Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Motorgeluid

vragen over de T5
Plaats reactie
dio5
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:59
Locatie: Belgie

Motorgeluid

Bericht door dio5 »

Ligt het aan mij of klinkt de T5 als een vrachtwagen in vergelijking met de T4?
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: Motorgeluid

Bericht door Rafke 108 »

:)
klinkt inderdaad niet zo mooi, maar de mijne is wel stiller ivm mijn T4
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: Motorgeluid

Bericht door RickyT5 »

Ik heb hiervoor 2x een t4 1.9 TD gehad, en die maakten toch veel meer geluid als mijn T5. Ik vind de T5 echt veel stiller en soepeler.

Lijkt me ook wel logisch want de Transporters worden toch elke generatie beter.

Voor de duidelijkheid: naar mijn mening; bovenstaande zin kan natuurlijk een goede basis zijn voor een eeuwig durende discussie :klappen.

Gr. Ricky
Rick
dio5
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:59
Locatie: Belgie

Re: Motorgeluid

Bericht door dio5 »

Heb ook wel de indruk dat ie een pak stiller is, maar het geluid op zich is wel wat wennen :)
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: Motorgeluid

Bericht door robindekeiser »

Meer een ratel
komt door de kettingaandrijving
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Motorgeluid

Bericht door vaniac »

Helaas moet ik je teleurstellen wat die ketting betreft: die zit er namelijk niet in :lach :ie :lach :ie :zwaai :zwaai .
Het iritante geratel is afkomstig van het pompverstuivermechanisme. De T4 had dit niet en liep mechanisch rustiger :klappen :klappen :klappen .
Maar doordat bij de T5 de motor op een speciaal subframe rust, is het geluidsvolume van de motor toch lager dan bij de T4.
dio5
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:59
Locatie: Belgie

Re: Motorgeluid

Bericht door dio5 »

Is de T5 dan nog met distributieriem? Dacht ook dat dit met ketting of iets anders was.
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: Motorgeluid

Bericht door EricP »

4 cyl heeft en distributie riem, 5 cyl tandwiel trein

Groet EricP
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Motorgeluid

Bericht door Guus NLB »

174/aut. HighLine
Ik wen dus niet aan die vreselijke herrie :gif , heb daarom ook een Viano V6 3.0 diesel overwogen zoals Painter en Appie toen hebben aangeschaft. Dat is 'm niet geworden :knipoog

Mijn iX55 V6 CRDi wordt eind volgende maand geleverd :adhd , dit is juist een enorm stille auto en dat zal voor mij een verademing zijn :love Maar, geen bus..... :muur en da's ook wennen. :nuts
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: Motorgeluid

Bericht door robindekeiser »

Guus NLB schreef:174/aut. HighLine
Ik wen dus niet aan die vreselijke herrie :gif , heb daarom ook een Viano V6 3.0 diesel overwogen zoals Painter en Appie toen hebben aangeschaft. Dat is 'm niet geworden :knipoog

Mijn iX55 V6 CRDi wordt eind volgende maand geleverd :adhd , dit is juist een enorm stille auto en dat zal voor mij een verademing zijn :love Maar, geen bus..... :muur en da's ook wennen. :nuts
Dat is een Hyundai??? :muur

Maar ik dacht dat T5 een ketting aandrijving had ipv distributieriem. Blijkbaar dus tandwiel 'trein', maar die maakt dan die tering herrie toch?
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Motorgeluid

Bericht door Guus NLB »

Inderdaad.... een Hyundai. En die gaan niet kapot :yes Althans niet m'n oud model Santa Fe die ik, m'n zwager en m'n accountant hadden (resp. 90.000 km, 100.000 km en 100.000 km).
Heb er alle vertrouwen in dat de iX55 minstens zo goed is.

Heel ander type auto en ik ben er van overtuigd dat 't ook "meer auto" zal zijn, al zal hij niet het gebruiksgemak van m'n T5 hebben. Hoewel een hele grote kofferbak kan die natuurlijk niet eens tippen aan m'n T5/DC/KWB.
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Motorgeluid

Bericht door edjeraketje »

Zoals Vaniac al schrijft; de pompverstuivers. Je kunt je bodemplaat en schutbord isoleren met dempingsmat en je dashbord volstoppen met isolatiedeken. Dit maakt het geluid wat draaglijker :knipoog. Maar even serieus wanneer je alleen de ruimtes onder je dashbord vult scheelt dit al.

Groeten Edwin
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Plaats reactie