Ik heb hier al een paar keer rond gesurfd en nu toch maar even de stoute schoenen aangetrokken om lid te worden. Ik ben een trotse eigenaar van een Volkswagen Transporter uit 1992 welke ik 2de hands heb gekocht in eerste instantie bleek deze in een geweldige conditie maar niets was helaas minder waar. Zo is de teller al een paar keer teruggedraaid geweest bleek 1 van de motersteunen afgebroken en complete uitlaat en banden vervangen, dus eigenlijk gewoon genaaid maarja doe je niks aan. Toch wil ik hem niet weg doen omdat de motor en de bus zelf verders in goede conditie zijn. Helaas heb ik na lang zoeken een nieuwe probleem gevonden en dat is dat de homokineet links voor(bestuurders kant) waarschijnlijk kapot is omdat daar vet uit het rubber komt (aan de wielzijde) en ik al een tijdje een sterk kloppend geluid hoor wat eigenlijk steeds harder wordt. Mijn vraag is dan ook, heeft iemand hier ook ervaring in om deze te vervangen en wat moet er dan allemaal vervangen worden ...bijv. ook de as e.d. en is dit makkelijk zelf te doen of beter door een garage te laten doen en wat is dan een gemiddelde prijs hiervoor voordat ik hem weer terug kan kopen zeg maar. Jullie zouden me erg uit de brand helpen als je antwoord hebt op bovenstaande vragen en of tips. Technische details. VW transporter 1.9 dubbel cabine (zonder allerlei poespas) uit 1992. Voor de rest ben ik zeer tevreden over deze bus met name omdat ie zo zuinig in verbruik is. oja ik kom uit de omgeving dordrecht dus als er wat adresjes gegeven worden dan liefst in die omstreken.
Alfredo,
welkom op weetjewel..
Misschien kun je eens contact opnemen met ABC-bussen?
Die zaten, dacht ik, in de regio Rotterdam,
en ze doen alleen bussen...
Je kunt ook eens bellen met de VW-garage in Oirschot voor een vergelijking qua prijs..
Doe er je voordeel mee..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
je hebt wel van die 12 tanden torx nogdig, liefst enige sleutelervaring en een momentsleutel vind ik ook niet slecht maar daar doet iedereen zijn zin mee
Losse homo ongeveer 60 to 100 euro onderste fucee los eventueel stuurkogel los en je kan je aandrijfas uit de naaf wippe.
Dan de oude demonteren niwue er op en terug plaatsen. Is zelf te doen mist je inderdaad wat gereedschap hebt en weet wat je doen moet.
Voor het geval dat je de duitse taal een beetje beheerst, hier een link naar de duitse T4-Wikipedia ten aanzien van aandrijfassen(uitleg/problemen/montage etc...).
Wanneer je de blauw gekleurde woorden in de tekst aanklikt krijg je verdere uitleg over onderdelen.
Bij het aanklikken van "Gleichlaufgelenk" krijg je een inzicht in hoe een homokineet in elkaar zit.
Ok mensen Toppie!!! en vooral bedankt voor de reacties.
Ik heb dat van harm even aandachtig zitten bekijken en ik zie al dat dat niks voor mij is ....Toen nog even met AR autoservice gebeld kreeg daar ene Arjan aan de lijn klonk heel vriendelijk en was ook zeer behulpzaam hij vertelde dat er al 6 verschillende homokineten onder konden dus dat is helemaal een drama. Dus maar de afspraak gemaakt voor as maandag ...geschatte kosten incl. arbeid ....tussen de € 250,00 en € 300,00....das best veel...maarja als ie daardoor er weer tegen aan kan.....dan ok.
Ik hou jullie op de hoogte mochten er nog meerdere tips binnen komen dan graag.