Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

raamrubbers verwijderen

vragen over de T4
Plaats reactie
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

raamrubbers verwijderen

Bericht door pieterlinda »

Hallo luitjes,mijn raamrubbers(BIJ D.C)zijn erg slecht en wil ik graag vervangen .Zijn deze gemakkelijk te vervangen en zijn de nieuwe gemakkelijk te plaatsen?Het betreft de rubbers om de zijruiten.Mvgr Pieter.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: raamrubbers verwijderen

Bericht door René »

raamrubbers zijn op zich niet eenvoudig te verwisselen. Probleem kan zijn dat ze vast zitten in de gebruikte kit om het raam te plakken. Betekent vaak, raam verwijderen, alles schoonmaken. Nieuw raamrubber plaatsen, opnieuw inkitten en raam met rubber herplaatsten.

René
Gebruikersavatar
Eldert 895
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:11
Locatie: Beek-Ubbergen
Contacteer:

Re: raamrubbers verwijderen

Bericht door Eldert 895 »

Omdat er roest onder het rubber zat van mij dc raam, heb ik het rubber er een stukje uit getrokken. En inderdaad krijg je het er niet meer goed tussen vanwege eventuele kit. Nu gaat de ruit eruit bij de spuiter, en komt terug met een nieuw rubber nadat de roest goed is behandeld.
Groeten Eldert
VW T4 '98 2.5 TDI 102PK, Peugeot Partner '98 1.9 69PK, Renault Twingo Quickshift '01 1.2 59PK, Citroën 2CV AZ '62 0.4 12PK
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Re: raamrubbers verwijderen

Bericht door pieterlinda »

Bedankt voor de info.Onze bus word deze zomer helemaal gespoten dus ook maar de ramen laten verwijderen,nieuwe rubbers erin en gelijk donkere folie erop,is alles weer netjes.Mvgr Pieter
Plaats reactie