Kan iemand me even een korte beschrijving geven van waar ik de alternator vind, en hoe die er uit ziet bij een T5 2.5 96kw ?
Thanks !
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Alternator
Re: Alternator
zoiets?
maar waar die zit zie je zo als je de motorkap open doet
http://link.marktplaats.nl/252291818
maar waar die zit zie je zo als je de motorkap open doet
http://link.marktplaats.nl/252291818
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Alternator
Als je de onderplaat er onderuit hebt gehaald.
Zie je de stuurbekrachtigings pomp zitten aan de bakzijde deze wordt gekoppelds middels een riem aan de airco pomp.
Boven de stuurbekrachtigingspomp zit de dynamo.
Om hier bij te komen moet de trillingsdemper op het subframe voorzijde weggehaald worden (mits aanwezig)
Daarna de voorste motorsteun en de airco pomp moet aan de kant .
Stuurbekrachtigingspomp moet losgehaald worden en aan de kant gelegd worden.
Nu kun je de dynamo zelf loshalen 3 inbus 6 boutjes (compleet met de steun losdraaien)
Mocht deze het niet meer doen hoogst waarschijnlijk is je vrijloopkoppeling vastgelopen en hierdoor het koppelriempje door kapot gegaan.
Voordat je het loshaalt wel even de accu klem loshalen anders gaat de zekering van de dynamo kapot (deze zit onder de accu ).
Zie je de stuurbekrachtigings pomp zitten aan de bakzijde deze wordt gekoppelds middels een riem aan de airco pomp.
Boven de stuurbekrachtigingspomp zit de dynamo.
Om hier bij te komen moet de trillingsdemper op het subframe voorzijde weggehaald worden (mits aanwezig)
Daarna de voorste motorsteun en de airco pomp moet aan de kant .
Stuurbekrachtigingspomp moet losgehaald worden en aan de kant gelegd worden.
Nu kun je de dynamo zelf loshalen 3 inbus 6 boutjes (compleet met de steun losdraaien)
Mocht deze het niet meer doen hoogst waarschijnlijk is je vrijloopkoppeling vastgelopen en hierdoor het koppelriempje door kapot gegaan.
Voordat je het loshaalt wel even de accu klem loshalen anders gaat de zekering van de dynamo kapot (deze zit onder de accu ).
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Re: Alternator
Waaw, mooie uitleg :) Ik moet hem niet vervangen, wil gewoon een relais aansluiten voor een 2e batterij, dat moest aan de alternator. Of kan dat ook aan de + van de 1e batterij ?
Re: Alternator
Dit kun je dan het beste doen voor de zekering die naar accu 1 gaat.
Vanaf daar een kabel trekken naar relais wel even deze kabel opnieuw afzekeren.
Vanaf daar een kabel trekken naar relais wel even deze kabel opnieuw afzekeren.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Re: Alternator
Iemand een idee hoe ik makkelijk bekabeling van in het motorcompartiment (aan de batterij) tot in de cabine (in de buurt van het stuur) krijg ? Ik vond niet onmiddellijk een gat om die door te steken ...
Ik zoek ook een overzichtje waarvoor alle aanlsuitingen dienen onder de bestuurderszetel en bijrijdersbank. En wat is dat zwarte bakje onder de bank ?
Ik zoek ook een overzichtje waarvoor alle aanlsuitingen dienen onder de bestuurderszetel en bijrijdersbank. En wat is dat zwarte bakje onder de bank ?
Re: Alternator
Ik vind net dit:
http://www.vwn-aufbaurichtlinien.de/en/ ... in-the-t5/
Geweldig interessante informatie ! :)
http://www.vwn-aufbaurichtlinien.de/en/ ... in-the-t5/
Geweldig interessante informatie ! :)
Re: Alternator
En de rest vond ik hier bij Tips en Trics. Goeie site ! ;)
http://217.170.5.50/~weetwel/t5_tips_en ... _nodig.htm
http://217.170.5.50/~weetwel/t5_tips_en ... _nodig.htm