Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

xenon verlichting

vragen over de T4
Henk Voesten
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jan 2008, 22:20

xenon verlichting

Bericht door Henk Voesten »

hallo allemaal
ik heb een vraag over xenon verlichting
kun je xenon zo op de bestaande lampfittingen aansluiten of moet je dan vanalles veranderen
heeft er misschien iemand foto's hoe een en ander aangesloten zit
heb een t4 met wijsneus 2002 :ikrij :driveT4 met plezier

groetjes Henk
alvast bedankt voor de reactie's
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: xenon verlichting

Bericht door Harry62 »

Xenon is een lamp opzichzelf met dezelfde pasvorm als de originele. Past zo in je koplamp. (de goede tenminste)
Dus heb je een H1 fitting moet H1 Xenon lamp hebben, geld dus ook voor H3, H4, H7

Daarnaast heb je een omvormer nodig die je vlakbij de koplamp plaatst.
De Xenonlamp is rechtreeks aan de omvormeer gekoppelt. Kan niet missen met de bedrading.

De omvormer kun je weer aansluiten aan de stekker die op de 'oude' lamp zat.

Even een tip: bij veel auto's is de stroom naar de koplampen door de lange bedrading niet optimaal.
Door nu de stekker van de koplamp een relais laten aansturen kun je de 12volt van de accu rechtstreeks op de koplampen zetten
Dit geeft zowiezo al een beter licht in je oude koplamp maar zal ook helpen bij de Xenon, omdat het opstarten veel stroom vraagt.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Anoir
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 mei 2007, 10:57

Re: xenon verlichting

Bericht door Anoir »

Harry62 schreef:Even een tip: bij veel auto's is de stroom naar de koplampen door de lange bedrading niet optimaal.
Door nu de stekker van de koplamp een relais laten aansturen kun je de 12volt van de accu rechtstreeks op de koplampen zetten
Dit geeft zowiezo al een beter licht in je oude koplamp maar zal ook helpen bij de Xenon, omdat het opstarten veel stroom vraagt.
Welke ervaringen hebben mensen hiermee?? Hebben alle mensen die een transporter hebben hun Xenon verlichting op bovenstaande manier aangesloten??

P.S. welke merk Xenon verlichting hebben de mensen in hun Transporter? en wat zijn de ervaringen ermee? ben namelijk ook opzoek naar xenon verlichting en zit te denken aan Pilot! maar wil het wel zelf aansluiten.. zonder te rommelen met Relais etc.etc..!
boomingbus01
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 feb 2009, 16:54
Locatie: hutje op de hei

Re: xenon verlichting

Bericht door boomingbus01 »

Anoir schreef:
Harry62 schreef:Even een tip: bij veel auto's is de stroom naar de koplampen door de lange bedrading niet optimaal.
Door nu de stekker van de koplamp een relais laten aansturen kun je de 12volt van de accu rechtstreeks op de koplampen zetten
Dit geeft zowiezo al een beter licht in je oude koplamp maar zal ook helpen bij de Xenon, omdat het opstarten veel stroom vraagt.
Welke ervaringen hebben mensen hiermee?? Hebben alle mensen die een transporter hebben hun Xenon verlichting op bovenstaande manier aangesloten??

P.S. welke merk Xenon verlichting hebben de mensen in hun Transporter? en wat zijn de ervaringen ermee? ben namelijk ook opzoek naar xenon verlichting en zit te denken aan Pilot! maar wil het wel zelf aansluiten.. zonder te rommelen met Relais etc.etc..!
ik heb er ook xenon in zitten is echt een wereld van een verschil kwa licht en ook voor de ogen ik heb ze er gewoon in gedaan zonder iets aan te passen kijk is op http://www.xenonlamp.nl daar heb je een compleet setje voor 118euro

gr boomingbus
leef je eigen leven , je leeft maar 1 keer

I LOVE COPS IF THEY LIKE VW DRIVERS
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: xenon verlichting

Bericht door Harry62 »

Anoir schreef:
Harry62 schreef:Even een tip: bij veel auto's is de stroom naar de koplampen door de lange bedrading niet optimaal.
Door nu de stekker van de koplamp een relais laten aansturen kun je de 12volt van de accu rechtstreeks op de koplampen zetten
Dit geeft zowiezo al een beter licht in je oude koplamp maar zal ook helpen bij de Xenon, omdat het opstarten veel stroom vraagt.
Welke ervaringen hebben mensen hiermee?? Hebben alle mensen die een transporter hebben hun Xenon verlichting op bovenstaande manier aangesloten??

P.S. welke merk Xenon verlichting hebben de mensen in hun Transporter? en wat zijn de ervaringen ermee? ben namelijk ook opzoek naar xenon verlichting en zit te denken aan Pilot! maar wil het wel zelf aansluiten.. zonder te rommelen met Relais etc.etc..!
Weet niet wat jou ervaringen zijn maar ik heb ongeveer 25 setjes Xenon ingebouwd.
In het begin veel Pilot (toch leader op dat moment) later Maxpro toch iets minder kwaliteit maar ook goedkoper.
Laatsten waren weer van Pilot vanwege het feit dat deze bijna geen storing meer op de radio geven.
laatste tijd doe ik het minder . reden zie hieronder.

De tip die ik geef is vooral voor Xenon bedoeld met opstarten. Je ziet maar al te vaak dat met de opstart er maar één lamp brand.
Bij veel omvormers is de inwenige spanning al omhoog gebracht om dit te voorkomen.

Bij auto's met volledige canbus wordt het wel lastiger met de Xenon door : Canbus, verlichtingcontrole enz.
Collega van mij is de mist ingaan met een Volvo V70 met het plaatsen van Xenon zondereen relais.
Bij mij wilde het niet lukken met een Volvo V40 waar constant de lampen verzwakt gingen branden.
Zowel de reflector die los schoot uit de lamp ( eigen schuld :muur ) en 4 lampen a € 55,- excl. in 1 jaar.
De negatieve ervaringen zijn wel bij Volvo's maar toch.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
boomingbus01
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 feb 2009, 16:54
Locatie: hutje op de hei

Re: xenon verlichting

Bericht door boomingbus01 »

als hij stoort op de radio hadden wij ook bij het inbouw in een chevrolet chevy van de omvormer iets verder weggelegt van de antenne toen was het weg.blijft het probleem dan kun je ook nog een xenon onstoringskabel er tussen hangen.

maar ik heb tot nu toe nog weinig klachten gehoort over de xenon die ik ingebouwd heb ook het opstarten van de lampen geen problemen mee altijd 2 lampen die tegelijk aangaan

wat ik wel gezien heb is dat bmw af fabriek heel erg veel dit probleem hebben

gr boomingbus :werkaanT4 :werkaanT4 :wjw
leef je eigen leven , je leeft maar 1 keer

I LOVE COPS IF THEY LIKE VW DRIVERS
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: xenon verlichting

Bericht door koos 890 »

Heb jij voor mij het artikel nummer van die ontstorings set en heb ik er één of twee nodig ?????
En waar is dit te koop.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: xenon verlichting

Bericht door René »

Stoort ie bij jouw Koos, wanneer dan? continue of af en toe.
Waar zitten de ballast blokken gemonteerd?

Rene
Gebruikersavatar
cowboy
Berichten: 727
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:21
Locatie: uden

Re: xenon verlichting

Bericht door cowboy »

Hoi ik hen pilot xenon ingebouwd en heb geen problemen met de set alleen dat hij in het begin wat knippert als hij net aan staat, dit blijkt aan de oude ballasten te liggen ze hebben nu nieuwe die ook nog een s de helft dunner zijn, ze hebben me gezegt als dit probleem blijft voordoen dan krijg ik meteen twee nieuwe ballasten die dit probleem niet schijnen te hebben :jump , ik heb de ballasten tegen het binnenscherm geschroeft, de rest is plug and play.

:wjw Groeten van COWBOY
boomingbus01
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 feb 2009, 16:54
Locatie: hutje op de hei

Re: xenon verlichting

Bericht door boomingbus01 »

kijk maar op http://www.xenonlamp.nl daar staan de ontstorings kabels op zoek even contact met hun dan kunnen ze je ook vertellen hoeveel je er nodig hebt

gr boomingbus
leef je eigen leven , je leeft maar 1 keer

I LOVE COPS IF THEY LIKE VW DRIVERS
Anoir
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 mei 2007, 10:57

Re: xenon verlichting

Bericht door Anoir »

oke dan!
Ik lees ook veel mensen die gewone Goedkope setjes Xenon inbouwen.. en geen gezeik hebben!
Het is dus maar net wat voor geluk je ook hebt denk ik.. Voor 190 euro heb je al H4-Bixenon maar dan wel de CLASSIC.. (de grote Ballasten).. en omdat mijn transporter geen boordcomputer heeft zit ik eraan te denken om deze aan te schaffen.

mensen die hier ervaring mee hebben??
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: xenon verlichting

Bericht door koos 890 »

Ik heb er piloot in laten bouwen en heb al een buiten antenne . De ene keer stoort hij meer dan de andere keer , het is net of de radio net naast de zender zit . De ballast zit naast de lamp gemonteerd. Ik heb nog een setje van Koos 1008 leggen zal eens kijken of deze ook storen . En de radio is een pioneer avic 1bt.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: xenon verlichting

Bericht door René »

He, das vreemd, ik heb dezelfde configuratie. Heb nergens last van.

René
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: xenon verlichting

Bericht door Egbert&Manon »

Ik heb het setje 2 jaar geleden gekocht bij Remcoshop
http://www.remcoshop.eu/shop/tuning/xen ... 8000/xenon
Goedkoop, maar stoort gigantisch de radio.
Ik heb 1 lamp via relais lopen en 1 lamp via originele aansluiting. Hierdoor schakelt de lamp via relais enkele milliseconden later in. Het circuit krijgt dan niet de inschakelpiek van 2 lampen, maar van 1 te verwerken.
Mijn advies: 1 lamp via relais aansturen.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: xenon verlichting

Bericht door Rafke 108 »

Ik heb zowel in men T4 en T5 Pilot xenons zitten en het gaat lekker...
In de T4 heb ik inderdaad last dat er soms 1 niet aangaat, maar als je de lichten even uitzet en weer aanzet gaat het prachtig :)
In de T4 heb ik bixenon gezet, het licht van het seinlicht stelt me wel wat teleur hoor, het extra werk door de extra kabel te plaatsen (en sukkelen want de eerste was ik verkeerd begonnen) vind ik het niet waard... :)
Succes ermee!!!!
ps in de T5 heb ik 6000K, in de T4 10000 en in mijn navara 8000K, maar de 6000K vind ik het mooist eigenlijk :)
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Plaats reactie