Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
slecht starten
slecht starten
hallo luitjes hier ben ik weer met een probleem,het volgende is er aan de hand als ik smorgens weg wil dan moet ik lang doorstarten ik wacht altyd tot ik een tik van het relais hoor,dan start ik hem maar moet lang door startenwaar bij blauwe rook uit de uitlaat komt ,als hij eenmaal gelopen heeft heb ik geen probleem meer.
ps ik heb gezocht maar kon het antwoord niet vinden.
vast bedankt voor de reacties
ps ik heb gezocht maar kon het antwoord niet vinden.
vast bedankt voor de reacties
Re: slecht starten
Dit had ik enige tijd geleden ook. Bij koude start sloeg ie moeilijk aan. Bij mij was het de accu.
Groetjes, Mevlut
Groetjes, Mevlut
Re: slecht starten
Het kan ook je gloeibougies zijn. Wat is de kilometerstand van je T4. De mijne zijn vervangen bij 240000 km.
Groetjes, Mevlut
Groetjes, Mevlut
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: slecht starten
Als je een Voltmeter hebt, kun je die op de accupolen zetten.
Normaal zo'n 12,4 Volt
Tijdens voorgloeien zo'n 11,5 Volt
Zakt ie onder 11 volt tijdens gloeien, dan is je accu slecht.
Blijft hij op 12,4 Volt, dan werkt het voorgloeien niet.
Controleer of de zekering nog goed is.
Zie ook:
viewtopic.php?t=17886#p100063
viewtopic.php?f=2&t=17786#p99125
Egbert
Normaal zo'n 12,4 Volt
Tijdens voorgloeien zo'n 11,5 Volt
Zakt ie onder 11 volt tijdens gloeien, dan is je accu slecht.
Blijft hij op 12,4 Volt, dan werkt het voorgloeien niet.
Controleer of de zekering nog goed is.
Zie ook:
viewtopic.php?t=17886#p100063
viewtopic.php?f=2&t=17786#p99125
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: slecht starten
Klein lekje in je toevoer leiding? zodat die de eerste slagen lucht krijgt inplaats diesel?.
Ben ze vaker tegen gekomen kijk eens of je lucht in je leiding ziet tijdens starten
Ben ze vaker tegen gekomen kijk eens of je lucht in je leiding ziet tijdens starten
RUBBEREXPRESS
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: slecht starten
niet goed gezocht, jouw probleem is vele malen behandeld hier....
bij mij (102 pk tdi motor (ACV) bjr 96) was het het O-ringetje dat bovenop het brandstoffilter om het voorverwarmingselementje zit (dat plastik ;plugje dat met die "paperclip" vast zit in je filter met die twee slangetjes eraan) O-ringetje kost (in NL) bij de dealer 35 cent.
Maar enerzijds kan het een voorgloeiprobleem zijn, maar als je een TDI hebt (met voldoende compressie) merk je daar bij de huidige temperaturen weinig van.
Anderzijds kan het lucht in de leiding zijn, dan moet je dus een lekkage gaan zoeken, en daar hoeft niet persé diesel uit te lekken als ie lucht kan aanzuigen loopt de diesel terug naar de tank.
Het kan dus in een koppeling of leiding zitten, in de pomp, in het filter of in de aanzuigleiding in de tank. De laatste optie kun je (vrijwel) uitsluiten als ie wel goed start met volle tank.
Succes met de zoektocht
bij mij (102 pk tdi motor (ACV) bjr 96) was het het O-ringetje dat bovenop het brandstoffilter om het voorverwarmingselementje zit (dat plastik ;plugje dat met die "paperclip" vast zit in je filter met die twee slangetjes eraan) O-ringetje kost (in NL) bij de dealer 35 cent.
Maar enerzijds kan het een voorgloeiprobleem zijn, maar als je een TDI hebt (met voldoende compressie) merk je daar bij de huidige temperaturen weinig van.
Anderzijds kan het lucht in de leiding zijn, dan moet je dus een lekkage gaan zoeken, en daar hoeft niet persé diesel uit te lekken als ie lucht kan aanzuigen loopt de diesel terug naar de tank.
Het kan dus in een koppeling of leiding zitten, in de pomp, in het filter of in de aanzuigleiding in de tank. De laatste optie kun je (vrijwel) uitsluiten als ie wel goed start met volle tank.
Succes met de zoektocht
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: slecht starten
Het probleem wat roger omschrijft heb ik ook gehad
bij jou symtomen was dat de oorzaak ( de afdichting van de brandstoffilter)
heb je onlangs de fiter vervangen???
gloeien kan het probleem niet zijn want bij deze temperaturen gaat een TDI probleemloos aan zonder gloeiers.
bij jou symtomen was dat de oorzaak ( de afdichting van de brandstoffilter)
heb je onlangs de fiter vervangen???
gloeien kan het probleem niet zijn want bij deze temperaturen gaat een TDI probleemloos aan zonder gloeiers.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: slecht starten
er was mij verteld dat het aan de verstuiver lag bij de garage,maar de garage heeft niet eens gekeken alleen naar wat ik vertelde (zie onderwerp) ik geloof hem niet
Re: slecht starten
Blauwe rook duid wel op verstuivers.
Bij mij slaat de bus wel vrij snel aan, maar rookt ie dan blauw en ook als ie koud even aan het werk moet. Dit duid op versleten verstuivers danwel een niet helemaal perfecte inspuittiming.
Dus ik denk dat je toch in die richting moet gaan zoeken. Heb je misschien ook wat vermogensverlies?
mvg Rick
Bij mij slaat de bus wel vrij snel aan, maar rookt ie dan blauw en ook als ie koud even aan het werk moet. Dit duid op versleten verstuivers danwel een niet helemaal perfecte inspuittiming.
Dus ik denk dat je toch in die richting moet gaan zoeken. Heb je misschien ook wat vermogensverlies?
mvg Rick
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: slecht starten
ik ook niet ;-)daimen schreef:er was mij verteld dat het aan de verstuiver lag bij de garage,maar de garage heeft niet eens gekeken alleen naar wat ik vertelde (zie onderwerp) ik geloof hem niet
ik denk echt dat je het in lucht in het brandstofsysteem moet zoeken. Volgens mij zou een TDI met deze temperaturen nog aanslaan op 4 poten.
Een slecht verstuiverbeeld geeft te grote druppels en daardoor deels onverbrandde diesel wat weer rook veroorzaakt.... lucht in het systeem zorgt dat ie dezelfde rook uitbraakt als ie eindelijk aanslaat omdat ie telkens wel een beetje diesel inspuit maar niet voldoende om tot ontbranding te komen, tot de lucht eruit is, dan slaat ie aan, maar met teveel diesel in verbrandingsruimte en uitlaat.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: slecht starten
Het kan wel lucht zijn idd.
Kan ook nog een lekkende slangklem zijn. Ik weet niet of een TDI een brandstofvoorverwarmer heeft, maar anders is dit ook nog een goede kandidaat.
Nou ik erover nadenk, mijn 205jes hadden allemaal blauwe rook met starten en dat kwam doordat de koudestartvervroeger en verstuivers minder waren.
mvg Rick
Kan ook nog een lekkende slangklem zijn. Ik weet niet of een TDI een brandstofvoorverwarmer heeft, maar anders is dit ook nog een goede kandidaat.
Nou ik erover nadenk, mijn 205jes hadden allemaal blauwe rook met starten en dat kwam doordat de koudestartvervroeger en verstuivers minder waren.
mvg Rick
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: slecht starten
Ja heeft ie, zit in het filter gedrukt, verwarmen doet ie met de retour van de brandstofpompRoger B. schreef:bij mij (102 pk tdi motor (ACV) bjr 96) was het het O-ringetje dat bovenop het brandstoffilter om het voorverwarmingselementje zit (dat plastik ;plugje dat met die "paperclip" vast zit in je filter met die twee slangetjes eraan) O-ringetje kost (in NL) bij de dealer 35 cent.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: slecht starten
Oh, daar had ik even overheen gelezen.
mvg Rick
mvg Rick
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: slecht starten
goeiedag eem
gaat het om een 88 of 102
ik had ook een 88 pk ook veel blauwe rook nagenoeg geen olie verbruik na 3 of 4 slagen lopen
ik heb brandstof filter vernieuwd geen verbetering
lucht lekage geen bellen dus ok
toen toch maar de verstuivers testen en 4 pisten er op los en de 5e was ook bagger
sommige types 88pk hebben stenodyne verstuivers enkeltraps
de mijne zijn vervangen door gereviseerde dubbeltrapse bosch van een acv
bijna gelijk aanslaan zonder rook dus probleem verholpen
chip aangepast nu 125 pk en 304 nm geweldig
gaat het om een 88 of 102
ik had ook een 88 pk ook veel blauwe rook nagenoeg geen olie verbruik na 3 of 4 slagen lopen
ik heb brandstof filter vernieuwd geen verbetering
lucht lekage geen bellen dus ok
toen toch maar de verstuivers testen en 4 pisten er op los en de 5e was ook bagger
sommige types 88pk hebben stenodyne verstuivers enkeltraps
de mijne zijn vervangen door gereviseerde dubbeltrapse bosch van een acv
bijna gelijk aanslaan zonder rook dus probleem verholpen
chip aangepast nu 125 pk en 304 nm geweldig
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Re: slecht starten
Pomptiming goed staan ,was ook mijn probleem.
Gr peter882
Gr peter882
P.Donker Metselwerken voor al uw Metsel en voegwerken