Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schema van de tellerbedrading

vragen over de T4
Plaats reactie
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

schema van de tellerbedrading

Bericht door rick_k »

Hey,

Ik heb mijn T4 binnen en nu heb mijnes een tachograaf. Ik heb er een normale (voor bouwjaar 1996 tot 1999) tellerbak bij (dus groen verlicht met toerenteller, betreft een 2.5 TDI 75kW), maar de km teller doet niks.

Op mijn tacho en dat is dus ook de snelheidsmeter zitten meerdere draden. Dus ik denk dat de kabels al voortijdig afgetakt zijn en dus niet meer op de multistekker van de tellerbak aangesloten zitten.

Als iemand schemas heeft (het liefst heb ik alle schemas zodat ik ook andere problemen op kan lossen) zou ik die heel graag willen ontvangen. Ook fotos van hoe het bij het zekeringenkast aangesloten zit zijn welkom.

Ik mis mijn toerenteller een beetje dus ik wil er graag een normale tellerbak inbouwen vandaar deze vraag. Eventueel maak ik morgen wel een foto van mijn dash.

mvg Rick
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: schema van de tellerbedrading

Bericht door Roger B. (11)61 »

hoe oud is je bus (als ie ouder is dan -ik meen-95 heb je wellicht geen digitaal signaal maar een mechanische kabel
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: schema van de tellerbedrading

Bericht door rick_k »

Nee, hij heeft een digitaal signaal. Hij is van september 1996.

Ik heb ook een signaal kabel met ik dacht 4 kabeltjes erin die nu op mijn tacho zitten maar normaal bij de zekeringenkast aangesloten zitten.

Als iemand het weet, graag. Ik ga zaterdag nog even op sloop kijken, daar staat een '96 TDI dus dan probeer ik even af te kijken (zo'n telefoon met camera is soms toch best handig...)

mvg Rick
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: schema van de tellerbedrading

Bericht door Multivan Generation »

Als je een kabelboompje zoekt, dan wil ik best voor je op zolder kijken..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: schema van de tellerbedrading

Bericht door rick_k »

Heb je het dan over de kabelboom van de versnellingsbak naar de zekeringenkast??

Misschien is dat wel wat. Ik ga eerst even op de sloop kijken (als die T4 er nog staat...) hoe het daar zit, dan weet ik daarna meer. Dus dat wordt volgende week zaterdag.

mvg Rick
Plaats reactie