Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Advies aankoop

vragen over de T5
Plaats reactie
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Advies aankoop

Bericht door quercusgarden »

Beste WJWers.
Ben druk bezig om mijn T4 te vervangen voor een nieuwere bus.
Gisteren nog even gekeken naar een nieuwe H300 van Hyundai.Toen het op de inruilprijs van mijn T4 2.5 TDI caravelle uit 1998 aan kwam kreeg ik maar liefst € 2600 ex waar de vw dealer nog €6000 ex gaf.
Ik heb de offerte maar laten liggen.
Nu tegen een T5 2.5 TDI 96Kw/131 pk uit 2006 aangelopen.
Km stand 110.000 km
Zijn er met deze bus nog problemen te verwachten of dingen waar ik op moet letten zoals de waterpomp of het 2de massawiel welke nog wel eens opduiken in dit forum
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: Advies aankoop

Bericht door EricP »

Even vragen of de waterpomp vervangen is en proefrit maken of er geen gekke dingen zijn.
en eventueel op letten dat er niet teveel rammelt aan bekleding / schuifdeuren.
Mijne ( 2003/2004 130pk) 101000 km heeft verder geen problemen gehad.

Groet EricP
CARVER
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 okt 2007, 23:40
Locatie: vw-dorp aan zee

Re: Advies aankoop

Bericht door CARVER »

Als ik je mag adviseren, een aankoopkeuring hetzij gedaan door de Anwb of Dekra. Koop je de auto bij een dealer die hem onderhouden heeft kunnen ze vast een reparatie-verleden overleggen. Ik zou er gewoon naar vragen, een goede dealer zal daar zeker aan voldoen, zeker als men aangeeft dat het een goede auto is. Haal je hem bij een handelaar dan zeker een aankoopkeuring doen!, evt; navraag doen over de handelaar hoe deze bekend staat met name in het afhandelen van een garantie claim. Nog een advies; test bij het proefrijden het airco systeem ( als dit aanwezig is) zowel op uitstroom warmte cq; koude werkt dit niet goed, dan kun je voor dure reparatie kosten komen te staan.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Advies aankoop

Bericht door Kobus »

Doe jezelf een enorm plezier en koop er eentje met extra koelvloeistofverwarming; dan is je auto 's winters na 4 km rijden al warm i.p.v. na 24 km rijden.....
stop the rat race
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Advies aankoop

Bericht door Fred loodrecht »

Kobus schreef:Doe jezelf een enorm plezier en koop er eentje met extra koelvloeistofverwarming; dan is je auto 's winters na 4 km rijden al warm i.p.v. na 24 km rijden.....

Airco en recirculatie aan, temp op warm, binnen 4 km warme lucht en moter duurt effe langer maar zeker geen 24 km.
Heb ik zo'n rare auto dan ZONDER voorverwarmer?
Fred
Plaats reactie