Anoir schreef:Harry62 schreef:Even een tip: bij veel auto's is de stroom naar de koplampen door de lange bedrading niet optimaal.
Door nu de stekker van de koplamp een relais laten aansturen kun je de 12volt van de accu rechtstreeks op de koplampen zetten
Dit geeft zowiezo al een beter licht in je oude koplamp maar zal ook helpen bij de Xenon, omdat het opstarten veel stroom vraagt.
Welke ervaringen hebben mensen hiermee?? Hebben alle mensen die een transporter hebben hun Xenon verlichting op bovenstaande manier aangesloten??
P.S. welke merk Xenon verlichting hebben de mensen in hun Transporter? en wat zijn de ervaringen ermee? ben namelijk ook opzoek naar xenon verlichting en zit te denken aan Pilot! maar wil het wel zelf aansluiten.. zonder te rommelen met Relais etc.etc..!
Weet niet wat jou ervaringen zijn maar ik heb ongeveer 25 setjes Xenon ingebouwd.
In het begin veel Pilot (toch leader op dat moment) later Maxpro toch iets minder kwaliteit maar ook goedkoper.
Laatsten waren weer van Pilot vanwege het feit dat deze bijna geen storing meer op de radio geven.
laatste tijd doe ik het minder . reden zie hieronder.
De tip die ik geef is vooral voor Xenon bedoeld met opstarten. Je ziet maar al te vaak dat met de opstart er maar één lamp brand.
Bij veel omvormers is de inwenige spanning al omhoog gebracht om dit te voorkomen.
Bij auto's met volledige canbus wordt het wel lastiger met de Xenon door : Canbus, verlichtingcontrole enz.
Collega van mij is de mist ingaan met een Volvo V70 met het plaatsen van Xenon
zondereen relais.
Bij mij wilde het niet lukken met een Volvo V40 waar constant de lampen verzwakt gingen branden.
Zowel de reflector die los schoot uit de lamp ( eigen schuld
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
) en 4 lampen a € 55,- excl. in 1 jaar.
De negatieve ervaringen zijn wel bij Volvo's maar toch.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig