Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

EGR en 5 cilinder

vragen over de T5
Plaats reactie
Mixed Emotions
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:17

EGR en 5 cilinder

Bericht door Mixed Emotions »

Hoi 5 cilinder bezitters.

Ik zag vandaag Peter Ville met zijn nieuwe bus.
Nu is dit een 5 cilinder en ik kon me herinneren dat ik rond de egr een aantal slagen zag.
Deze zag ik echter niet bij Peter hier zat de pijp op een soort cilinder, maar ik zag geen slagen hebben ze nu iets veranderd aan het blok of heb ik nooit goed gekeken.

Ik heb zelf een 4 cilinder dus dat is een geheel ander systeem en kon dus niet vergelijken.
groeten
Cirilo,Arietta en Tycho

Afbeelding
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

bij sommige types oa automaat zit er een koeling tussen , dat ziet er anders uit
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: EGR en 5 cilinder

Bericht door erik 924 »

Mixed Emotions schreef:Hoi 5 cilinder bezitters.

Ik zag vandaag Peter Ville met zijn nieuwe bus.
Nu is dit een 5 cilinder en ik kon me herinneren dat ik rond de egr een aantal slagen zag.
Deze zag ik echter niet bij Peter hier zat de pijp op een soort cilinder, maar ik zag geen slagen hebben ze nu iets veranderd aan het blok of heb ik nooit goed gekeken.

Ik heb zelf een 4 cilinder dus dat is een geheel ander systeem en kon dus niet vergelijken.
Bij de 128 kw is er een slang zichtbaar van de aangevoerde turbo geladen voorgekoelde lucht. Deze zit direct in het zicht op de inlaat op het blok aan de voorzijde. De intercooler zit in de neus en de slangen van de aanvoer lopen langs het blok!
Plaats reactie