Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aanschaf van een Highline

vragen over de T5
Plaats reactie
Satnoot
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:27

Aanschaf van een Highline

Bericht door Satnoot »

Wie kan mij een advies geven over de samenstelling van een Highline dubbele cabine LWB 174 PK automaat, ook wat betreft de heteluchtkachel i.c.m. moterblokverwarming en 2e warmtewisselaar samen met climacontrol.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Aanschaf van een Highline

Bericht door Kobus »

Laat me raden: de dealer weet zelf geeneens hoe het nou zit met die verwarmingsopties....
Ik zou voor de standkachel gaan; dat kost een paar knaken maar dan heb je wat. Ik heb zelf extra koelvloeistofverwarming erop, maar denk er hard over om 'm te upgraden naar standkachel. De kosten hiervan vallen erg mee, dus ik denk dat ik na de zomer maar eens ga bellen...
stop the rat race
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: Aanschaf van een Highline

Bericht door appie »

Je hebt dan koelvloeistofvoorverwarming met schakelklok

De standkachel is met de warmeluchtkachel zoals in trucks.
Neemt de bus!
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Aanschaf van een Highline

Bericht door Kobus »

Klopt, het scheelt weer een hoop tijd aan ramen schrappen en je hebt een lekker warme cabine als je instapt.
Appie, overigens nog bedankt voor een tip die je laatst in een andere posting gaf over het vastschroeven van de bekleding van het voorfront, onder de motorkap. Ik had al een paar jaar een irrtante resonantie bij het afremmen op de motor. Ik heb de plastic bekleding wat vaster gezet en het is weg.... super!
stop the rat race
Satnoot
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:27

Re: Aanschaf van een Highline

Bericht door Satnoot »

:nuts

Ja, dat het lekker warm is dat weet ik, maar is het nu zo dat dit pakket op de Highline bestaat uit een standkachel op water die als een extra warmtebron fungeerd als de moter draait, en de hetelucht kachel programmeerbaar is voor het interieur.
:gekte
En verder heb ik nog een vraag, waar wordt de 2e warmtewisselaar geplaatst.


OPTIE: Heteluchtstandkachel voor interieur met tijdschakelaar en afstandsbediening
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: Aanschaf van een Highline

Bericht door robindekeiser »

Ik heb een Clifford alarm in laten bouwen met afstand starten. Dan wordt ie ook lekker warm (motor + cabine) EN een goed alarm

Denk dat dat een stuk goedkoper is
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Plaats reactie