Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
van Multivan naar California met dubbele climatronic
- René
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
van Multivan naar California met dubbele climatronic
Van Multivan Generation naar California Generation.
Ik heb natuurlijk wel eerst toestemming gevraagd aan Rene.
dit interieur gaat eruit.
en dit komt erin.
Tevens een hefdak in blackmagic gescoord.
Want mijn bus is blackmagic.
binnenkort dus weer updates op
multivan web-log.nl
Maar eerst even een vraag!!
Wie heeft al eens een california interieur in een T4 geschroefd en heeft de montagemaat van de glijstukken van de bank voor mij.
Heeft er iemand dubbele climatronic in een California gemaakt?
zoja hoe is dit bij de bedplank achter gedaan en de luchtgeleiding via het plafond.
Ik heb er wel zo mijn ideeen over, maar sta open voor suggesties. Want de dubbele clima blijft erin!!!
Tevens zoek ik de montage maat van de stroomingang en de schoonwater tank.
Kan iemand die voor mij opmeten?
Alvast bedankt.
Ook rene en ik weten niet alles tenslotte. Daar is dit forum voor.
Enne Hulp van Oskar betreffende de standkachel is gewenst,
Heb er nu nog een in mijn handen een D3L en in de auto zit al een D3W, dus dat wordt steeds ingewikkelder samen.
Berrie
Enne, wie intresse heeft in mijn multivan interieur moet het maar laten weten op
berrie_120 AT hotmail.com
Ik heb natuurlijk wel eerst toestemming gevraagd aan Rene.
dit interieur gaat eruit.
en dit komt erin.
Tevens een hefdak in blackmagic gescoord.
Want mijn bus is blackmagic.
binnenkort dus weer updates op
multivan web-log.nl
Maar eerst even een vraag!!
Wie heeft al eens een california interieur in een T4 geschroefd en heeft de montagemaat van de glijstukken van de bank voor mij.
Heeft er iemand dubbele climatronic in een California gemaakt?
zoja hoe is dit bij de bedplank achter gedaan en de luchtgeleiding via het plafond.
Ik heb er wel zo mijn ideeen over, maar sta open voor suggesties. Want de dubbele clima blijft erin!!!
Tevens zoek ik de montage maat van de stroomingang en de schoonwater tank.
Kan iemand die voor mij opmeten?
Alvast bedankt.
Ook rene en ik weten niet alles tenslotte. Daar is dit forum voor.
Enne Hulp van Oskar betreffende de standkachel is gewenst,
Heb er nu nog een in mijn handen een D3L en in de auto zit al een D3W, dus dat wordt steeds ingewikkelder samen.
Berrie
Enne, wie intresse heeft in mijn multivan interieur moet het maar laten weten op
berrie_120 AT hotmail.com
Laatst gewijzigd door René op 06 apr 2009, 19:53, 7 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuw Project
Mijn vrouw zou zeggen....'t kan te gek ook...
heeft ze toch eens gelijk..
grtz.Harry
heeft ze toch eens gelijk..
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Nieuw Project
Hoi Berrie,
Gaaf.
Mbt california - climatronic :
Oplossing zoals Cristoffel en Peter MVG ken je neem ik aan.
Bij Peter iig zit de aangepaste klimahimmel nog onder de achterste bedplank.
Combinatie klimahimmel - California lijsten is nog niet besproken (Peter heeft de MVII lijsten ter plaatse van achterste bedplank)
Zowiezo zit je met de CC-lijst rechtsachter icm met de inblaas (verwerkt in de MVII lijst).
Bovendien is de klimahimmel breder dan de bedplank (waar de CC-lijsten op aansluiten)
Misschien zou je deze smaller kunnen maken.
Heb zelf ook gedacht om, net als bij de T5 CC, de uitstroomopeningen in de lijsten te maken...dus hier een kanaal door te leggen..., alleen hoe kom je aan de "overkant"...evt door de dakkast ??
Al met al nog nie zo simpel... maar gelukkig, alles kan.
Gaaf.
Mbt california - climatronic :
Oplossing zoals Cristoffel en Peter MVG ken je neem ik aan.
Bij Peter iig zit de aangepaste klimahimmel nog onder de achterste bedplank.
Combinatie klimahimmel - California lijsten is nog niet besproken (Peter heeft de MVII lijsten ter plaatse van achterste bedplank)
Zowiezo zit je met de CC-lijst rechtsachter icm met de inblaas (verwerkt in de MVII lijst).
Bovendien is de klimahimmel breder dan de bedplank (waar de CC-lijsten op aansluiten)
Misschien zou je deze smaller kunnen maken.
Heb zelf ook gedacht om, net als bij de T5 CC, de uitstroomopeningen in de lijsten te maken...dus hier een kanaal door te leggen..., alleen hoe kom je aan de "overkant"...evt door de dakkast ??
Al met al nog nie zo simpel... maar gelukkig, alles kan.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- René
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Nieuw Projectje
Helemaal gelijk Pluuke, alles kan
enne kan niet, dat bestaat bij ons niet
René
enne kan niet, dat bestaat bij ons niet
René
Re: Nieuw Projectje
multivan generation misschien? viewtopic.php?f=2&t=11209
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- René
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Nieuw Project
pluuke schreef:Hoi Berrie,
Gaaf.
Mbt california - climatronic :
Oplossing zoals Cristoffel en Peter MVG ken je neem ik aan.
Bij Peter iig zit de aangepaste klimahimmel nog onder de achterste bedplank.
Combinatie klimahimmel - California lijsten is nog niet besproken (Peter heeft de MVII lijsten ter plaatse van achterste bedplank)
Zowiezo zit je met de CC-lijst rechtsachter icm met de inblaas (verwerkt in de MVII lijst).
Bovendien is de klimahimmel breder dan de bedplank (waar de CC-lijsten op aansluiten)
Misschien zou je deze smaller kunnen maken.
Heb zelf ook gedacht om, net als bij de T5 CC, de uitstroomopeningen in de lijsten te maken...dus hier een kanaal door te leggen..., alleen hoe kom je aan de "overkant"...evt door de dakkast ??
Al met al nog nie zo simpel... maar gelukkig, alles kan.
Hoi Pluuke.
Inderdaad ik ga de California lijsten toepassen.
Maar waarschijnlijk ga ik de D stijl en paneel van de multivan toepassen, waarna met kleine aanpassing van de Daklijst en het dakkastje e.e.a. met elkaar geintegreerd wordt.
Door de bedplank achter iets hoger te leggen hoop ik een plenum te kunnen maken met de bestaande klimatronic hemel ter hoogte van de achterste bedplank. Anders ga ik als de T5 de lijsten als plenum gebruiken. En oversteken via het dakkastje. Mijn voorkeur heeft de klimatronic hemel en dan ongeveer de oplossing van Christoffel alleen dan weer helemaal anders is de hoge kast en de dakkast.
Maar bij toepassinge van klima moet ook het lage bed aangepast worden doordat het luchtkanaal naar boven gaat.
Maar ik moet bij de bodem beginnen.
Eerst maar eens de glijstukken monteren en daar heb ik een maat voor nodig.
Berrie
Laatst gewijzigd door René op 25 feb 2009, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuw Projectje
Is er op deze manier nog een eind aan je hobby?Ik gun je alles maar hier komt toch geen eind aan?
grtz.Harry
grtz.Harry
- René
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Nieuw Projectje
Harry 341 schreef:Is er op deze manier nog een eind aan je hobby?Ik gun je alles maar hier komt toch geen eind aan?
grtz.Harry
Sla ik door dan?
Ik ken mensen die hebben hun T4 al vaker overgespoten als gewassen.
Dacht dat ik zo gek niet was.
Berrie
Re: Nieuw Projectje
Prijsvergelijk?
- René
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Nieuw Projectje
auwHarry 341 schreef:Prijsvergelijk?
Re: Nieuw Projectje
Schoonwatertank?? Even een vraagje, de nieuwe versie links boven de accu of de oude versie rechts in de bak??
Leo
Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
- René
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Nieuw Projectje
Leo45 schreef:Schoonwatertank?? Even een vraagje, de nieuwe versie links boven de accu of de oude versie rechts in de bak??
Leo
Linksboven nieuwe versie.
Leo, wat me opvalt aan de california.
de achterklep daar zit carroserie karton op.
Ik heb de orginele multivan bekleding, zou die nog passen?
hoeveel ruimte heb je tussen je klep en de hoge kast als je klep dicht is?
Vind het wel mooi om de multivan bekleding toe te passen.
Berrie
- Freelancer
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
- Locatie: België Antwerpen
Re: Nieuw Projectje
Hoi,
Ik heb in mijn bus een volledige Westfalia ingebouwd, dezelfde als die van jou doch andere bekleding en ik heb twee deurtjes, ik heb alles zelf moeten uitzoeken doch alles werkt perfect, ik had wel de originele kabelboom en dan is het vrij makkelijk ( inzicht hebben jullie overduidelijk meer dan ik, dus dat zal geen problemen opleveren ).
En een hefdak heb ik niet, ik heb al de afwerking lijsten aangepast aan de originele bekleding van het dak.
Vooraan heb ik de hemel aangepast om de 'computer' in te bouwen, ook aardig gelukt.
Ik heb echter die glijstukken en bodemplaat in de wagen gelegd, dan de bank erin geschoven, voor en achteraan even een schroefje erin geplaatst, dan de bank en bodemplaat er weer uit en de lijsten afgetekend en dan gekit, gaat probleemloos en ze zitten dan altijd op de juiste plaats, ik wil het gerust wel even meten voor je als je dat wenst.
( onderaan de wagen kijken, ze zitten juist boven de dwarsbalken daarom dat ze gekit en niet geschroefd zijn )
De doorvoer van de drie buisjes door de bodem is ook wel makkelijk, in de kast zit een uitsparing in de bodem, daar past het plaatje met drie gaten in, het midden van de gaten afgetekend geboord met een boortje van 4mm en daarna tot 32mm uitgeboord, plaatje erbovenop gekit, buisjes erdoor en klaar.
Het lastigste deeltje is de verluchting achteraan voor het gascompartimentje, dat is een plastiek doorvoer ( vierkant ) en onder de wagen een metalen huisje, dat moet wel mooi overeen komen, dus eerst dat doen voor je het kastje plaatst, je kan er dan namelijk niet meer aan ( om netjes af te tekenen ).
De elektriciteit ( 220 ) en watervuldop wijst zich ook uit, als het achterste kastje er staat ( nog los, wel op de bevestigingsplaat ) dan komt de buis voor de vuldop net in het midden, de 220V aansluiting zit er vlak onder, ik bedoel dat de middelpunten van beide gelijk zijn, maar uiteraard zit de 220V aansluiting wel in het onderste plaatgedeelte.
Ik wil gerust wat foto's nemen van al wat je wil zien betreffende afmetingen en dergelijke, ik ben er zeker van dat het voor jullie 'een eitje' is
Met de clima kan ik je echter niet helpen.
Mvg.
Freelancer aka Pascal.
Ik heb in mijn bus een volledige Westfalia ingebouwd, dezelfde als die van jou doch andere bekleding en ik heb twee deurtjes, ik heb alles zelf moeten uitzoeken doch alles werkt perfect, ik had wel de originele kabelboom en dan is het vrij makkelijk ( inzicht hebben jullie overduidelijk meer dan ik, dus dat zal geen problemen opleveren ).
En een hefdak heb ik niet, ik heb al de afwerking lijsten aangepast aan de originele bekleding van het dak.
Vooraan heb ik de hemel aangepast om de 'computer' in te bouwen, ook aardig gelukt.
Ik heb echter die glijstukken en bodemplaat in de wagen gelegd, dan de bank erin geschoven, voor en achteraan even een schroefje erin geplaatst, dan de bank en bodemplaat er weer uit en de lijsten afgetekend en dan gekit, gaat probleemloos en ze zitten dan altijd op de juiste plaats, ik wil het gerust wel even meten voor je als je dat wenst.
( onderaan de wagen kijken, ze zitten juist boven de dwarsbalken daarom dat ze gekit en niet geschroefd zijn )
De doorvoer van de drie buisjes door de bodem is ook wel makkelijk, in de kast zit een uitsparing in de bodem, daar past het plaatje met drie gaten in, het midden van de gaten afgetekend geboord met een boortje van 4mm en daarna tot 32mm uitgeboord, plaatje erbovenop gekit, buisjes erdoor en klaar.
Het lastigste deeltje is de verluchting achteraan voor het gascompartimentje, dat is een plastiek doorvoer ( vierkant ) en onder de wagen een metalen huisje, dat moet wel mooi overeen komen, dus eerst dat doen voor je het kastje plaatst, je kan er dan namelijk niet meer aan ( om netjes af te tekenen ).
De elektriciteit ( 220 ) en watervuldop wijst zich ook uit, als het achterste kastje er staat ( nog los, wel op de bevestigingsplaat ) dan komt de buis voor de vuldop net in het midden, de 220V aansluiting zit er vlak onder, ik bedoel dat de middelpunten van beide gelijk zijn, maar uiteraard zit de 220V aansluiting wel in het onderste plaatgedeelte.
Ik wil gerust wat foto's nemen van al wat je wil zien betreffende afmetingen en dergelijke, ik ben er zeker van dat het voor jullie 'een eitje' is
Met de clima kan ik je echter niet helpen.
Mvg.
Freelancer aka Pascal.
Laatst gewijzigd door Freelancer op 25 feb 2009, 19:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
- Freelancer
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
- Locatie: België Antwerpen
Re: Nieuw Projectje
Vergeet ik even hier te reageren :
De matras ligt wel vlak tegen de deurtjes, dat zou misschien wel wat nipt worden.
Ik lees dat je ook van plan bent de bedplank te verhogen ?
Dan komt je rugleuning niet vlak ( bed ) en de bevestigingen aan het kastje voor de plank zitten geïntegreerd, net zoals de andere kant, daar zit achter het paneel een metalen plaat, dan zal je wel het een en ander moeten aanpassen, veel hoger kan de bedplank echter niet want je hebt een latje tegen de kast waar de bedplank tussen valt, dat kan je niet zo eventjes gaan verhogen zonder gans dat kastje aan te passen.
Mvg.
Freelancer aka Pascal
( bij mijn deurtjes uitvoering) bovenaan en tegen de kast heb ik Brandrup tassen, hangkastje tot deur zeker 15 cm over, aan de bedplank tot deurtjes een 5 cm over, en ik heb mijn 'karton' bekleed doch de CC achterklep is dikker dus mijn gedacht zou de MV bekleding ook passen want die is niet dikker.hoeveel ruimte heb je tussen je klep en de hoge kast als je klep dicht is
De matras ligt wel vlak tegen de deurtjes, dat zou misschien wel wat nipt worden.
Ik lees dat je ook van plan bent de bedplank te verhogen ?
Dan komt je rugleuning niet vlak ( bed ) en de bevestigingen aan het kastje voor de plank zitten geïntegreerd, net zoals de andere kant, daar zit achter het paneel een metalen plaat, dan zal je wel het een en ander moeten aanpassen, veel hoger kan de bedplank echter niet want je hebt een latje tegen de kast waar de bedplank tussen valt, dat kan je niet zo eventjes gaan verhogen zonder gans dat kastje aan te passen.
Mvg.
Freelancer aka Pascal
Laatst gewijzigd door Freelancer op 25 feb 2009, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Re: Nieuw Projectje
@ Berrie
Je zou haast begrijpen waarom VW en Westfalia hadden besloten om geen T4 CC's met doppelklima te gaan bouwen......
Ik snap je verhaal, maar de klimahimmel past niet tssen de CC daklijsten (in de breedte), dus deze ook in die richting inkorten....
zie tekening...(kon het weer niet laten)
Gatenpatroon tbv glijgoten is te herleiden uit de bodemplaat ?
Maareh, als je dit ziet:
is er weinig ruimte voor de klimahimmel ivm de klep van de dakkast en de gordel.
Vandaar dat je de achterste bedplank hoger wil plaatsen, let wel de sponninghoogte van het verstevigingsprofiel is vooraan ongeveer de bedplankdikte en loopt naar achteren af naar zowat nul, misschien zou je dan de bedplank aan de randen kunnen opdikken.
Je zou haast begrijpen waarom VW en Westfalia hadden besloten om geen T4 CC's met doppelklima te gaan bouwen......
Ik snap je verhaal, maar de klimahimmel past niet tssen de CC daklijsten (in de breedte), dus deze ook in die richting inkorten....
zie tekening...(kon het weer niet laten)
Gatenpatroon tbv glijgoten is te herleiden uit de bodemplaat ?
Maareh, als je dit ziet:
is er weinig ruimte voor de klimahimmel ivm de klep van de dakkast en de gordel.
Vandaar dat je de achterste bedplank hoger wil plaatsen, let wel de sponninghoogte van het verstevigingsprofiel is vooraan ongeveer de bedplankdikte en loopt naar achteren af naar zowat nul, misschien zou je dan de bedplank aan de randen kunnen opdikken.
Laatst gewijzigd door pluuke op 25 feb 2009, 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air