Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

vragen over de T5
hansenkarinvdberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:46

oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

Bericht door hansenkarinvdberg »

Gezien de problemen bij de transporter T5 uit 2004 en 2005 en met name de 130 pk en 174 pk (128 kw), waarbij de automaat, de waterpomp en de turbo het bij regelmaat laten af weten ben ik bezig om gegevens te verzamelen.
Dit wil ik gaan gebruiken in een zaak tegen de Volkswagen, waarvan andere probleem rijders dan ook van kunnen profiteren danwel meeliften op de zaak die ik ga voeren.
Dus ook en speciaal voor de rijders die buiten de garantie en coulance vallen en zelf voor de hoge kosten opdraaien, waarbij Volkswagen niets wil doen.
Dit kan namelijk niet want Volkswagen levert een produckt waarvan je mag verwachten dat dat langer heel blijft voor het geld dat er voor betaald is.

Laat dus wat van je horen, want gezamelijk zijn we sterker om iets te beginnen.

vr gr Hans
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

Bericht door Donald4Motion »

Hoi Hans,

Het is erg kl0te als je zoveel problemen hebt aan je wagen en VW doet er niets tot weinig aan.
Wat mij betreft mag VW best eens op de vingers getikt worden, maarja wie ben ik.

Ik vraag me alleen af of Henk-1 zijn forum hiervoor leent om iets tegen VW/Pon te doen/ondernemen.
:yingyang
paddy
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2008, 22:58

Re: oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

Bericht door paddy »

:zwaai Hans ,

vind het een zeer nobel streben :jumpklap :jumpklap dat je je tijd en energie wil steken in het achterwege blijven van een goede degelijke oplossing van de kant van pon in mijn ogen mag het namelijk ook niet gebeuren dat een auto van zo'n jonge leeftijd zulke grote problemen kent .
ik zie hier kosten voorbij gaan op het forum van soms rond € 7000,00 :nuts :nuts ???? voor een auto van 4 /5 jaar daar word je niet vrolijk van idd.
waarschijnlijk kunnen we collectief iets meer bereiken dan in ons uppie.
Helaas voor jouw maar meer geluk voor mij heb ik tot nu nog geen enkel probleem met de t5 130 pk automaat van dec 2008. maar wilde je iig toch laten weten dat ik het een uitmuntende instelling vind en mocht ik in de toekomst wel de pineut worden sluit ik me volledig aan met me klacht.
Wens je veel succes :yingyang ook voor de mede t5 rijders met problemen

grt patrick :driveT5
Louis
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 apr 2007, 11:38

Re: oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

Bericht door Louis »

Er wordt volgens mij een station overgeslagen en dat is het garagebedrijf waar je de auto hebt gekocht. Je hebt namelijk destijds een koopovereenkomst met hen gesloten. Niet met Pon of met de Volkswagenfabriek. Als je denkt dat een probleem onder "garantie c.q. coulance" moet worden gerepareerd, dan moet je bij de garage zijn waar je de auto hebt gekocht en nergens anders.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

Bericht door René »

Hoho,

Er is ook nog zoiets als Fabrieksgarantie. En is dus inderdaad PON het aanspreekpunt voor ons nederlanders.

Ik hou ook mijn hart vast voor de T5,
Want de berichten die ik lees wordt je niet vrolijk van.

Mijn T5,
lekt op beide schuifdeuren, boven aan bij de rubbers En de schuifruiten.

Bus is van 2008 dus die problemen waren al jaren bekend.
Ik moet er nog mee naar de dealer.
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

Bericht door Rafke 108 »

Berrie en Rene schreef:Hoho,

Er is ook nog zoiets als Fabrieksgarantie. En is dus inderdaad PON het aanspreekpunt voor ons nederlanders.

Ik hou ook mijn hart vast voor de T5,
Want de berichten die ik lees wordt je niet vrolijk van.

Mijn T5,
lekt op beide schuifdeuren, boven aan bij de rubbers En de schuifruiten.

Bus is van 2008 dus die problemen waren al jaren bekend.
Ik moet er nog mee naar de dealer.
Ik ga niet te luid victorie kraaien, maar mijne is van 03, ook twee schuifdeuren en schuifruiten en heb tot nog toe nergens last van :s
Enkel dat het asbakje niet meer toe houdt, maar dat is peanuts in vergelijking met mmige hun problemen...
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

Bericht door matje86 »

rook je weer?
:ie
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

Bericht door InfoMuis »

Louis schreef:Er wordt volgens mij een station overgeslagen en dat is het garagebedrijf waar je de auto hebt gekocht. Je hebt namelijk destijds een koopovereenkomst met hen gesloten. Niet met Pon of met de Volkswagenfabriek. Als je denkt dat een probleem onder "garantie c.q. coulance" moet worden gerepareerd, dan moet je bij de garage zijn waar je de auto hebt gekocht en nergens anders.
Klopt al je particulier hebt gekocht heb je niet met PON of VW te maken. Ook of je wel geen garantie hebt bijgekocht maakt niet uit. Je mag verwachten dat je in ieder geval niet binnen 5 jaar grote problemen mag verwachten.
In zo'n geval is de weg duidelijk. Geen gezeur, ze (je garage) moet het oplossen.
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

Bericht door Rafke 108 »

matje86 schreef:rook je weer?
:ie
nooit gerook, mijn T4'tje daarentegen :nuts
Maar t asbakje is handig om de kauwgum in te verstoppen :)
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

Bericht door Henk250 »

De eurocommissaris steunt je::

De eurocommissaris roept burgers en ondernemers die door bedrijven benadeeld zijn op om ook zelf naar de rechter te stappen en een schadevergoeding te eisen. Ze is bezig daarvoor een op de Amerikaanse class-action lijkende procedure op te zetten.



:lach :lach :lach

Bron.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3994 ... ard__.html


:toppie :toppie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Damy

Re: oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

Bericht door Damy »

Het plan is leuk/nodig en zeker de moeite waard maar ik denk dat VW een langere financiele adem heeft.....zodat je na bijvoorbeeld 2 jaar procederen het voor gezien houdt.
Vergeet niet dat je tegen dit soort bedrijven in een papieren kwestie verzeild raakt dat je er moe van wordt, de boys zijn niet voor 1 gat te vangen natuurlijk.
Wat hier wordt verzonnen heeft een ander al geprobeerd, maar...niet geschoten is altijd mis.
Ik rij zelf al 12 a 13 jaar VW Transporter en heb eigenlijk nog nooit iets gehad, ja laatst werd mijn Turbo vervangen (bus 3 maanden oud) maar dat was het wel. :alarm
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

Bericht door Henk-1 »

Hoi Hans ,

Ben niet zo blij met deze topic , maar aan de andere kant kan ik jouw ook wel begrijpen

Als de weetjewellers via mail contact met jouw opzoeken , dan heb ik geen moeite met deze topic

Het moet geen "heksenjacht " worden hier op :wjw :ie , want daar heb ik echt geen zin in

Dan kan ik ook problemen ermee krijgen
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
rob072
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:43

Re: oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

Bericht door rob072 »

Ik ben ook zo'n pechvogel.
Alle beurten keurig volgens het boekje, de laatste twee jaar dus elke keer ruim 1200 euri voor een beurt
Belachelijk toch. De laatse ronde moest er een nieuwe ???? voor de dynamo en de waterpomp.
Die waterpomp was al vervangen en onder coulance. Dat was dan wel weer netjes.
Ondertussen ook nog maar een roetfilter laten monteren.

Nu dus een Turbo naar zijn grootje en een prijs opgave van 1900,- euri
Ik wordt nu wel een beetje treurig, van mijn bussie.

Wanneer houdt dit op ???
Niek
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jul 2007, 12:26

Re: oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

Bericht door Niek »

Ik heb een 1.9 TDI 68 kW uit 2004, en ik ben een rustige rijder (meestal 1:14, banden na 87.000 km vervangen, één liter olie op 15.000 km, zo'n rijder dus). Behalve een defecte aandrijfas rechts (bekend) en een defecte koplamphoogteverstelling (APK!) mag ik niet klagen. De waterpomp heb ik tijdens het vervangen van de distributieriem preventief laten vervangen (ook een bekend gevalletje). Ik hoor wel zo links en rechts dat de Volkswagengroep de laatste jaren een periode heeft gehad waarin elk dubbeltje werd omgedraaid en waar bezuinigd is waar mogelijk. Dat is de kwaliteit van hun producten niet ten goede gekomen. Gelukkig hoor ik ook dat ze nu weer uit het dal klimmen en dat de kwaliteit weer toeneemt.

In de gevallen aandrijfas en koplamphoogteverstelling heb ik de dealer aangesproken op non-conformiteit: het produkt voldoet niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben. In beide gevallen heeft de dealer iets voor me gedaan, niet helemaal naar tevredenheid, maar toch substantieel. En inderdaad, nog even heel duidelijk, als particulier (dus niet als bedrijf!) heb je een overeenkomst met de dealer, niet met Pon of Volkswagen zelf. Je moet dit soort zaken dus met de dealer regelen, en als alles goed is, handelt de dealer conform de wet en moet de zaak kostenloos oplossen als je aannemelijk kunt maken dat het gebrek niet aan jezelf te wijten is (die bewijslast ligt bij jou) én indien het gebrek ontstaat binnen de normale levensduur danwel kilometrage van de auto. Kortom, bij de dealer ligt een produktverantwoordelijkheid die niet eindigt als de fabrieksgarantie afloopt. De dealer mag zich dan ook niet achter Pon of de fabrikant zelf verschuilen. Wordt je auto overigens door het herstel méér waard, dan zul je die waardevermeerdering natuurlijk wél moeten bijpassen. Ach, ik neem aan dat bij de meeste van jullie deze materie inmiddels wel bekend is. Zo niet, grasduin dan eens op http://www.consuwijzer.nl/

Ik snap de houding van de dealers overigens wel: het volledig aanvaarden van produktverantwoordelijkheid conform de Nederlandse wetgeving betekent dat een deel van hun winst verdampt, en zolang consumenten niet goed op de hoogte van hun rechten zijn, zullen de dealers de situatie dat de gedupeerden volledig voor de kosten opdraaien, misschien wel willen handhaven. En hier geldt natuurlijk ook: gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen. Wie stapt er voor een paar honderd euro naar de rechter? Maar goed, geen heksenjacht hier, maar één en ander op een rijtje kan denk ik ook geen kwaad...

Groet!

Niek
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Re: oproep T5 rijders 2004 en 2005 met problemen

Bericht door henkiepenkie »

rob072 schreef:Ik ben ook zo'n pechvogel.
Alle beurten keurig volgens het boekje, de laatste twee jaar dus elke keer ruim 1200 euri voor een beurt
Belachelijk toch. De laatse ronde moest er een nieuwe ???? voor de dynamo en de waterpomp.
Die waterpomp was al vervangen en onder coulance. Dat was dan wel weer netjes.
Ondertussen ook nog maar een roetfilter laten monteren.

Nu dus een Turbo naar zijn grootje en een prijs opgave van 1900,- euri
Ik wordt nu wel een beetje treurig, van mijn bussie.

Wanneer houdt dit op ???
jee, wat een bedragen,,,,

ik laat m,n bussie (ingevoerd toen hij/zij een jaar oud was/34k op de teller) door de dorps garage onderhouden, en geloof me,, dat is zo,n 75% goedkoper!, ik heb m,n lesje wel geleerd bij de "dealer" (daar waar ik m,n eerste t5,je nieuw gekocht heb/had).
toen was het een en al ellende,,, nu een en al geluk.
zonder een verkeerd woord over de vw dealer,,, (alhoewel, het zet je wel aan het denken,,,,,),,, volgens mij moet je gewoon stom geluk hebben met het "ding" wat je hebt gekocht.

eerste bus,,, nieuw via dealer,,,,,,,,,,veel ellende,
tweede bus, zelf ingevoerd, onderhoud via gewone garage,,,,,,,,,,,,weinig ellende,,
misschien stom geluk,,,,,,,,maar wel een gevulde portomonnee!
Plaats reactie