Ik heb mijn T5 2.5 130pk nu 2,5 jaar en moet zeggen totaal geen problemen, je leest hier wel eens wat over waterpompen en aandrijfassen .
maar vorige week was ik ook aan de beurt . achterwiellager kapot .
€ 260,= met montage na 53000km dat is wel erg snel.
maar met € 260,= extra kosten buiten de beurten ,op 53000km mag je ook niet klagen, toch.
Heeft iemand van jullie wel eens gehoord dat de achterbanden bij een t5 onregelmatig slijten op het loopvlak , omdat de bus voorwielaandrijving heeft en er op de achteras relatief weinig gewicht rust krijg je dus een onregelmatig slijt patroon, wat rolgeluid kan veroorzaken.
er is mij geadviseerd om de 15000km te wisselen met de wielen van voor naar achter en andersom om dit te voorkomen.
Super forum Ga door zo.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
wiellager 53000km
Re: wiellager 53000km
een lager is iets als een batterij soms gaan ze erg lang mee maar ze kunnen ook plots kaduuk gaan, een ex collega van me werkt voor SKF en die doet niks anders dan -ervaren- technici cursus geven om het plaatsen van lagers te optimaliseren om een nog langere levens duur te garanderen....
dat van de banden wisselen is zo... alle 15 a 20000km afhankelijk van je rijstijl....
grst Danny
dat van de banden wisselen is zo... alle 15 a 20000km afhankelijk van je rijstijl....
grst Danny
Re: wiellager 53000km
Inderdaad klopt dat van de banden. rond de 10 a 15 duizend kruislings wisselen mits geen banden met draairichting. dus links achter naar rechts voor.
Zo draaaien alle 4 de banden weer de andere richting uit en slijten ze regelmatig.
Cuppen noemen we dat. Je ziet het meestal op de achter wielen (onaangedreven en krijgen alleen remkrachten te verduren) en slijten dus scheef af.
Soms zie ik het ook wel eens voor maar vooral bij autos met veel pk en koppel golfjes passat ets met 150 +pk's.
Wisselen is enige wat echt help en de ene band is er gevoeliger voor dan een andere.
Nog de conti's? van pon er onder? Want de vanco's staan erg bekent om het cuppen.
Bridgestone michelin en kleber scheelt al een heel stuk kwa cuppen lawaai en grip.
groetjes bartje t4 de banden specialist van het noorden
Zo draaaien alle 4 de banden weer de andere richting uit en slijten ze regelmatig.
Cuppen noemen we dat. Je ziet het meestal op de achter wielen (onaangedreven en krijgen alleen remkrachten te verduren) en slijten dus scheef af.
Soms zie ik het ook wel eens voor maar vooral bij autos met veel pk en koppel golfjes passat ets met 150 +pk's.
Wisselen is enige wat echt help en de ene band is er gevoeliger voor dan een andere.
Nog de conti's? van pon er onder? Want de vanco's staan erg bekent om het cuppen.
Bridgestone michelin en kleber scheelt al een heel stuk kwa cuppen lawaai en grip.
groetjes bartje t4 de banden specialist van het noorden
RUBBEREXPRESS
Re: wiellager 53000km
om de 15.000 a 20.000 km wisselen...ja dat klopt wat dan zijn ze bij mij op!
Re: wiellager 53000km
dan of rij je als een gek, of je hebt er 18 19 20 inch onder zitten. want met de normale rij je zomaar 60 to 80 duizend kmDamy schreef:om de 15.000 a 20.000 km wisselen...ja dat klopt wat dan zijn ze bij mij op!
RUBBEREXPRESS
Re: wiellager 53000km
dan of rij je als een gek, of je hebt er 18 19 20 inch onder zitten. want met de normale rij je zomaar 60 to 80 duizend km
klopt als een zwerende vinger, met wisselen incluis om cupping tegen te gaan doe ik zeker 100.000km met 4 bandjes, leve Agilis