Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

subwoofer

vragen over de T5
Plaats reactie
jeroen pluto
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31

subwoofer

Bericht door jeroen pluto »

HOI hoi HOI :jumpklap :adhd Heb T 5 gekocht.... WIE WEET WAAR JE EEN SUBWOOFER KUNT PLAATSEN, ONDER BESTUURDERSSTOEL /?
bestaat er mischien een middenconsole ? heb weinig gevonden op google.. heb voorbank, past nix onder, en bij enkel cabine weinig ander plek, heb laadruimte nodig, geen tussenschot....
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: subwoofer

Bericht door Rick »

Ik ben ook erg benieuwd, heb straks het zelfde dilemma!
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: subwoofer

Bericht door Donald4Motion »

jeroen pluto schreef:HOI hoi HOI :jumpklap :adhd Heb T 5 gekocht.... WIE WEET WAAR JE EEN SUBWOOFER KUNT PLAATSEN, ONDER BESTUURDERSSTOEL /?
bestaat er mischien een middenconsole ? heb weinig gevonden op google.. heb voorbank, past nix onder, en bij enkel cabine weinig ander plek, heb laadruimte nodig, geen tussenschot....
Hoi Jeroen,

Ik lees dat je geen tussenschot hebt, dan heb je toch eigenlijk plek zat?
Mocht het zijn dat je geen schot heb, kan je ook een sub ergens achter zetten en door middel van Tijd correctie toch laten klinken alsof het uit je deuren komt.

Er zijn zeer goede woofers die gebruikt worden voor krappe ruimte's zoals een Phase Linear Aliante met een inbouw diepte van 82mm.
Deze Sub is erg SoundQuality gericht maar er zijn ook genoeg boenkeboenk woofers die ook in een smallere uitvoering te krijgen zijn.
Cruiser
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 aug 2008, 12:07

Re: subwoofer

Bericht door Cruiser »

jeroen pluto schreef: heb voorbank, past nix onder
Bij mij wel hoor ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: subwoofer

Bericht door Donald4Motion »

Bij sommige zit een extra accu onder de bijrijders bank
jeroen pluto
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31

Re: subwoofer

Bericht door jeroen pluto »

Cruiser schreef:
jeroen pluto schreef: heb voorbank, past nix onder
Bij mij wel hoor ;)

Afbeelding
De opklapbare voorbank, wil ik gebruiken voor de rommel die nu altijd los ligt te rollen, bovendien kan het geluid daar niet echt weg, denk ik....
Cruiser
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 aug 2008, 12:07

Re: subwoofer

Bericht door Cruiser »

Nee, dat is een beetje waar, hij klinkt beter als de bank open staat. Maar als die dicht is klinkt ie zeker ook goed. Verder is het inderdaad een keuze of je die ruimte wil opofferen. Het was voor mij de enige plek in de cabine waar ik een kissie kwijt kon van 11l zonder dat die direct in de weg zit.
jeroen pluto
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31

Re: subwoofer

Bericht door jeroen pluto »

Dat is ook een beetje wat ik bedoel de ruimte onder de bank wil gebruiken voor een blikje cola en een paraplu ofzo, wat ook een optie is, is om 19 cm woofers in de deur te plaatsen. anderszijds is het bij mij thuis met een 17 cm woofer al een waar feest. Wil zeker geen boomcar, maar soms mis je wat laag als je 120 rijdt, en dan kan een sub wat invulling geven, zonder dat je het hele systeem hard moet zetten...\\..

\heb mailtje gestuurd naar inbouwer, om de deur te dempen en de woofer goed vast te monteren....staat ook ergens op t forum..
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: subwoofer

Bericht door Donald4Motion »

Je kan in je deur 20cm woofertjes kwijt. In die maat heb je echt mega veel keuze :toppie
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: subwoofer

Bericht door Danny »

Bij mij zit deze onder de bestuurderszetel en dan blijft het netjes beschaafd, dat beetje bas dat je mist heb je dan duidelijk en 't is makkelijk...inpluggen en neerleggen :toppie

Afbeelding

grts Danny
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: subwoofer

Bericht door alfagek »

Een Bas ( lage toon moet je niet horen die moet je voelen.

Heb zelf ook een woofer onder de bank zitten 10"in gesloten kist, geeft strakke bas en erg laag

zeker met de zeus van hifoniks met woofer controle op het dashboard.

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Cruiser
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 aug 2008, 12:07

Re: subwoofer

Bericht door Cruiser »

Kon je nog een beetje een kist op maat maken dan, voor een 10" moet je al gauw minstens 15l gesloten hebben.. met deze 8" had ik al enigzins moeite :)
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: subwoofer

Bericht door alfagek »

Cruiser schreef:Kon je nog een beetje een kist op maat maken dan, voor een 10" moet je al gauw minstens 15l gesloten hebben.. met deze 8" had ik al enigzins moeite :)
Heb de kist ook echt pas gemaakt bijna tegen het frame aan van de bank.

Ook als de bank dicht is zit er niet veel ruimte tussen de woofer en de zitting
dus het ging maar netaan.

Is een strakke bas maar het klinkt goed kan ik je melden.

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Plaats reactie