Hoi Blauwebus
Jammer, dat niet een gewone naam hebt, kan je nog in het Even Voorstellen forum doen, leuk!
Maar er zijn zoveel verschillende veren mogelijk, dat het me verstandig lijkt om even de tabel op T4-wiki.de te bekijken.
Hier:
alle veren voor de T4
Ik heb ook een tijdje met twee verschillende achterveren gereden.
Resultaat twee verschillend afgesleten banden, en een raar dwars veer effect bij het nemen van een drempel.
De bus leek als het waren schuin voor over te tippen en deinde aan een zijde nog een keer na. Heel raar.
Zeker als je er nu 10.000 km mee gaat rijden........... beter even een gelijke set er onder zetten.
Het is niet echt moeilijk om het zelf te doen. Je moet alleen wat stevig gereedschap hebben, een goede krik en sleutel 19 bijvoorbeeld.
Haal de schokbreker los aan de bovenzijde terwijl het wiel nog op de grond staat, (maar wel een stukje opgetild zodat je bij de bout kunt). Til de bus verder op en je zult zien dat de veer los komt te liggen. Omwisselen van de veer gaat dan makkelijk. Wel even opletten dat de nieuwe veer met de einden precies in de gevormde schotels ligt, voor dat je de bus weer laat zakken. De schokbrekerbout heel goed vastzetten en rijden maar weer.
Groeten