Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Olie nivo waarschuwing blijft branden!

vragen over de T4
Plaats reactie
bsonders
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 feb 2007, 12:51

Olie nivo waarschuwing blijft branden!

Bericht door bsonders »

Hallo,

Ik heb vandaag de olienivo waarschuwing aan gekregen (nivo was laag door lekkage) alles verholpen en weer bijgevuld maar gele waarschuwing blijft branden.Nu staat er in de handleiding dat met het openen van de motorkap wordt gereset en als er over 100km nog laag nivo komt hij weer maar hij blijft branden terwijl er niks aan de hand meer is,iemand een idee zit er soms ergens een schakelaar voor het resetten??
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Olie nivo waarschuwing blijft branden!

Bericht door Roger B. (11)61 »

bsonders schreef:Hallo,

Ik heb vandaag de olienivo waarschuwing aan gekregen (nivo was laag door lekkage) alles verholpen en weer bijgevuld maar gele waarschuwing blijft branden.Nu staat er in de handleiding dat met het openen van de motorkap wordt gereset en als er over 100km nog laag nivo komt hij weer maar hij blijft branden terwijl er niks aan de hand meer is,iemand een idee zit er soms ergens een schakelaar voor het resetten??
je geeft zelf het antwoord al........................

verder is dit al eens eerder ter sprake geweest, even de zoekfunktie gebruiken, link in deze zin klikken of bovenaan het forum op "zoeken" klikken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
bsonders
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 feb 2007, 12:51

Re: Olie nivo waarschuwing blijft branden!

Bericht door bsonders »

Ja dat had ik geprobeerd maar niets gevonden,probleem is dat er blijkbaar niets gereset wordt lampt blijft branden dus ik vroeg me af waar dan een schakelaar zit voor de open motorkap detectie misschien dat die niet werkt.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Olie nivo waarschuwing blijft branden!

Bericht door Multivan Generation »

Als je de kap opend, dan zit die schakelaar aan de bijrijderskant links van boven..

Bij mij is die al jaren onwerkzaam maar ik heb nooit dat lampje van het olie niveau branden..
Dus ik begrijp dat even niet.

Trouwens vorige week is hetzelfde onderwerp ook aan de orde geweest,
dus misschien 1 pagina verder even kijken? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Olie nivo waarschuwing blijft branden!

Bericht door Roger B. (11)61 »

Multivan Generation schreef: Bij mij is die al jaren onwerkzaam maar ik heb nooit dat lampje van het olie niveau branden..
Dus ik begrijp dat even niet.
Wat begrijp je niet? dat dat lampje bij jou niet aan gaat terwijl je schakelaar niet werkt?

heel simpel, je olieniveau komt nooit te laag.......................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Olie nivo waarschuwing blijft branden!

Bericht door Multivan Generation »

:bonk soms kan het ook zoo simpel zijn he.... :muur

Bedankt voor de confronterende opmerking Roger :yes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
bsonders
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 feb 2007, 12:51

Re: Olie nivo waarschuwing blijft branden!

Bericht door bsonders »

Thanks had er diverse malen overheen gekeken idd schakelaar kapot waardoor reset niet meer werkte even contact door verbonden en alarm is. :toppie
Plaats reactie