Op mijn T-edition zou volgens de beschrijving van de optielijst van VW cv met safelock zitten.
Helaas heeft VW besloten om dit per modeljaar 2009 te schrappen....
Dus ik heb nu geen safelock.
Weet iemand of dit naderhand nog om/in te bouwen is??
Of moet je dan van twee portieren, de schuifdeur en de achterdeur alles gaan vervangen (dat zal dan een prijzige klus zijn )
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
safelock
Re: safelock
Dat is vreemd, die van mij is ook van 2009 T-edition, en ik heb die safelock gewoon erop zitten, mijn deuren gaan zelfs op slot als ik harder dan 15km rijd.
Erwin
Erwin
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.
- Viking64
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
- Locatie: Castellum aan den Rijn
- Contacteer:
Re: safelock
Nee dat bedoel ik niet....die schakelaar heb ik overigens wel....azzie schreef:neem aan dat je dit bedoeld http://www.weetjewel.com/t5_tips_en_tru ... kelaar.htm
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
- Viking64
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
- Locatie: Castellum aan den Rijn
- Contacteer:
Re: safelock
Strange.....T5 Erwin schreef:Dat is vreemd, die van mij is ook van 2009 T-edition, en ik heb die safelock gewoon erop zitten, mijn deuren gaan zelfs op slot als ik harder dan 15km rijd.
Erwin
maar ik bedoel dus de functie dat als je 2x op de afstandsbediening drukt, je deursloten mechanisch vergrendeld zijn. Je kan dan ook niet van binnenaf dmv de ontgrendeling de deur openen...
Dit is namelijk een mooie (extra) beveiliging tegen die kansloze die je radio willen pikken, die zullen dus door het ingeslagen raam moeten kruipen!
Ik ga morgen toch naar de dealer om dit aan te kaarten.... hij is namelijk verkocht met die functie....
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
- Schildertje
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
- Locatie: Zaanstad
- Contacteer:
Re: safelock
Is gewoon door je dealer aan te passen volgens mij hoor. En wel met de volgende codes :
http://de.openobd.org/vw/transporter_7h.htm#09
Steuergerät Anpassung
STG 46 (Komfortsystem) auswählen
STG Anpassung -> Funktion 10
-> Kanal 03 (Auto-Lock)
Das Fahrzeug wird bei einer Geschwindigkeit von 15km/h verriegelt (0 = aus; 1 = ein).
-> Kanal 04 (Auto-Unlock)
Das Fahrzeug wird bei einer Geschwindigkeit von 15km/h verriegelt und nach abziehen des Zündschlüssels entriegelt (0 = aus; 1 = ein).
http://de.openobd.org/vw/transporter_7h.htm#09
Steuergerät Anpassung
STG 46 (Komfortsystem) auswählen
STG Anpassung -> Funktion 10
-> Kanal 03 (Auto-Lock)
Das Fahrzeug wird bei einer Geschwindigkeit von 15km/h verriegelt (0 = aus; 1 = ein).
-> Kanal 04 (Auto-Unlock)
Das Fahrzeug wird bei einer Geschwindigkeit von 15km/h verriegelt und nach abziehen des Zündschlüssels entriegelt (0 = aus; 1 = ein).
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
- Viking64
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
- Locatie: Castellum aan den Rijn
- Contacteer:
Re: safelock
Sorry Schildertje, maar dat is de anti-carjacking functie.... die vind ik nou niet zo spannend....
En eigenlijk moet die functie juist contra werken.....
Van mij mag de deur weer van het slot AF boven de 15km/u, en juist OP SLOT onder de 15km/u. Denk dat de kans als je boven de 15km/u rijdt dan nog ingehaald wordt door een boef die je deur opend en jou eruit plukt niet zo groot is.....
Ik bedoel dus de functie om de auto op slot te zetten en dan ook zo dat de ontgrendelbediening in de deuren niet meer functioneerd!!
Af model jaar 2009 heeft VW dit dus geschrapt van de T5 (personenauto's weet ik niet).
Vandaag met de werkplaatschef een en ander uitgezocht en het blijkt dat de politie deze safelock functie niet meer wilde hebben op hun VW's.......dus werd Pon gevraagd dit te annuleren. Er is toen een mechanische oplossing gevonden. Dus ergens in ieder deursluitapparaat is wat aangepast. Later heeft VW dit overgenomen....
Nu is hij (via Pon) aan het uitvogelen welke aanpassing dit is, om te kijken of het ook weer aan te passen is dat het wel werkt!!!
Dit is namelijk een erg mooie diefstal beveiliging voor goederen in de auto. Denk namelijk dat weinig dieven er zin in hebben om alle waar via de raam opening te moeten afvoeren... omdat ze de deur niet kunnen ontgrendelen.
De functie van deze safe sluting staat :muur nog wel beschreven in de gebruiksaanwijzing van de T5... met de waarschuwing dat je dit niet moet doen als er nog iemand in de auto is achter gebleven... die kan er namelijk niet uitkomen (of hij moet een van de twee standaard meegeleverde breekhamers pakken en een ruit in tikken.....of is het in dit geval uit tikken ;))
Kortom.... ik heb nog steeds geen safe lock, terwijl met dat eigenlijk wel verkocht is.....
En eigenlijk moet die functie juist contra werken.....
Van mij mag de deur weer van het slot AF boven de 15km/u, en juist OP SLOT onder de 15km/u. Denk dat de kans als je boven de 15km/u rijdt dan nog ingehaald wordt door een boef die je deur opend en jou eruit plukt niet zo groot is.....
Ik bedoel dus de functie om de auto op slot te zetten en dan ook zo dat de ontgrendelbediening in de deuren niet meer functioneerd!!
Af model jaar 2009 heeft VW dit dus geschrapt van de T5 (personenauto's weet ik niet).
Vandaag met de werkplaatschef een en ander uitgezocht en het blijkt dat de politie deze safelock functie niet meer wilde hebben op hun VW's.......dus werd Pon gevraagd dit te annuleren. Er is toen een mechanische oplossing gevonden. Dus ergens in ieder deursluitapparaat is wat aangepast. Later heeft VW dit overgenomen....
Nu is hij (via Pon) aan het uitvogelen welke aanpassing dit is, om te kijken of het ook weer aan te passen is dat het wel werkt!!!
Dit is namelijk een erg mooie diefstal beveiliging voor goederen in de auto. Denk namelijk dat weinig dieven er zin in hebben om alle waar via de raam opening te moeten afvoeren... omdat ze de deur niet kunnen ontgrendelen.
De functie van deze safe sluting staat :muur nog wel beschreven in de gebruiksaanwijzing van de T5... met de waarschuwing dat je dit niet moet doen als er nog iemand in de auto is achter gebleven... die kan er namelijk niet uitkomen (of hij moet een van de twee standaard meegeleverde breekhamers pakken en een ruit in tikken.....of is het in dit geval uit tikken ;))
Kortom.... ik heb nog steeds geen safe lock, terwijl met dat eigenlijk wel verkocht is.....
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)