Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Electrische spiegel verstelling werkt niet meer

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Richard (506)
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:26
Locatie: Bolsward

Electrische spiegel verstelling werkt niet meer

Bericht door Richard (506) »

Hallo allemaal,

Mijn electrische spiegel verstelling doet niks meer, zowel links als rechts, ik vermoed zelf een kabelbreuk in de deur doorvoer, maar wie kan mij vertellen welke kleur draad de voedings draad is voor de spiegel verstelling???
Alvast badankt voor het meedenken!!

Groet Richard :zwaai
Groeten út Bolsward
Gebruikersavatar
F. de Boer
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
Locatie: Akkrum

Re: Electrische spiegel verstelling werkt niet meer

Bericht door F. de Boer »

Hoi,

Je moet de deurpaneel losmaken en de connectors van de spiegelschakelaar en achter de zekeringkast losmaken en de draden even doormeten met een multimeter(ohm of piepstand).

Dan zie je snel genoeg welke draad is gebroken.

Veel succes.
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Electrische spiegel verstelling werkt niet meer

Bericht door Roger B. (11)61 »

als er een draad kapot is volgt de rest vrij snel, het beste alle draden repareren (stuk in de doorvoer vervangen, effe werk weinig kosten) of nieuwe kabelboom plaatsen (dure grap)....

bij mij zit het probleem in de schakelaar, als ik WD 40 langs de knop erin spuit doet ie het weer een tijdje
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Ernst1124
Berichten: 128
Lid geworden op: 24 mei 2007, 09:09
Locatie: Buinen

Re: Electrische spiegel verstelling werkt niet meer

Bericht door Ernst1124 »

Ik had ook dat dit niet meer werkte. Dacht ook eerst aan een kabelbreuk, maar kon hieraan niks zien. Toen een andere schakelaar gekocht van Matje, en alles werkte weer!
T6.1 Multivan 2020 199 pk 4-motion lwb
Transporter T4 Caravelle Business 1998 151 pk camper
Passat VR6 GLX 1995
AUDI TT 3.2 2008
richie
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jan 2007, 16:41
Locatie: Wateringen

Re: Electrische spiegel verstelling werkt niet meer

Bericht door richie »

Ook ik heb een probellm met het rechter raam.

Verleden jaar wilde het raam niet meer zakken. Als de schakelaar l en r werd bediend was een zachte klik in de deur te horen. De deurbekleding heb ik gedemonteerd en de bekabeling door gemeten. Alles was goed. Op aanraden van een vriend een paar klappen met een hamer op de motor gegeven. De raambediening heeft bijna een jaar zonder storing gewerkt. Tot op heden.

Weer heb ik hetzelfde probleem, alle kabels zijn goed, nergens een onderbreking. Weer klikt het in de deur. Slaan op de motor heeft deze keer niet het gewenste resultaat.

Ik heb de motor en het raam mechanisme uitgebouwd en volledig gedemonteerd. Als ik alleen de motor en het wormwiel aansluit zie ik dat de motor een slag maakt en stopt. Druk ik weer op de schakelaar dan maakt de motor weer een slag, maar draait niet door. Dit werkt zowel omhoog als omlaag.

Om niet met een open raam te moeten rijden heb ik alles weer gemonteerd en aangesloten. Nu blijkt dat als het raam gesloten is en ik de schakelaar l of r optil (dus eigenlijk het raam sluit), het raam in schokjes naar beneden gaat. Druk ik de schakelaar in dan gaat het raam in schokjes naar boven.

Het valt niet mee om de storing goed te omschrijven, maar heeft iemand een idee voor een oplossing?

Groeten,

Richie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Electrische spiegel verstelling werkt niet meer

Bericht door Roger B. (11)61 »

wat heeft dit met de electrische spiegelbediening te maken????

misschien dat je twee draadjes verkeerdom terug gemonteerd hebt (en nu dus de motor verkeerd om werkt)

als de motor te zwaar loopt kun je ook rare storingen krijgen, alles goed gangbaar maken in de motor EN het mechanisme, alle bewegende delen smeren en de lagertjes van de motor niet vergeten waarschijnlijk doet ie het dan wel weer, anders een op de sloop voor een ander motortje kijken?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
richie
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jan 2007, 16:41
Locatie: Wateringen

Re: Electrische spiegel verstelling werkt niet meer

Bericht door richie »

Inderdaad niets, het was laat en ik behoorlijk suf.

De bekabeling is niet uit de stekkers geweest, er is niets omgedraaid. Ook de motor loopt soepel, ik kan het asje gewoon draaien.

Groeten,

Richie
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Electrische spiegel verstelling werkt niet meer

Bericht door stijnh »

Roger B. schreef: bij mij zit het probleem in de schakelaar, als ik WD 40 langs de knop erin spuit doet ie het weer een tijdje
ik zou er contactspray inspuiten :werkaanT4
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Electrische spiegel verstelling werkt niet meer

Bericht door Roger B. (11)61 »

bij gebrek daaraan heb ik wd40 gebruikt zorgt ook voor beter contact.


mbt het raamprobleem:

is je raammechaniek niet de boosdoener (of het raam in de geleiders)? Als de motor te zwaar moet trekken "denkt" de besturing dat iets klem zit en zal ie een stukje open gaan ipv dicht
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie