Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Eindelijk een eigen bus!!!

vragen over de T4
Plaats reactie
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Eindelijk een eigen bus!!!

Bericht door rick_k »

Hallo allemaal!!!

Ik ben Rick, kom uit Noord-Holland en heb afgelopen zaterdag mijn eigen VW T4 KWB enkele cabine 2.5 TDI 102 pk aangeschaft.
Zelf had mijn vader al sinds het jaar 2000 een T4 2.4 D LWB dubbele cabine van 1996 die nu in Polen rondrijd, maar omdat dit toch echt zeuren was qua motorvermogen (zeker met de ambu erachter), heeft hij nu een Renault Trafic 2.5 DCi 135 pk van 2005.

De T4 is van september 1996 en ingevoerd in 2000. Hij heeft een zeer apart dashboard met alleen een snelheidsmeter en een tachograaf, ik ga nog kijken of ik er een normale cockpit in kan zetten. Sleutelen aan autos is mij niet vreemd.

Ik reed altijd met Peugeot 205 dieseltjes. Momenteel rijd ik in een 205 Terberg met een 2,1 TDI met opgeschroefde turbo en brandstofpomp. Dit is dus 125 pk met 300 Nm bij 900 kilo gewicht. Maar deze mag maar 800 kilo trekken dus dat is jammer. Motorblok heb ik zelf ingebouwd komt uit een Citroen XM.

Nu ga ik aan de T4 waarschijnlijk alleen cosmetisch wat doen en een ander chippie zal er wel komen.

Ik hoop nog veel plezier van de T4 te kunnen hebben en hoop hier genoeg te kunnen leren en helpen.

Zaterdag haal ik de bus op en zal ik wel fotos van alle autos schieten en hier laten zien.

mvg Rick
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Eindelijk een eigen bus!!!

Bericht door René »

Van harte welkom en veel succes met sleutelen aan de bus.

René
Sven_Stoffelen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:18
Locatie: ittervoort

Re: Eindelijk een eigen bus!!!

Bericht door Sven_Stoffelen »

welkom rick,

das toevallig, ik zit ook wel eens op het 205gti.nl forum. Althans dat ben jij toch??

gr sven
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Eindelijk een eigen bus!!!

Bericht door rick_k »

Ja, ik zit ook op het 205gti.nl forum.
Maar ik doe alleen dieseltjes en nu dus nog een T4 voor de ambu, want ik wil misschien de Terberg voor het circuit gaan gebruiken.

mvg Rick
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Eindelijk een eigen bus!!!

Bericht door rick_k »

Nou, even een fotootje van de beginstatus van de bus:

Afbeelding

Hier staat ie met de ambu waar de Clio van mijn broertje op staat, die moest weggebracht worden. Momenteel heeft ie smoke richtingaanwijzers, smoke/rode achterlichten en met koninginnedag ga ik de side-bars en push-bar er eens opbouwen.

mvg Rick
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Eindelijk een eigen bus!!!

Bericht door rick_k »

Toch nog een paar plaatjes van mijn vorige Peugeot 205 2,1 TD met intercooler.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zoals je op de foto van de achterkant kunt zien, roet is goed...

mvg Rick
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Eindelijk een eigen bus!!!

Bericht door rick_k »

Vandaag de verstralers met stadslichtfunctie op de pushbar gemonteerd. Ziet er best grappig uit.

mvg Rick
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Eindelijk een eigen bus!!!

Bericht door rick_k »

Nou, eindelijk de fotos van de bus zoals ie nu is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En, valt het in de smaak bij jullie?

mvg Rick
Gebruikersavatar
maalderk
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2009, 18:50
Locatie: Winschoten (Gr.)

Re: Eindelijk een eigen bus!!!

Bericht door maalderk »

Busje ziet er nog strak uit na 12,5 jaar. Ben benieuwt wat je er nog van gaat maken.
Trotse bezitter van T4 Multivan Special 2.5 TDI 5 Cil. 102 PK @133PK uit '97
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Eindelijk een eigen bus!!!

Bericht door stijnh »

:toppie

ik heb er ook net een :T44EVER


wat ik mij al een tijdje afvraag, die verstralers schijnen die gewoon vol vooruit of is dat licht wat gericht naar de weg toe?
mag je daar eignelijk mee aan rijden?


veel :werkaanT4 en :ikrij toegewenst
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1395
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: Eindelijk een eigen bus!!!

Bericht door Gretschi »

Ha die Rick,

Morgen 7.30u bij Mc Donald,

groetjes Peter
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Eindelijk een eigen bus!!!

Bericht door Roger B. (11)61 »

stijnh schreef::toppie

ik heb er ook net een :T44EVER


wat ik mij al een tijdje afvraag, die verstralers schijnen die gewoon vol vooruit of is dat licht wat gericht naar de weg toe?
mag je daar eignelijk mee aan rijden?


veel :werkaanT4 en :ikrij toegewenst
zelf had ik Hella Ralley 3000 (of waren het 2000) op mijn terreinwagen, die geven een lichtbeeld dat een soort combinatie is van breed- en verstralers, een kegel vooraan met een rechte bundel die heeel ver doorschijnt (km of 2 a 3 met 130 watt pitjes erin)

Je stelt ze in principe horizontaal gezien recht vooruit en verticaal gezien een klein tikje naar beneden af, zelf deed ik dat altijd op een donker weggetje langs het kanaal (lekker lange rechte weg) en dan een donkele lap (jas oid) voor de koplampen en één verstraler (zodat alleen de lamp die je afstelt licht op de weg werpt) en kijkt op de weg waar ie schijnt en stelt hem zo af.

Ik had er een schakelaar tussen, uit of met grootlicht mee, zodat ik zelf kon kiezen of ik grootlicht met of zonder verstralers wilde gebruiken, verder uiteraard een relais dat (via de schakelaar) door het grootlicht bediend wordt.

Ik heb er nooit problemen mee gehad bij APK of politiecontrole. Maar volgens mij mag je verstralers nooit binnen de bebouwde kom voeren (grootlicht ook niet meen ik)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Eindelijk een eigen bus!!!

Bericht door rick_k »

Klopt, ze zijn meegeschakeld op het grootlicht. In deze heb ik dan ook nog een stadslichtfunctie, die brand met het stadslicht mee (wat eigenlijk ook niet mag).

Dit is trouwens de Hella 3000 serie.

Ik vond een lege pushbar het niet helemaal dus ik dacht vul het even op met wat lampjes.

Nog een klein detail is de stikker rechtsonder... :T44EVER

mvg Rick
Plaats reactie