde gemak te geven als wat bij de nieuwere modellen standaard was ingebouwd.
Voor wat betreft "voor" en "tegen" argumenten:
Het is de mens eigen om het voordeel van de eigen situatie af te wegen tegen de nadelen van een anders situatie.
Ik ben zelf meer van het type gemak dient de mens.
Maar wat voor mij geld, geldt misschien niet voor een ander.
Dus ik ga je niet vertellen wat je wel of niet moet doen.
Als je toch wilt weten of jij baat hebt bij die gasveren, zou je een keer bij Poptop of bij een van de WJW-meetings een keer zo'n gasveer ondersteund hefdak uit proberen.
Of bij mij. Mijn busje staat in Den Haag en is altijd bereid om even als proefkonijn te dienen, dus je bent altijd welkom.
Enne kwa harde wind en niet strak staan: Nooit last van gehad.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Re: California Coach vraagje
:zodenkikerookover goed verwoord Charles.chv schreef:Hallo Kolebrie,
Voor wat betreft "voor" en "tegen" argumenten:
Het is de mens eigen om het voordeel van de eigen situatie af te wegen tegen de nadelen van een anders situatie.
Charles Vos
chv schreef:Hallo Kolebrie,
Als je toch wilt weten of jij baat hebt bij die gasveren, zou je een keer bij Poptop of bij een van de WJW-meetings een keer zo'n gasveer ondersteund hefdak uit proberen.
Of bij mij. Mijn busje staat in Den Haag en is altijd bereid om even als proefkonijn te dienen, dus je bent altijd welkom.
Charles Vos
Ik hou dat in mijn gedachten, er is over gesproken, maar heb nooit live de werking ervan gezien.
Bedankt in ieder geval,
Richard
Re: California Coach vraagje
Hoi Richard, zoals ik al schreef: je bent altijd welkom voor een "live perfomance"kolebrie schreef:
Ik hou dat in mijn gedachten, er is over gesproken, maar heb nooit live de werking ervan gezien.
Bedankt in ieder geval,
Richard
Met vriendelijke groet,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Re: California Coach vraagje
Hai
Wie van jullie heeft een omvormer(sinus) ingebouwd in zijn California.
Ik overweeg er een aan te schaffen, maar ben benieuwd welke de beste is (merk en redelijke prijs).
Richard
Wie van jullie heeft een omvormer(sinus) ingebouwd in zijn California.
Ik overweeg er een aan te schaffen, maar ben benieuwd welke de beste is (merk en redelijke prijs).
Richard
Re: California Coach vraagje
Heb 2 maand geleden een zuivere sinus omvormer van 600 watt continue gekocht op ebay.
Dat lijkt me genoeg voor de meest gewone electrische apparatuur.
Voor de juiste prijs moet je soms je kans afwachten.(79 euro).
Het merk is van minder belang ,is toch allemaal "made in china".
Dat lijkt me genoeg voor de meest gewone electrische apparatuur.
Voor de juiste prijs moet je soms je kans afwachten.(79 euro).
Het merk is van minder belang ,is toch allemaal "made in china".
Re: California Coach vraagje
Hallo Mptje,
Op welke plek heb jij de omvormer geplaatst?
Mijn meest gewone elektrische apparatuur die ik wil gebruiken is met een vermogen van 500w met continue piek 800w.
Is dat ik dan op z'n minst een sinus omvormer moet hebben van toch ongeveer 1000w of volstaat een 800w net ?
Richard
Op welke plek heb jij de omvormer geplaatst?
Mijn meest gewone elektrische apparatuur die ik wil gebruiken is met een vermogen van 500w met continue piek 800w.
Is dat ik dan op z'n minst een sinus omvormer moet hebben van toch ongeveer 1000w of volstaat een 800w net ?
Richard